Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Městské lázně
Adamsonová, Kristína ; Javůrek, Radim (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
ARCHITEKTONICKÉ RIEŠENIE Centrom a vstupným bodom za atrakciami a relaxom je terasa s bazénom, s prístupom do kafé a svetlíkmi do recepcie. Okolo nej sa dva a pol krát obtáča plytká rampa. Tá je ohraničená nosnými stenami, za ktorými, ako za paravánmi sa skrývaju jednotlivé atrakcie, atmosféry. Výškova zmena každého bazéna, či sauny a s tým spojená fyzická námaha je odmenená otvorenými výhľadmi do okolia a samotným relaxom. Vstup do objektu je cez krytý, ale presvetlený záliv, pasáž, ktorá je pokračovaním ulice Rybárska. Tým pádom samotná recepcia je ukončením ulice. Takto odstránim problém parcely, ktorá je akoby mimo mestské dianie. DISPOZIČNÉ RIEŠENIE V časti pasáže navrhujem výstup z parkoviska, kafé-bar s jednoduchým čerstvým menu a multifunkčnú dieľňu, tvorivý kútik. Je totižto známe, že v starých lázenských lokalitách sa našli hodnotné kusy keramiky, drobnej výtvarnej tvorby a iných artefaktov, ktoré hovoria o prepojení relaxu s čipernými prácami, s relaxom manuálnym a duchovným. Zároveň táto miestnosť bude slúžiť aj ako detské jasle pre rodičov oddychujúcich v láznich, a to v presne určené dni a dobu. Po vstupe do samotných lázni , v recepcii s vysokými stropmi a svetlíkmi z terasy, sa návštevník vydá do šatní s hygienickým zázemim. Následne má volbu, či sa poberie k atrakciám , alebo zájde do posilovne, či telocvične. Ďalšou voľbou je samotný pohyb po lázních. V smere od hora nadol je cesta vláčna, krv rozprúdi opačná trasa, pri ktorej návštevník vydá určitú fyzickú námahu. V 2np sa okrem kaviarne výlučne pre hostí a výstupu na terasu, nachádzajú aj masážne kóje. Veľkú časť priestoru zaberajú technické miestnosti, ako i administratíva lázní. Na nasledújúcom poschodí sa hosť vystkytne vo vačšom foyer, s pitnou kúrou a miestnosťou plavčíka a prvej pomoci. Presklenou fasádou je možno pohliadnuť nielen na lesy nad Riviérou, ale i do átria, s vonkajšou terasou a vždy vyhriatym bazénom. Foyer je skutočným začiatkom cesty. Prvá rampa stúpa práve z tato. Všetky tmavé chodby, vystriedal jas presklených a priesvitných fasád. Nosnými sú len steny lemujúce rampy a pár doplňujúcich stĺpov pro obvode budovy. O pol metra vyššie ( a vždy sa stúpa len o 500 mm, v sklone 1:16 na 8 metroch dĺžky), sa návštevník dostáva k prvému bazénu. Slnečná južná fasáda je navrhnutá ako dvojitá, v tomto bode je skleníkom, preto niet divu, že prvé dva bazény sú spojené s dýchaním, inhaláciou, prírodou,bylinkami. Na podeste (+7.400) sa nachádza matným sklom presklená hygienická jednotka pozostávajúca z 2 wc, wc pre ztp a inštalačnej šachty. Na jednej čelnej stene sú sprchy. Tento prvok sa opakuje, kabína je vysoká len 2,6 m(sv miestnosti je 3,65m), tak aby posobila odľahčene a nebránila priehľadom. Po ľavej strane v protismere hodinových ručičiek rampa zdoláva daľšie stupne. Bazény napravo sú s protiprúdom a výrivý. V tejto časti je fasáda otočená do ulice Poříčí, na križovatku s Rybárskou a vo výške 8 metrov už z bazénov vidno na dva styčné body Brna:Petrov a Špilberk. tiež sa tu návštevník dostane k únikovému-prepojovaciemu schodisku. Možnosť skrátiť si cestu k saunám je práve tu. Nasledújúci bazén zase čerpá z možností dvojitej fasády. Studenúuvodu doplní studené, stínené, severne smerújúce prostredie. Horúci bazén je na výškovej úrovni s hygienickou kabínou....
