Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika sourozeneckých vztahů v dětských domovech
HOJKOVÁ, Ráchel
Tato bakalářská práce s názvem "Problematika sourozeneckých vztahů v dětských domovech" je zaměřena zejména na zdůraznění důležitosti práce se sourozenci. Hlavním cílem práce je zjistit jakým způsobem na toto téma nahlíží samotní vychovatelé, kteří s těmito dětmi tráví čas a určitým způsobem je ovlivňují. Jestli s dětmi cíleně pracují, nebo jejich vztah nemají potřebu podporovat. Dalším cílem práce bylo zjistit zda-li vychovatelé vnímají, že se sourozenci navzájem ovlivňují a jakým způsobem se to projevuje. Zaměřili jsme se i na to, jak je vůbec sourozenectví v dětských domovech časté. Hlavní výzkumná otázka, která byla v práci položena a zodpovězena zní: Pracují vychovatelé v dětských domovech se vztahem sourozenců? Šetření bylo prováděno kvalitativním výzkumem, pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Tyto rozhovory byly realizovány s vychovateli z dětských domovů s dlouholetou praxí. Přepisy rozhovorů byly analyzovány metodou tématické analýzy a kvůli nespočtu dalšího obsahu v textu bylo použito k doplnění i otevřeného kódování. Důraz na důležitost práce se sourozeneckým vztahem je jedním z přínosů této práce. Pro zkvalitnění práce vychovatelů a jiných zaměstnanců dětských domovů je možné využít poznatků z této závěrečné práce. Pracovníci dětských domovů ovlivňují děti zde umístěné a proto je potřeba dbát ohled na jejich přístupy k dětem samotným. Informace z bakalářské práce je dobré vnášet do konkrétní praxe v ústavní péči a dbát přitom na nejlepší zájem samotných dětí.
Dítě se sluchovým postižením v dětském domově při škole pro sluchově postižené
ČÍŽOVÁ, Barbora
Téma dítě se sluchovým postižením v dětském domově při škole pro sluchově postižené je komplexní problematikou, která vyžaduje pozornost. Tyto děti nejenže čelí výzvám, které se pojí s jejich postižením, ale také se potýkají s výzvami spojenými s absencí stabilního rodinného zázemí. Cílem této bakalářské práce je proto popsat specifické potřeby dětí se sluchovým postižením žijících v dětském domově, zejména v oblasti výchovy, vzdělávání a odborné péče. Teoretická část přibližuje problematiku sluchového postižení, jeho diagnostiku, terapii a kompenzaci, ucelenou rehabilitaci a popisuje ústavní péči, převážně dětský domov. Praktická část práce se zaměřuje na identifikaci specifických potřeb těchto dětí v oblastech, jako je vzdělávání, výchova a odborná péče, a dále navrhuje opatření pro jejich efektivní řešení. Pro dosažení cíle byly použity postupy, které zahrnují studium odborné literatury, rozhovory s odborníky a pozorování těchto dětí v prostředí dětského domova a školy pro sluchově postižené.
Postoj vychovatelů v dětském domově na konci profesní dráhy
MIŇOVSKÁ VOCŮ, Hana
Cílem práce je popsat, jak vychovatelé na konci své profesní dráhy vnímají svoji práci v dětském domově. Za tímto účelem byly v teoretické části popsány principy náhradní péče, zejména pak formy ústavní výchovy. S ohledem na cílovou skupinu informantek byla věnována samostatná podkapitola dětskému domovu. Protože ústavní výchova nemůže v plné míře nahradit rodinnou výchovu, byla věnována pozornost i rizikům ústavní výchovy, zejména pak psychické deprivaci, které jsou často děti z dětských domovů vystaveny. V následujících podkapitolách byla popsána specifika práce vychovatele v dětském domově a jeho ohrožení stresovou zátěží, která může být jedním z mnoha činitelů syndromu vyhoření. Pozornost proto byla věnována i prevenci. Tvůrčí část je zpracována formou kvalitativního přístupu. Data získaná z polostrukturovaných rozhovorů byla analyzována a následně interpretována prostřednictvím otevřeného kódování.
