Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role konfliktů u soutěžních tanečních párů v procesu učení se tanci a vliv osobního partnerského vztahu
Vanek, Marián ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Šlédr, Jiří (oponent) ; Lindová, Jitka (oponent)
Taneční sport je disciplína, ve které je základní soutěžní jednotkou taneční pár. Pro úspěch je zapotřebí kombinace specifických tanečních dovedností, fyzická připravenost, resilience vůči stresu a rozvinuté schopnosti související s funkčním tanečním partnerstvím, jako je schopnost komunikace či dovednost řešit konflikty. Vzhledem k tomu, že oblast řešení konfliktů v tanečním partnerství prakticky není vědecky zkoumána, je cílem našeho explorativního kvalitativního výzkumu porozumět prožívání konfliktů u sportovních tanečních párů v disciplíně latinsko-americké tance a jejich vnímání významu partnerského vztahu ve sportovním tanci. Vnímání tanečníků různých výkonnostních tříd a jejich trenérů bylo zjišťováno skrze dotazník s otevřenými otázkami (N= 43) a polo-strukturované rozhovory (N= 13), které byly analyzovány tematickou analýzou. Výsledkem je identifikace a popis relevantních témat a návrh explanačního modelu, který je založen na teorii činnosti, ale propojuje také další relevantní teoretické koncepty (teorie her, teorie vztahové interdependence). Model zobrazuje kontradikci dvou různých motivů (soutěžní úspěch vs. partnerský vztah) v rámci dvou zdánlivě velmi podobných systémů činnosti sportovního tance, která předurčuje možné komplexní vztahy mezi (explicitními či implicitními) cíli...
Mediální výchova v současných učebnicích českého jazyka
Dufek, Ondřej ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Pacovská, Jasňa (oponent)
Bakalářská práce Mediální výchova v současných učebnicích českého jazyka se zabývá možnostmi začlenění mediální výchovy do výuky českého jazyka s využitím aktuálních učebních materiálů. V první části definuje základní pojmy mediální gramotnost a mediální výchova a charakterizuje jejich hlavní koncepce užívané ve vzdělávání. Stručně shrnuje podobu mediální výchovy v Rámcových vzdělávacích programech a soustředí se na její styčné body s předmětem Český jazyk a literatura. Poté ukazuje, že začlenění do výuky českého jazyka je skutečně jednou z předních variant realizace mediální výchovy. V druhé části práce analyzuje učebnice českého jazyka s ohledem na to, nakolik obsahují prvky mediální výchovy. Dochází k závěru, že celkově vzato učebnice zohledňují média jako pedagogické téma a je možné je využít jako podklad pro začlenění některých částí mediální výchovy do výuky českého jazyka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.