Možnosti ovlivnění barevnosti cihlářského střepu
Kocmánek, Tomáš ; Zach, Jiří (oponent) ; Nevřivová, Lenka (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá úpravou barevnosti cihlářského střepu. Jsou zde uvedeny příklady pigmentů běžně užívaných v různých oborech průmyslové výroby a dále studie zabývající se využitím odpadních látek jako aditiv v cihlářství upravujících mimo jiné i barevnost cihelného střepu. V experimentální části práce byl zkoumán vliv tří vybraných železitých pigmentů a dvou vybraných korekčních jílů na barevnost a vybrané fyzikálně-mechanické vlastnosti cihelného střepu.
Algorithms in colour management
Stecík, Július ; Mach, Václav (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Thesis briefly discusses the issues of color perception and effects associated with it. Further describes color model and its mathematical definition, which are used by color management. Briefly analyzes important elements of ICC profile. In second part two java applications were designed and programmed. First one evaluates visible spectrum and graphically demonstrate procedure for obtaining trichromacy information from this spectrum. Second application analyzes ICC profile and derives gamut of described device.
Korekce barev 3D scanneru a 3D tiskárny
Kratochvíla, Michael ; Dorazil, Jan (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá barevnou korekcí řetězce, který začíná u 3D skeneru Artec MHT, a končí u 3D tiskárny (CJP technologie) 3D systems Zprinter 650. Cílem je řízení barevné interpretace celého řetězce od skenování povrchu reálných těles a jejich zobrazení až po výtisk jejich 3D modelu, včetně barevných textur. Princip snímání povrchu modelu pomocí 3D skeneru je podobný jako u fotoaparátu, který snímá obraz za pomocí běžného CMOS čipu. Z tohoto důvodu byly pro správnou funkci barevné korekce nalezeny metody, které upravují barvy blíže k reálným snímaným barvám. Při naplňování cílů práce, byly snímány palety barev fotoaparátem a následně takto pořízená digitální data byla analyzována programem Darktable. Analýza spočívala v porovnávání nasnímaných barevných dat s daty pořízenými spektrofotometrem a vytváření ICC profilů pro zajištění barvové přesnosti v digitálních datech při jejich pořízení, přípravě a interpretaci. Cílem bylo zajištění barvové přesnosti v digitálních datech. Poté byl stejný princip aplikován na data pořízená 3D skenerem s cílem vytvoření ICC profilu 3D skeneru. Jako výchozí bod byly studovány a uplatněny principy ve 2D fotografování a 2D tisku, to bylo možné díky tomu, že princip je u těchto zařízeních principiálně podobný jako 3D zařízení. Stejně jako u 3D skeneru i 3D tiskárna je v principu CJP (Color Jet Printing) stejná s 2D tiskárnou, a proto byl znovu pro její kalibraci využit princip kalibrace na 2D tiskových zařízeních. Byly definovány postupy, které upravují odstín barvy ke spektrofotometricky správným odstínům barev výsledného tisku na 3D tiskárně. Byly také vytištěny barvové vzorníky, u kterých bylo provedeno ověření kvality tisku. Bylo zjištěno, že s fotoaparátem, který byl použit pro objektivní měření v L*a*b* souřadnicích nezávislého prostoru, je jakékoliv nastavení barev a jejich úprava velmi citlivá na byť jen malé nepřesnosti. Bylo zjištěno, že není snadné získat přesné fotografie s~přesnými barvami do odchylky Delta E
Vliv technologie výroby kečupů na retenci nutričně významných látek
Smolka, Bronislav ; Voldřich, Michal (oponent) ; Ing.Helena Čížková, Ph.D. (vedoucí práce)
Cílem teoretické části této diplomové práce bylo optimalizovat postup výběru tuzemské suroviny s ohledem na co nejvyšší refrakci a barvu. V praktické části byl sledován vliv technologie výroby kečupů s ohledem na retenci nutričně významných látek. Za tímto účelem byly odebírány vzorky kečupu v průběhu výroby dvou šarží v podniku OTMA Sloko Mařatice. Jednalo se o kečup pasterovaný ve skle a kečup v plastu konzervovaný horkým rozlivem. U těchto vzorků byly sledovány změny v obsahu lykopenu, kyseliny askorbové, barvy , viskozity, refrakce a pH. Jako marker tepelného namáhání byl zvolen furosin. Na základě naměřených údajů lze porovnat obě použité technologie z hlediska retence senzoricky a nutričně významných látek během tepelného namáhání.