Dětský domov
Chrbolková, Erika ; Blažková, Vendula (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zpracování projektové dokumentace pro provedení stavby. Cílem práce je návrh dětského domova pro děti, kterým byla nařízena ústavní výchova. Objekt je situován v okrajové části obce Skuteč. Jedná se o samostatně stojící stavbu, která je třípodlažní a částečně podsklepená. Objekt je v suterénu založen na základové desce a v prvním nadzemním podlaží na základových pasech. Svislé konstrukce jsou řešeny keramickými tvárnicemi a lokálními železobetonovými sloupy, vodorovné konstrukce tvoří železobetonové desky a nad částí tělocvičny dřevěné příhradové vazníky. Objekt zastřešuje vegetační plochá střecha. Celkem se v objektu nachází šest bytových jednotek pro šest rodinných skupin o celkové kapacitě 43 dětí. Suterén tvoří tělocvična s posilovnou a technické zázemí. V prvním nadzemním podlaží se nachází tři bytové jednotky, šatny pro tělocvičnu, kuchyň a její zázemí. V druhém nadzemním podlaží se nachází zbylé tři bytové jednotky, kanceláře a jídelna. Třetí nadzemní podlaží slouží ke vzdělávání a zábavě dětí.
Transformace náhradní rodinné péče v Česku.Pohled liniových pracovníků.
Beranová, Barbora ; Kaňák, Jan (vedoucí práce) ; Bravená, Noemi (oponent)
Práce s názvem Transformace náhradní rodinné péče v Česku. Pohled liniových pracovníků se venuje sociálne-právní ochráne detí se zámerením ná náhrádní rodinnou peci á umisťování nejmládsích detí do ustávní výchový. Dále se venuje význámným zmenám z predeslých novel v letech 2006 á 2012 á popisuje áktuální novelu c. 363/2021 Sb., která nábýlá ucinnost od 1. 1. 2022, pricemz nekterá ustánovení vejdou v ucinnost od 1. 1. 2025. To se týká uzákonení vekove hránice trí let pro umístení do ustávního zárízení. Ve výzkumu býl tedý brán vetsí zretel práve ná deti ve vekove skupine 0 - 3 roký. Temá se bezprostredne dotýká prácovníku+ první linie, á to tím, ze prácují prímo s rodinámi á detmi á podávájí návrhý soudu. Prácovníci OSPOD provádejí setrení v rodinách, podávájí návrhý k soudu, vedou spisovou evidenci á táke drzí pohotovost, ábý i po prácovní dobe býl nekdo dostupný v prípáde náleháve situáce. Jsou soucástí státní správý á týkájí se jich nektere konfliktý, ktere sebou práce v urednickem ápárátu nese, nápríklád nepruznost sýstemu nebo nedu+verá á nemotivovánost klientu+. Výzkum se opírál o teorii liniových prácovníku Micháelá Lipskýho, respondenti potvrzováli svými odpoveďmi teze týkájící se chronický nedostátecných zdroju+ v podobe personálního podstávu ná urádech á cásove nárocnosti práce. V rámci...
Dítě předškolního věku v dětském domově
SRBENÁ, Jana
Bakalářská práce zkoumá specifika výchovy a vzdělávání dětí z dětského doma a jejich adaptaci na mateřskou školu z hlediska předškolních pedagogů a vychovatelů z dětských domovů. V teoretické části jsou zmíněny pojmy týkající se tohoto tématu. Jedná se o pojmy adaptace, faktory ovlivňující dítě při adaptaci, dětský domov a příčiny umístění do dětského domova. V praktické části jsou popsána specifika, příp. problémy, se kterými se předškolní pedagogové při adaptaci, výchově a vzdělávání dětí z dětského domova setkávají. Tato data byla získána prostřednictvím rozhovorů s předškolními pedagogy a vychovateli z dětských domovů, kteří mají zkušenost s prací s dětmi předškolního věku z dětského domova.
Domácí příprava dětí se SVP v dětském domově
BENDOVÁ, Eliška
Diplomová práce s názvem Domácí příprava dětí se SVP v dětském domově se zabývá ochrannou a ústavní výchovou, vývojem dítěte školního věku, speciálními vzdělávacími potřebami, především specifickými poruchami učení a narušenou komunikační schopností a možnostmi podpory těchto dětí. V praktické části se práce zabývá kvalitativním výzkumem realizovaným v dětských domovech formou rozhovorů s vychovateli a dětmi. Cílem práce je komplexní popis problematiky domácí přípravy dětí se specifickými poruchami učení a dětí s narušenou komunikační schopností žijících v dětském domově.
Dítě s ADHD v prostředí dětského domova
KLIMEŠOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce "Dítě s ADHD v prostředí dětského domova" si klade za cíl zjistit, jaké zkušenosti mají pracovníci dětského domova s dětmi, kterým byla diagnostikována porucha pozornosti s hyperaktivitou. Práce se skládá ze dvou částí - části praktické a teoretické. V teoretické části jsou popsány příčiny vzniku, diagnostická kritéria a léčba syndromu ADHD. Dále jsou zde popsány jak základní skupiny symptomů, tak i symptomy přidružené. Poslední kapitola teoretické části popisuje zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Praktická část je realizována pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky dětského domova a vlastním pozorováním. Získaná data jsou analyzována metodou "vyložení karet".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.