Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Gallo, Robert ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce bolo nájsť vhodné riešenie školskej stavby v neľahkých podmienkach centra mesta Ostravy. Škola je umiestnená na hranici medzi mestom a krajinou.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Hůlová, Petra ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Řešení komplexu školských staveb v Ostravě -Černá louka. Dané území se nachází u řeky Ostravice. Celý komplex je tak řešen jako přechod a spojnice mezi městem a řekou. Jelikož řeka ve městě by měla býti prvkem, který člověka přitahuje a vyzývá jej k pobytu, odpočinutí a hrám. A proto je mým cílem takto přistupovat k řece Ostravici - vytvořit atraktivní nábřeží a přiblížit město k němu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Knežníková, Zuzana ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Nosnou ideou práce je snaha o vytvorenie nadčasovej školy, ktorá by bola schopná flexibilne reagovať na neustále sa vyvíjajúci vzdelávací systém a meniace sa priestorové nároky. Filozofia je založená na princípe „otvorenej školy“. Škola ako významná verejná stavba má veľký potenciál pôsobiť ako katalyzátor v rámci komunity. Otvorená je jednak verejnosti, a to prostredníctvom zdieľaných funkcií (knižnica, telocvičňa, multifunkčná hala, umelecké a jazykové učebne...). Otvorenosť je však dôležitá aj v rámci školy ako takej. Školu je možné chápať ako malé spoločenstvo. A keďže každé spoločenstvo potrebuje verejný priestor ako platformu spoločných aktivít, aj škola môže mať vlastný verejný priestor vo forme centrálneho átria, ktoré funguje ako “piazza” a odohráva sa tu množstvo rôznorodých činností. Návrh organizácie školy je založený na schopnosti sociálnej integrácie, ktorá sa u detí formuluje postupne.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Lakomčíková, Žofia ; Havlíček, Tomáš (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Návrh územia Černej louky v Ostrave vychádza z územnej štúdie, do ktorej bol zapracovaný ideový urbanistický návrh z medzinárodnej súťaže od holandského štúdia Maxwan. Zmena urbanizmu je ovplyvnená zmenou podmienok, v ktorých sa momentálne mesto Ostrava nachádza. Pre pôvodne zamýšľaný kultúrny klaster je potrebné nájsť aj inú funkciu, ktorá tomuto miestu chýba a bolo by ju možné zrealizovať. Touto funkciou je rekreácia a šport, ktorý je nielen ideálne rozvíjať v blízkosti vodného toku a napojenia na Komenského sady, ale danej lokalite podobné zázemie chýba, čo je vzhľadom na rozrastajúcu sa obytnú štvrť veľké mínus. V mojom návrhu som chcela prepojiť kultúru a šport a umožniť miestu stály pohyb ľudí, aby neostalo len ideovým snom o pulzujúcom a živom mieste. Cieľom diplomovej práce bolo navrhnúť komplex škôl v okolí Černej Louky. Samotná škola je umiestnená mimo Klaster, ale v jeho tesnej blízkosti a v priamej náväznosti na exteriérové športoviská využívané školou, ale sprístupnené aj verejnosti. Samostatné provozné celky sú prepojené spoločnými priestormi a obkolesujú spoločný školský dvor s výhľadom na hrad a rieku. Jednoduchý raster tried je narušený stretávacími a športovými priestormi, ktoré sú pohľadovo vysunuté z pôdorysu, vytvárajú vyhliadkové body, ktoré spolu opticky komunikujú a ako bohato presvetlené miesta napomáhajú orientácií v priestore.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Slavíková, Barbora ; Halfar, Jiří (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Řešené území Černá louka leží na pomezí centra Moravské Ostravy a území Slezské Ostravy v místě soutoku řeky Ostravice a říčky Lučiny. Návrh zástavby přímo v místě současného Výstaviště Černá louka vychází z mezinárodní urbanistické soutěže z roku 2010, kterou vyhrál projekt Cultured Meadow od ateliéru Maxwan. Hlavní myšlenkou tohoto projektu je soustředění solitérních kulturních a vzdělávacích objektů (koncertní dům, výstavní síň, centrum moderní hudby) do půlkruhu okolo kulturní louky. Vítězný návrh z urbanistické soutěže se stal východiskem pro umístění komplexu škol na parcelu stávajícího areálu Miniuni na pomezí kulturního klastru Černé louky a rezidenční čtvrti Nové Karoliny. Objem školy se svými předprostory reaguje na strukturu solitérů v klastru a zároveň na klasickou městskou blokovou zástavbu směrem od Nové Karoliny. Reakcí na dostředivé síly směrem do klastru Černá louka vzniká ve středové části kompozice volně průchozí poloveřejný parter, do něhož jsou situovány interní vstupy do školy. Jelikož se jedná o zástavbu na hranici centra města, je umístěno venkovní hřiště na