Bioflavouring piv pomocí studeného chmelení za použití českých chmelů
Gajdušek, Martin ; Štursa, Václav (oponent) ; Pořízka, Jaromír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem studeného chmelení na vybrané analytické a senzorické vlastnosti piva. Byl pozorován vliv studeného chmelení při použití českých odrůd chmele Kazbek a Uran, které byly do mladiny přidávány ve fázi hlavního kvašení v dávkách 3 a 6 gdm-3. Doba kontaktu chmele s mladinou byla 3, 6 a 9 dní. Součástí jsou také principy metod použitých při analýze v experimentální části. Experimentální část popisuje technologii přípravy referenčního piva, u kterého bylo následně prováděno chmelení za studena. U každého vzorku bylo provedeno paralelní měření. Z hlediska základních parametrů piva byl pozorován vliv studeného chmelení, především jeho délky, na obsah ethanolu. S delší dobou studeného chmelení došlo ke zvýšení koncentrace ethanolu v pivu. S vyšší koncentrací lihu souvisel i pokles zdánlivého extraktu. Z hlediska barvy a pH piva nebyl vliv dry hoppingu prokázán. Prvková analýza provedená metodou optické emisní spektrometrie s indukčně vázaným plazmatem odhalila nárůst koncentrace vápníku, hořčíku a železa vlivem studeného chmelení. U manganu a barya nebyl pozorován statisticky významný rozdíl oproti referenci. Z hlediska hořkosti byl u studeně chmelených piv identifikován významný nárůst v porovnání s referencí, přičemž byla hodnota závislá na použité dávce chmele. Vliv odrůdy chmele prokázán nebyl. Koncentrace organických kyselin stanovených metodou iontově-výměnné chromatografie s vodivostním detektorem byly ovlivněny studeným chmelením pouze v případě kyseliny mléčné a kyseliny octové. U kyseliny mléčné byl pozorován nárůst koncentrace oproti referenci, související také se stupněm prokvašení. Zatímco v obsahu kyseliny octové vykazovaly chmelené vzorky nižší koncentraci než vzorek referenční. Plynovou chromatografií s hmotnostním detektorem byly stanoveny koncentrace myrcenu, humulenu a geraniolu. Jedná se o těkavé komponenty chmelových silic. Studeně chmelené vzorky zaznamenaly signifikantně vyšší koncentrace všech aromatických látek oproti referenci. Z hlediska doby chmelení vykazovaly nejvyšší koncentrace vzorky chmelené po dobu tří dní. Z výsledků senzorické analýzy vyplývá, že celkově nejlépe hodnoceným vzorkem, je vzorek chmelený odrůdou Kazbek s dávkou 3 gdm-3 po dobu tří dní. Piva chmelená nejkratší dobu zároveň vykazovala nejnižší intenzitu hořkosti, což bylo vnímáno pozitivně.
