Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systémy brzdění letadel
Bulko, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Záverečná bakalárska práca sa zaoberá problematikou brzdenia letúnov. Popisuje jednotlivé systémy brzdenia a na schémach vysvetľuje ich funkciu a použitie. Ďalej uvádza hlavné výhody a nevýhody týchto systémov s ich následným ich porovnaním. Súčasťou práce je prehľad brzdiacich systémov, ktoré používajú dopravné letúny s prepravnou kapacitou nad sto pasažierov. Ďalej je analyzovaný vývoj veľkosti brzdnej sily týchto letúnov.
Konstrukce čtyřkolky (ATV) s elektrickým pohonem
Kučera, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje konstrukční návrh čtyřkolky (ATV) s elektrickým pohonem. Návrh je zaměřen na hlavní konstrukční části čtyřkolky, které jsou navrhovány s novodobými trendy vývoje čtyřkolek. Umístění elektrického pohonu a baterií v rámu čtyřkolky je řešeno pro sportovní verzi. Geometrie řízení je navržena užitím programu Adams. Pro modely hlavních komponent je vytvořena analýza napětí v programu Ansys Workbench. Je použito vstupního 3D modelu, který je vytvořen v programu Pro/Engineer. Brzdná soustava a kola jsou navržena pro pohyb a brzdění v daných terénních podmínkách.
Hydraulické brzdné systémy
Požár, Vladimír ; Závorka, Dalibor (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na zpracování informací o hydraulickém brzdném systému. Popisuje základní části a různé typy brzd obsažené v hydraulickém brzdném systému. Vysvětluje princip brzd. Největší pozornost je věnována části hydraulického retardéru z pohledu principu a základních rovnic pro výpočet plnícího poměru. Poslední kapitola obsahuje srovnání brzd a využití hydraulického brzdného systému.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci brzdových zařízení
Jantač, Martin ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce si klade za cíl představit tendence v oblasti brzd a brzdových systémů. Jedná se o výčet nejčastěji používaných systémů, zvyšujících bezpečnost provozu. Úvodní část se zaměřuje především na nejzákladnější typy brzdových systémů. V další části pak byla pozornost zaměřena především na systémy ABS a BAS.
Koncepce čtyřkolky - ATV
Dosedla, Milan ; Vančura, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Jedná se práci rešeršního typu zabývající se problematikou současné konstrukce a konstrukčního uspořádání čtyřkolek. V jednotlivých kapitolách je rozebrána funkce jednotlivých konstrukčních celků a jejich výhody a nevýhody pro dané použití. Velká pozornost je věnována konstrukci brzd a konstrukci náprav. Práce vychází z rozboru 30 modelů čtyřkolek od různých výrobců. Součástí práce jsou přehledy specifikací vybraných modelů. V závěru je rozebrána vhodnost jednotlivých konstrukčních řešení pro jednotlivé druhy čtyřkolek jako jsou například užitkové nebo sportovní modely.
Konstrukční návrh pedometru pro zkoušky brzd
Pavlík, Vojtěch ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se soustředí na měřící zařízení ovládací síly brzdového systému, shrnuje homologační zkoušky (dle EHK) a kontrolní zkoušky (dle MDČR) brzdových systémů. Dále uvádí přehled komerčně dostupných zařízení na trhu, jejich principy, výhody a nevýhody. Na konec předkládá vlastní řešení pedometru a kalibračního vybavení podle autorova návrhu.
Analýza zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Semmler, Petr ; Škrabal, Jaroslav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu zpomalování trolejbusů a vyhodnocení jeho účinku na stojící cestující. První část práce je zaměřena na teoretické poznatky z hlediska legislativních požadavků na provoz trolejbusů a přepravu stojících osob. V této části jsou také uvedeny fyzikální poznatky průběhu zpomalení a sil působící na vozidlo. Stěžejní část práce je rozdělena na dvojici měření. První měření je zaměřeno na získání dat (hodnota zpomalení) a informací (počet cestujících, zhoršení stability, pád) z běžného provozu se stojícími cestujícími v trolejbusu. Druhé měření pak bude zaměřeno na provedení ukázkových jízdních zkoušek s figuranty v trolejbusu v různých dopravních situacích. Závěr této diplomové práce bude shrnovat získané hodnoty a poznatky z obou měření. Z vyhodnocených dat budou stanoveny příslušné meze zpomalení trolejbusu, při kterých cestující zachová stabilitu nebo naopak dojde k pádu cestujícího.
Konstrukce podvozků těžkých nákladních vozidel
Herman, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je „Konstrukce podvozků těžkých nákladních vozidel". V následujících kapitolách jsou popsány jednotlivé části podvozků nákladních vozidel (rámy, zavěšení kol, odpružení, brzdy). Jsou zde také uvedeny výhody a nevýhody, využití a funkce jednotlivých částí.
Návrh brzdové soustavy zemědělského stroje
Voltr, Martin ; Binar, Luboš (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v úvodní části zabývá problematikou přepravy polonesených zemědělských strojů k obdělávání půdy po dopravních komunikacích a legislativními požadavky na tuto přepravu. V práci jsou popsány typy brzd a uspořádání brzdových soustav používaných na zemědělských strojích. Práce dále zahrnuje konstrukční návrh brzdové soustavy včetně volby bržděné nápravy pro zadané parametry stroje. Součástí návrhu je také FMEA analýza montáže brzdové soustavy. V další části práce je proveden návrh svařence nápravy a jeho pevnostní analýza pomocí metody konečných prvků pro daná zatížení. Na základě výsledků pevnostní analýzy jsou provedeny konstrukční úpravy návrhu svařence. Poslední částí je vytvoření výkresové dokumentace vybraných částí stroje.
Netradiční koncepce motocyklů
Brezanský, Vít ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Cílem práce je představit některé zajímavé a netradiční koncepce motocyklů ze současnosti i z let minulých. U každé části jsou popsány důvody, které vedly výrobce těchto motocyklů k návrhu a konstrukci mnohých, z dnešního pohledu možná i nesmyslných koncepcí. Ne všechny však upadly v zapomnění a některé z nich sbíraly úspěchy na silnicích i na závodních tratích, některé snad čekají úspěchy za pár let. Každá část dále obsahuje popis konstrukce a funkce a na závěr je provedeno zhodnocení jednotlivých řešení z hlediska jejich opodstatnění, provedení, počtu prodaných kusů, případně výsledků ze závodních tratí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.