Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Spolupráce mezi učitelem a rodiči na počátku školní docházky
Mendová, Monika ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou - školou, jejich významem na počátku školní docházky, přínosem v oblasti individualizace potřeb dítěte a vzdělávacích pokroků. Akčním výzkumem hledám odpověď na otázku za jakých podmínek má spolupráce s rodiči pozitivní vliv na učební pokroky dítěte a v jednotlivých kazuistikách žáků popisuji efektivní formy spolupráce, které přispívají k naplňování principu individualizace ve vzdělávání dětí. Dalšími metodami využitými v rámci akčního výzkumu jsou: rozhovor, emailová korespondence, pozorování, vedení záznamů, tripartitní setkání, vystoupení, hodnocení. Během výzkumu se podařilo navázat spolupráci se všemi rodiči žáků jazykového kurzu a zároveň individualizovat jejich potřeby s ohledem na rozumové schopnosti i domácí zázemí. Zjistila jsem, že rodiče jsou ochotni spolupracovat, pokud k tomu učitel dokáže vytvořit podmínky nejen na půdě školy, ale především zda dokáže volit vhodné strategie a formy spolupráce s ohledem na domácí podmínky žáka. Přínos této práce spatřuji v realizaci přístupu zaměřeného na dítě a jeho individuální rozvoj a v ověření různých forem spolupráce s rodiči, které mají pozitivní vliv na vzdělávání dětí na počátku školní docházky. KLÍČOVÁ SLOVA Rodina - škola, dítě, spolupráce, individualizace, akční výzkum, kazuistiky žáků
Spolupráce mezi učitelem a rodiči na počátku školní docházky
Mendová, Monika ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou - školou, jejich významem na počátku školní docházky, přínosem v oblasti individualizace potřeb dítěte a vzdělávacích pokroků. Akčním výzkumem hledám odpověď na otázku za jakých podmínek má spolupráce s rodiči pozitivní vliv na učební pokroky dítěte a v jednotlivých kazuistikách žáků popisuji efektivní formy spolupráce, které přispívají k naplňování principu individualizace ve vzdělávání dětí. Dalšími metodami využitými v rámci akčního výzkumu jsou: rozhovor, emailová korespondence, pozorování, vedení záznamů, tripartitní setkání, vystoupení, hodnocení. Během výzkumu se podařilo navázat spolupráci se všemi rodiči žáků jazykového kurzu a zároveň individualizovat jejich potřeby s ohledem na rozumové schopnosti i domácí zázemí. Zjistila jsem, že rodiče jsou ochotni spolupracovat, pokud k tomu učitel dokáže vytvořit podmínky nejen na půdě školy, ale především zda dokáže volit vhodné strategie a formy spolupráce s ohledem na domácí podmínky žáka. Přínos této práce spatřuji v realizaci přístupu zaměřeného na dítě a jeho individuální rozvoj a v ověření různých forem spolupráce s rodiči, které mají pozitivní vliv na vzdělávání dětí na počátku školní docházky. KLÍČOVÁ SLOVA Rodina - škola, dítě, spolupráce, individualizace, akční výzkum, kazuistiky žáků
Týrané, zneužívané a zanedbávané děti jako sociální problém
KOPECKÁ, Zuzana
V teoretické rovině budou rozpracovány kapitoly se základními pojmy týkající se vybraného tématu. Budou představena zařízení v České republice pomáhající týraným, zneužívaným a zanedbávaným dětem, a také přístup a role sociálního pracovníka k problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí. V praktické části budou vypsány metodou kazuistiky případy týrání, zneužívání či zanedbávání, které jsem nasbírala v rámci mých absolvovaných praxí. Prostřednictvím tabulky budou vypsány komparace výsledků vypsaných kazuistik.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.