There's black and white, day and night, good and evil, yin and yang. It all just balances itself out.
Ilič, Risto ; Kořínková, Jana (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem “There’s Black and White, Day and Night, Good and Evil, Ying and Yang” navazuje na tříletou existenci kolektivu “Ugly Brno” a jeho tvorbu, která vychází ze stále aktuálního, místního fenoménu redesignování reklamních poutačů, bannerů a štítů v rámci výloh brněnských (malo)prodejců, sídlících v centru města. Konkrétně se zaměřuje na nově se objevující designy, kombinující černou a bílou barvu. Výstupem této bakalářské práce je video – fiktivní interview, ve kterém jsou Černá a Bílá personifikovány jako dvě sebevědomé, excentrické osobnosti, kvazi-experti dnešní vizuální kultury a ultimátní garanti vkusu, kteří si podmanili město Brno svými realizacemi. Cílem práce je rozkrýt mytologii za oblíbeností černobílé kombinace v kontextu vizuální kultury, konkrétně v grafickém designu, a její souvislost s problematikou gentrifikace a kapitalismu. Dalším cílem je vytvořit pomocí sarkasmu a ironie reflexi kultury, jejíž hodnotami je elitářství, workoholismus, perfekcionismus, přehlížení alternativ a důraz na efektivitu. Čím to, že právě v takové kultuře dosahuje černobílost větší popularity než kdy jindy v minulosti?
Pokročilé metody ditheringu barevných obrazů, redukce barevného prostoru na n-prvkovou paletu
Štěpán, Petr ; Vaďura, Jiří (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá sumarizací a vzájemným porovnáním pokročilých metod ditheringu obrazu používaných při redukci barevného prostoru na n-prvkovou paletu. Cílem je vytvořit seznam všech základních metod včetně jejich vylepšení a modifikací se zaměřením na kvalitu výstupního obrazu a jeho maximální vizuální věrnost s obrazem původním. Další částí této práce je analýza jednotlivých metod za pomoci vlastní porovnávací metodiky a návrh vlastního algoritmu ditheringu kombinujícího jejich výhody.
Algoritmy přepočtů gamutů ve správě barev
Svoboda, Jan ; Říha, Kamil (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce se věnuje barvám - jejich reprezentaci v digitálních zařízeních, co nejvěrnějšímu zachování barev na rozdílných zařízeních a jakými postupy toho může být dosaženo. V první části práce stručně shrnuje poznatky o barvě a lidském vidění, rozvádí používané barevné modely a prostory a věnuje se hlavně těm nezávislým na zařízení. Gamut - rozsah barev, které je dané zařízení schopno zobrazit - se pro každé zařízení liší a v praxi je třeba zajistit správnou interpretaci nebo záznam barvy. Proto je stručně popsáno, jak funguje správa barev především z hlediska přepočtů gamutů a jakými způsoby jsou přepočty gamutů realizovány. V druhé části se práce zabývá již dvěma konkrétními algoritmy (HPMINDE a SCLIP) pro přepočty gamutů. Je popsána jejich implementace a ověření v prostředí MATLAB. Ve třetí, poslední části práce jsou uvedeny a diskutovány výsledky implementace těchto algoritmů v MATLABu a tyto výsledky jsou porovnány s~běžně používanými přepočty gamutů (v Adobe Photoshop).
Chrámy
Pokorná, Pavlína ; Horálek, Vojtěch (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Bakalářskou práci s názvem Temples, tvoří soubor obrazů, které autorka vnímá metaforicky jako oosobní vnitřní chrámy. Inspirací byla pro autorku příroda, ktorou považuje za chrám svého druhu. Název práce pochází ze symboliky a výtvarné typizace, které jsou používány na japonském tradičním oděvu – Kimonu. Série obrazů vychází nejen z inspirace přírodou a jejími motivy, ale volně parafrázuje také prvky z textilního designu – jako napříiklad tvary, nebo opakování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.