|
Komunikační strategie pro firmu Ježek
Urban, Jan ; Zatloukal, David (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce „Komunikační mix konkrétního podniku“ je analýza současného stavu komunikačního mixu vybraného podniku a návrh nového. Diplomová práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o metodách analýzy vnitřního a vnější prostředí podniku, popisuje a porovnává jednotlivé komunikační nástroje a princip fungování marketingové komunikace. Úvod praktické části popisuje vybraný podnik. Hlavní části analyzují prostředí podniku a jednotlivé nástroje propagace. Závěrečná část obsahuje návrhy nového komunikačního mixu.
|
|
Řídicí systém technologického úseku varna
Šulc, Martin ; Kaczmarczyk, Václav (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
Prostudování potřebné teorie z oblasti pivovarnictví. Na základě zjištěných informací navrhnutí optimálních akčních a měřicích prvků, jako jsou snímače teploty, tlaku, pneumatické ventily, frekvenční měniče a jiné. Následná charakterizace všech prvků z pohledu řídicího systému a rozšíření technologického schématu o měřicí a regulační značky. Pro úsek pivovaru varna sepsání technologického postupu se specifikováním jednotlivých kroků. Na základě tohoto popisu vytvoření řídicího programu pro automat SIMATIC S7-300 od firmy Siemens. Program je napsaný v jazyce STL, který má podobu strukturovaného textu. Vizualizace a řízení procesu je zajištěno SCADA systémem TomPack od firmy ProjectSoft. Systém komunikuje s PLC pomocí DDE serveru.
|
|
Ekonomická analýza odvětví pivovarnictví České republiky
Brabenec, Martin
Tato diplomová práce je zaměřena na ekonomickou analýzu odvětví pivovarnictví v České republice. V teoretické části je popsána hlavní terminologie, která charakterizuje agrární sektor, současnou podobu zemědělských podniků, základní charakteristiky pivovarnictví, metody analýzy konkurenceschopnosti a metody ekonomické analýzy. Vlastní práce charakterizuje vývojové tendence v české republice v pivovarském průmyslu, kdy v roce 2010 začal pozvolna rostoucí trend pivovarnictví ve všech sledovaných aspektech. Dále je zpracována analýza konkurenceschopnosti, jsou vymezeny podmínky působící na pivovarský trh a je charakterizován vybraný pivovar, pro něhož je sestavena SWOT analýza a finanční analýza. SWOT analýza poukázala na to, že by se podnik mohl více expandovat na zahraniční trh a dostat se tak do povědomí více zákazníků. Finanční analýza objasnila, že ve sledovaném období docházelo především ke snižování aktiv, což bylo zapříčiněno snižováním dlouhodobého majetku. Podnik si z finančního pohledu vede dobře a má dobré postavení na trhu.
|
| |
|
Klíčové faktory výkonnosti podniku v odvětví pivovarnictví
Máčalová, Pavlína
Cílem diplomové práce je návrh opatření, které povedou k pozitivnímu vývoji ekonomické přidané hodnoty v odvětví pivovarnictví. Literární rešerše je zaměřena na obecnou problematiku finančního řízení a hodnocení výkonnosti podniku. Podrobněji je specifikována ekonomická přidaná hodnota. V části odvětvové analýzy jsou rozebrány specifika odvětví pivovarnictví s využitím vybraných metod. Pro analytickou část práce je s využitím kriteriálního výběru zvolen výzkumný vzorek podniků z odvětví pivovarnictví. V rámci finančního řízení je provedena analýza vybraných poměrových ukazatelů. Pro identifikaci klíčových faktorů ovlivňující ekonomickou přidanou hodnotu je zvolena panelová regresní analýza v rámci níž je odhadován model dekompozice EVA, který doplňuje model vybraných poměrových ukazatelů. V závěru práce jsou formulovány doporučení na základě výsledků provedených analýz.
|
|
Zhodnocení současné marketingové komunikace vybraného podniku
OLBRICHOVÁ, Monika
Diplomová práce je zaměřena na podnik DUDÁK - Měšťanský pivovar Strakonice a.s. Cílem je zhodnotit současnou marketingovou komunikaci zkoumaného podniku z hlediska vybraných faktorů a navrhnout případné změny. Primární data byla získána pomocí dotazníkového šetření, které probíhalo online formou. Jednalo se o kvantitativní metodu výzkumu s nepravděpodobnostním výběrem respondentů. Dotazník byl určen pro konzumenty piva, a tedy osoby starší 18 let. Otázky byly zaměřeny na marketingovou komunikaci obecně, a poté samozřejmě i přímo ve spojitosti s pivovarem Dudák. Výsledky sebraných dotazníků sloužily jako podklad pro vyhodnocení aktuální marketingové komunikace pivovaru. Na základě této analýzy byla navržena konkrétní opatření vedoucí ke zlepšení marketingové komunikace vybraného podniku.
|
| |
|
Analýza pivovarského odvětví v Jihočeském kraji s ohledem na minipivovary
NEUBAUER, Patrik
Tato diplomová práce se zabývá analýzou pivovarnického odvětví v Jihočeském kraji s ohledem na minipivovary a vývojem pivovarského odvětví od roku 2015 v daném kraji. Literární rešerše je zaměřena především na základní pojmy v oblasti pivovarnictví, seznamuje čtenáře s historií vaření piva, rozdělení piv a pivovarů a způsoby vaření piva. V práci jsou popsány hlavní rozdíly mezi velkými pivovary a minipivovary a jejich výhody a nevýhody. Analytická část je potom věnována vybraným pivovarům a minipivovarům v Jihočeském kraji, jenž je v práci charakterizován. Dále jsou popsány vybrané pivovary a jejich historie, současný stav, způsob vaření piva a jejich produkty. Nezbytnou součástí práce jsou grafy, tabulky a obrázky, které zajišťují lepší přehlednost a prezentaci dat v oblasti zkoumané problematiky.
|
|
Vývoj pivovarského odvětví s ohledem na minipivovary
HRABĚ, Karel
Tato práce se zabývá analýzou vývoje pivovarského odvětví s ohledem na minipivovary v České republice v období 1999-2019. V první části je popsána historie a vývoj pivovarského průmyslu a technologický postup výroby piva. Dále jsou zde charakterizovány jednotlivé druhy pivovarů, minipivovarům je věnována samostatná kapitola. Praktická část mj. popisuje přírůstky a úbytky provozoven v jednotlivých krajích ČR, vývozové a prodejní statistiky českého piva, spotřebitelské preference či celkovou spotřebu piva v jednotlivých letech sledovaného období. Nezbytnou součástí práce jsou grafy, tabulky a obrázky, které zajišťují lepší přehlednost zkoumané problematiky.
|
|
Analýzy prostředí v pivovarnictví
MARŠÍK, Dominik
Bakalářská práce se zaměřuje na vnější a vnitřní analýzu dvou společností v pivovarském prostředí. Cílem je zhodnotit současný stav podniků prostřednictvím zvolených analýz. Práce se věnuje problematice strategického managementu a popisuje vybrané analýzy jako jsou PESTLE analýza, Porterův model pěti sil, SWOT analýza a finanční analýza. Zároveň se v práci nachází charakteristika obou společností. Informace získané z analýz jsou použity ke zhodnocení současného stavu společností a dochází k návrhu optimálních strategií, které by podpořily budoucí rozvoj společností.
|