střechu tělocvičny, odkud je také přístupné. Vlastní návrh komplexu škol se drží zásady věkové diferenciace a zásady horizontální integrace. Z toho důvodu je škola koncipována jako jakási symbióza 5 jednotlivých částí (společné prostory, tělocvična, 1. a 2. stupeň ZŠ, gymnázium), které jsou provázány jako jeden celek a zároveň je možno jednotlivé části izolovat od ostatního provozu. Budova školky bude vzhledem k věkové diferenciaci a tudíž odlišným potřebám i měřítku dětí provozně i fyzicky oddělena od ostatních částí komplexu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Chroustová, Andrea ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl nárh komplexu školských staveb v Ostravě Černé louce. Návrh je rozdělen do dvou objektů - hlavní objekt (ZŠ a SŠ) a objekt MŠ . Hlavní vstup do komplexu je směrován ke spádové oblasti - bydlení v Nové Karolině. Ustoupením objektu MŠ je vytvořen parkově upravený předprostor škol. Podél řeky byl zachován zelený pás pro sport a rekreaci. Forma hlavního objektu koresponduje s okolní zástavbou - uzavřený blok s vnitřním atriem. Blok se směrem k řece otevírá a zdrobňuje, stejně tak i objekt MŠ. Pro fasáda objektu je zvolen speciální pohledový beton se schopností čištění ovzduší - prolamovaný kolem oken. Do atria a směrem k řece jsou použity skleněné plochy. Barevné provedení fasád je oživeno žlutými plochami ostění u oken, pro společné prostory je použita prosklená plochoa s lesklými zelenými panely. Provoz hlavní budovy je členěn do 4 celků. I. stupeň ZŠ je orientován směrem k řece a typickým pro něj jsou čtvercové učebny a velká pobytová chodba. II. stupeň ZŠ, spojený se SŠ, je umístěn do 2 a 3NP v atriovém uspořádání chodeb s učebnami. Další celek tvoří tělocvična orientovaná k Černé louce. Zázemí školy je umístěno do 1NP. Dominantním prvek je prostorově převýšená jídelna otevírající se do atria.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Kyšková, Anna ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Návrh komplexu škol reaguje na současnou situaci na území Černé louky a zároveň respektuje územní studii vypracovanou na základě návrhu atelieru Maxwan (soutěž proběhla v roce 2010). Škola doplňuje chybějící blok na hranici mezi historickým jádrem města a Černou loukou, kde je v současné době parkoviště, školka doplňuje proluku v sousedním bloku.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Soldánová, Martina ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řešením lokality Černé louky v centru Ostravy. Vlastní návrh školy je umístěn na rozhraní stávající zástavby a pásu zeleně podél řeky. Tvar budovy reaguje na tuto situaci a vymezuje dva dvory. Vstupní dvůr je otevřen do parku a druhý pobytový dvůr je orientován do města.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Gallo, Robert ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce bolo nájsť vhodné riešenie školskej stavby v neľahkých podmienkach centra mesta Ostravy. Škola je umiestnená na hranici medzi mestom a krajinou.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Lakomčíková, Žofia ; Havlíček, Tomáš (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Návrh územia Černej louky v Ostrave vychádza z územnej štúdie, do ktorej bol zapracovaný ideový urbanistický návrh z medzinárodnej súťaže od holandského štúdia Maxwan. Zmena urbanizmu je ovplyvnená zmenou podmienok, v ktorých sa momentálne mesto Ostrava nachádza. Pre pôvodne zamýšľaný kultúrny klaster je potrebné nájsť aj inú funkciu, ktorá tomuto miestu chýba a bolo by ju možné zrealizovať. Touto funkciou je rekreácia a šport, ktorý je nielen ideálne rozvíjať v blízkosti vodného toku a napojenia na Komenského sady, ale danej lokalite podobné zázemie chýba, čo je vzhľadom na rozrastajúcu sa obytnú štvrť veľké mínus. V mojom návrhu som chcela prepojiť kultúru a šport a umožniť miestu stály pohyb ľudí, aby neostalo len ideovým snom o pulzujúcom a živom mieste. Cieľom diplomovej práce bolo navrhnúť komplex škôl v okolí Černej Louky. Samotná škola je umiestnená mimo Klaster, ale v jeho tesnej blízkosti a v priamej náväznosti na exteriérové športoviská využívané školou, ale sprístupnené aj verejnosti. Samostatné provozné celky sú prepojené spoločnými priestormi a obkolesujú spoločný školský dvor s výhľadom na hrad a rieku. Jednoduchý raster tried je narušený stretávacími a športovými priestormi, ktoré sú pohľadovo vysunuté z pôdorysu, vytvárajú vyhliadkové body, ktoré spolu opticky komunikujú a ako bohato presvetlené miesta napomáhajú orientácií v priestore.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.