Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití zkušenostního učení v hodinách náboženství
HEMEROVÁ, Tereza
Bakalářská práce s názvem "Využití zkušenostního učení v hodinách náboženství" se zabývá aplikací zkušenostního učení do hodin náboženské výchovy. Zaměřuje se na děti ve věku osm až jedenáct let. Práce obsahuje teoretickou část a praktickou část. Cílem práce je zjistit, jaké změny přináší metoda zkušenostního učení do hodin náboženství. Teoretická část práce se věnuje charakterizaci zkušenostního učení, při které se zaměřujeme zejména na poznatky D. Kolba. Dále v této práci pronikáme do náboženské pedagogiky, zkoumáme její předmět, cíle a metody. Zabývá se také biblickými příběhy a možnostmi jejich předání dětem. Praktická část obsahuje dvě modelové hodiny náboženské výuky. V rámci praktické části byly tyto dvě hodiny naplánované a popsané, vč. přípravy a popisu obsahu, který tyto dvě hodiny tvoří.
Biblické příběhy v hagioterapii a pastoraci.
Kynclová, Dana ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
KYNCLOVÁ, Dana. Biblické příběhy v hagioterapii a pastoraci. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce M. Kučera. Klíčová slova: pastorace, hagioterapie, křesťanství, integrovaný přístup, psychologie, teologie, spiritualita, náboženství, psychoterapie, Bible, biblické příběhy, exegeze, existenciální psychoterapie Diplomová práce se zabývá vztahem hagioterapie a pastorace na základě jejich přístupu k práci s motivy biblických příběhů. Teoretickým rámcem práce jsou různé poznatky o vztahu psychologie a teologie a jejich aplikačních disciplín psychoterapie a pastorace od jasného vymezení hranic obou disciplín až k jejich integraci. Vzhledem k výchozímu předpokladu, že osobnost je tvořena bio-psycho-sociálně-spirituálními potřebami, má integrativní model potenciál k uspokojení potřeb člověka v této celistvosti. Hagioterapie jako směr existenciální psychoterapie používající za terapeutický nástroj biblické příběhy, je pastoraci blízká a tato skutečnost dala vzniknout výzkumnému záměru. Cílem výzkumu je zjištění jak hagioterapie a pastorace pracuje s motivy biblických příběhů a zda je možné ve stylu jejich práce nalézt podobnost, která by integrace obou přístupů umožňovala.
Bible a její adaptace pro děti
Ječmenová, Kateřina ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Diplomová práce Bible a její adaptace pro děti se zabývá otázkou kvality dětských adaptací Bible. Jejím cílem je na základě odborné literatury sestavit ucelený soubor kritérií, která by dětské adaptace měly splňovat. Tato kritéria by se měla stát praktickou pomůckou pro učitele základní školy usnadňující jim výběr kvalitních příběhů pro práci v hodině. První kapitola je celá věnována Bibli a měla by sloužit jako obecný vědomostní základ o tomto díle. Druhá kapitola popisuje literaturu pro děti a mládež (LPDM) z hlediska jejích specifik a psychologických předpokladů dětských čtenářů. Zvláštní prostor v této kapitole zaujímá mýtus (jakožto jeden z významných biblických žánrů) i samotná Bible a zkoumání jejich místa v LPDM. Do kapitoly o LPDM je také zařazena část, jejímž účelem je představit roli ilustrace v dětských knihách a připomenout její nezastupitelné místo v dětské literatuře. Následující kapitola už se věnuje přímo pojmu adaptace, nejprve z hlediska obecně literárního, poté se zaměřuje na dětského recipienta a na zvláštnosti adaptování Bible. Na konci této kapitoly je na základě předchozí teoretické části vytvořen zamýšlený soubor kritérií ve formě otázek na jednotlivé rysy biblických adaptací; tyto otázky jsou pro větší přehlednost rozděleny do pěti tematických okruhů. V poslední kapitole...
Křesťanství ve výuce na 1. stupni základní školy
Hlaváčková, Marie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce Křesťanství ve výuce na 1. stupni ZŠ je zaměřena na křesťanství (jmenovitě svátky a světci, biblické příběhy a základy křesťanství) ve výuce na prvním stupni základní školy. Analyzuje stav českého státního školství v oblasti křesťanství na základě informací obsažených ve vzdělávacích dokumentech a učebnicích. Výsledek je porovnáván s některými evropskými státy. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů je detailněji zkoumán vliv učitelů, jejich postoje a přístupy v souvislosti s výukou křesťanství. Reakcí na rozhovory je soubor aktivit, které lze využít v rámci výuky.
Biblické příběhy v hagioterapii a pastoraci.
Kynclová, Dana ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
KYNCLOVÁ, Dana. Biblické příběhy v hagioterapii a pastoraci. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce M. Kučera. Klíčová slova: pastorace, hagioterapie, křesťanství, integrovaný přístup, psychologie, teologie, spiritualita, náboženství, psychoterapie, Bible, biblické příběhy, exegeze, existenciální psychoterapie Diplomová práce se zabývá vztahem hagioterapie a pastorace na základě jejich přístupu k práci s motivy biblických příběhů. Teoretickým rámcem práce jsou různé poznatky o vztahu psychologie a teologie a jejich aplikačních disciplín psychoterapie a pastorace od jasného vymezení hranic obou disciplín až k jejich integraci. Vzhledem k výchozímu předpokladu, že osobnost je tvořena bio-psycho-sociálně-spirituálními potřebami, má integrativní model potenciál k uspokojení potřeb člověka v této celistvosti. Hagioterapie jako směr existenciální psychoterapie používající za terapeutický nástroj biblické příběhy, je pastoraci blízká a tato skutečnost dala vzniknout výzkumnému záměru. Cílem výzkumu je zjištění jak hagioterapie a pastorace pracuje s motivy biblických příběhů a zda je možné ve stylu jejich práce nalézt podobnost, která by integrace obou přístupů umožňovala.
Výtvarná realizace knihy: Bible pro děti.
UHLÍŘOVÁ, Lucie
Moje diplomová práce by měla spojovat všechny tři studijní obory, tedy výtvarnou výchovu, občanskou výchovu a pedagogiku. Cílem práce je vytvoření autorské knihy biblických příběhů pro děti. Základní myšlenkou je přiblížit bibli nevěřícím lidem, respektive dětem. Teoretickou část diplomové práce jsem nazvala podtitulem K čemu Bible? Vysvětluji v ní, proč by měl i nevěřící člověk bibli znát. Bibli zkoumám z různých úhlů pohledu. Pátrám po tom, jaký má kniha knih význam pro různé skupiny lidí (věřící a nevěřící, děti, umělci...), řeším vztah Bible {--} výtvarné umění, zabývám se také tématem Bible ve škole. Jedna kapitola je věnována výčtu různých rčení, jmen a dalších věcí, které pocházejí z Bible a my je používáme v běžné řeči. V mé práci má místo také moje osobní zkušenost s Biblí, můj vztah k ní. V poslední kapitole potom popisuji postup práce na praktické části. V praktické části své diplomové práce jsem se zaměřila na Starý zákon. Převyprávěla jsem některé příběhy ze Starého zákona jazykem vhodným pro děti. K těmto biblickým příběhům jsem vytvořila soubor ilustrací technikou linorytu (celkem 19 celostránkových, 5 polovičních, 3 malé a obálka knihy). Své texty a ilustrace jsem potom uspořádala do knihy, jejíž grafickou úpravou jsem se také zabývala. Tuto knihu příběhů jsem nazvala První krok k Bibli.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.