Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktické využití geoparku Český ráj ve výuce přírodopisu na druhém stupni ZŠ
Zrůstová, Klára ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce je didaktického charakteru a klade si za cíl najít a popsat specifické aktivity vedoucí k zatraktivnění výuky geologie na základních školách. Práce předkládá autorské návrhy exkurzí a pokusů, které je možné s žáky absolvovat v hodinách nebo během jiných edukačních aktivit ve školním roce. Exkurze jsou konkrétně navrhnuty na území geoparku Český ráj, který svým přírodním bohatstvím dává mnoho možností k využití nejen v oblasti geologie, ale i v dalších příbuzných přírodovědných oborech. Pokusy jsou navrženy tak, aby je bylo možné snadno uskutečnit ve výuce, důraz je kladen na časové hledisko a na snadnou dostupnost všech potřebných materiálů. Teoretická část práce sumarizuje dostupná data o geoparku Český ráj a rešeršně zpracovává obecné didaktické zásady pro konání exkurzí, tvoření pracovních listů, pokusů a her ve výuce, včetně tvorby pojmových map. Neopomenutelnou součástí práce je autorský výzkum provedený s žáky a pedagogy základních škol prostřednictvím dotazníkového šetření dokazující, že pokusy a exkurze jsou nepostradatelnou složkou výuky a vhodným motivačním prostředkem na základní škole.
Pojmové mapy a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ
MUSIL, Josef
Cílem diplomové práce je provést teoretický rozbor související s tvorbou pojmových map a jejich využitím na základní škole, a také tvořivostí i dalšími aspekty kreativního procesu. Další částí je didaktická analýza, která zahrnuje komplexní rozbor zvoleného fyzikálního tematického celku. Následuje ověření vytvořených pojmových map ve výuce na základní škole, které bylo realizováno v rámci pedagogické sondy.
Pojmové mapy a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ
ŠIKÝŘ, Michal
Tato diplomová práce se zabývá rozborem pojmových, myšlenkových map a jejich dalších podob. Za cíl si klade rozlišit pojmové a myšlenkové mapy. Dalšími cíli jsou vytvoření souboru těchto map a jejich ověření při výuce fyziky na druhém stupni Základních škol.
Didaktické využití geoparku Český ráj ve výuce přírodopisu na druhém stupni ZŠ
Zrůstová, Klára ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce je didaktického charakteru a klade si za cíl najít a popsat specifické aktivity vedoucí k zatraktivnění výuky geologie na základních školách. Práce předkládá autorské návrhy exkurzí a pokusů, které je možné s žáky absolvovat v hodinách nebo během jiných edukačních aktivit ve školním roce. Exkurze jsou konkrétně navrhnuty na území geoparku Český ráj, který svým přírodním bohatstvím dává mnoho možností k využití nejen v oblasti geologie, ale i v dalších příbuzných přírodovědných oborech. Pokusy jsou navrženy tak, aby je bylo možné snadno uskutečnit ve výuce, důraz je kladen na časové hledisko a na snadnou dostupnost všech potřebných materiálů. Teoretická část práce sumarizuje dostupná data o geoparku Český ráj a rešeršně zpracovává obecné didaktické zásady pro konání exkurzí, tvoření pracovních listů, pokusů a her ve výuce, včetně tvorby pojmových map. Neopomenutelnou součástí práce je autorský výzkum provedený s žáky a pedagogy základních škol prostřednictvím dotazníkového šetření dokazující, že pokusy a exkurze jsou nepostradatelnou složkou výuky a vhodným motivačním prostředkem na základní škole.
Pojmové mapy a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ
NEPOMUCKÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá možným přínosem využití pojmových map ve výuce fyziky na základní škole. Popisuje konkrétní metodické postupy zařazení pojmových map do jednotlivých fází vyučovacího procesu. Autorka formuluje pozitiva i negativa této aktivizující metody jak z hlediska žáků, tak i učitelů. Práce se opírá o teoretické poznatky získané z literatury i o autorčiny pedagogické zkušenosti.
Free Concept Maps in Social Research
Balážová, Eva ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práca "Voľné konceptové mapy v sociálno-vednom výskume" pojednáva o možnosti využitia techniky voľných konceptových máp v sociálno-vednom výskume. Prácu je možné z obecného hľadiska rozdeliť na tri časti. Prvá je zameraná na skúmanie teoretického pozadia výskumnej techniky, spolu s vývojom od mentálnych modelov, z ktorých pochádza. V tejto časti bude predstavená aj terminológia využívaná v odbornej literatúre a následne i v rámci výskumu práce. Druhou oblasťou je vlastný výskum, využívajúci túto techniku ako výskumný nástroj. Analýza a interpretácie výsledkov, budú tvoriť podklad pre, tretiu oblasť, ktorou je porovnanie techniky voľných konceptových máp s dotazníkovým šetrením. Ku komparácií budú použité výskumy, s podobnou výskumnou témou, akú mal výskum tejto práce: motivácia študentov k podaniu prihlášky na vysokú školu. Obe techniky budú porovnané na základe dopredu stanovených faktorov vyplývajúcich z povahy každej z techník. Výstupom práce je zhrnutie a kritické vyhodnotenie výskumnej metódy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.