Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Projekt rozvoje pivního turismu na Táborsku
DVOŘÁČKOVÁ, Natálie
Bakalářská práce na téma Projekt rozvoje pivního turismu na Táborsku mapuje současný stav pivního cestovního ruchu a jeho možnou inovaci na vymezeném území jižních Čech. Táborsko bylo vybráno z důvodu velkého potencionálu v této oblasti cestovního ruchu, na jeho území se nachází mnoho pivních atraktivit: 9 pivovarů, sladovna, muzeum pivovarnictví, pivní lázně, pivní cyklostezky a také se ve městě Tábor každoročně konají pivní slavnosti. Práce se zabývá analýzou těchto atraktivit a pomocí kvalitativních rozhovorů s osobami z oboru zjišťuje, co by bylo pro pivní cestovní ruch přínosem. Zjištěním je, že největším problémem je nepropojenost a nepřehlednost těchto atraktivit. Závěr práce je věnován možným projektům, které by atraktivity propojily a pomohly tak pivnímu cestovnímu ruchu na Táborsku.
Pivní cestovní ruch v Libereckém kraji
Vonička, Martin ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Burda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je dalším z řady příspěvků do výzkumu poměrně nové formy cestovního ruchu - pivního cestovního ruchu v širším kontextu gastronomického turismu. V první části práce je téma teoreticky uchopeno. Nejdříve je pivní turismus definován jako jedna z forem alternativního trávení volného času a zařazen do typologie cestovního ruchu po boku známějšího vinařského turismu. Alternativní formy jsou v současnosti turisty preferovány, důraz je kladen mimo jiné na tradici, autenticitu a prožitek, tedy hodnoty typické pro provozování pivního turismu. Ačkoli je tato forma v Česku v počátcích svého rozvoje, v posledních několika letech je její dynamika obrovská, což dokumentuje pouhá statistika. Za poslední 3 roky vznikla téměř polovina ze současných 340 pivovarů v Česku. Dále je v textu definován produkt pivního turismu a vytvořena jeho typologie, pomocí níž je později analyzována nabídka cestovního ruchu na úrovni Česka i Libereckého kraje. Druhá část je zaměřena na hodnocení dotazníkového šetření, jehož cílem je posoudit percepci respondentů ohledně pivního trhu a cestovního ruchu v Libereckém kraji. Na dotazníkové šetření navazují řízené rozhovory se zástupci pivovarů, které umožňují zhodnotit situaci z pohledu nabídky. Na základě výsledků z obou částí je vytvořena SWOT analýza a závěrem formulován...
Pivní cestovní ruch v Libereckém kraji
Vonička, Martin ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Burda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je dalším z řady příspěvků do výzkumu poměrně nové formy cestovního ruchu - pivního cestovního ruchu v širším kontextu gastronomického turismu. V první části práce je téma teoreticky uchopeno. Nejdříve je pivní turismus definován jako jedna z forem alternativního trávení volného času a zařazen do typologie cestovního ruchu po boku známějšího vinařského turismu. Alternativní formy jsou v současnosti turisty preferovány, důraz je kladen mimo jiné na tradici, autenticitu a prožitek, tedy hodnoty typické pro provozování pivního turismu. Ačkoli je tato forma v Česku v počátcích svého rozvoje, v posledních několika letech je její dynamika obrovská, což dokumentuje pouhá statistika. Za poslední 3 roky vznikla téměř polovina ze současných 340 pivovarů v Česku. Dále je v textu definován produkt pivního turismu a vytvořena jeho typologie, pomocí níž je později analyzována nabídka cestovního ruchu na úrovni Česka i Libereckého kraje. Druhá část je zaměřena na hodnocení dotazníkového šetření, jehož cílem je posoudit percepci respondentů ohledně pivního trhu a cestovního ruchu v Libereckém kraji. Na základě výsledků z obou částí je vytvořena SWOT analýza a závěrem formulován potenciál rozvoje pivního cestovního ruchu ve zkoumaném regionu. Klíčová slova: gastronomický cestovní ruch, pivní...
Analýza potenciálu pivního turismu v Kraji Vysočina
Tišl, Radek ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Oberhel, Martin (oponent)
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu potenciálu pivního turismu v Kraji Vysočina. Tento cíl naplním sestavením analýz lokalizačních a realizačních předpokladů a prostorového rozmístění jednotlivých produktů v tomto regionu. Na základě výsledků těchto analýz budou navržena doporučení, která by mohla přispět k rozvoji pivního cestovního ruchu na výzkumném území.
Analýza vybraných minipivovarů v Jihočeském kraji jako destinace pro rodinnou dovolenou
Košatková, Michaela ; Dianová, Markéta (vedoucí práce) ; Lindner, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pivním turismem v Jihočeském kraji a blíže analyzuje nabídku šesti vybraných minipivovarů. Cílem je ověření hypotézy, že jsou tyto podniky vhodnou destinací pro trávení rodinné dovolené. První část práce se zabývá teoretickými poznatky z dané oblasti a vymezuje důležité pojmy. Druhá část je zaměřena prakticky, obsahuje přehled veškerých produktů pivního turismu v Jihočeském kraji, situační a komparativní analýzu vybraných pivovarů, a především výsledky a zhodnocení kvantitativního výzkumu, který byl proveden pro účely této práce. Závěry vyvozené z výzkumu poslouží k ověření hypotézy a k navrhnutí změn či zlepšení.
Vytvorenie produktu pivného turizmu pre vybranú cestovnú kanceláriu
Olgyayová, Patrícia ; Valentová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá potenciálom Českej republiky v odvetví pivného turizmu a jeho využitia prostredníctvom tzv. pivných trás. Cieľom bolo vytvorenie nových pivných trás pre CK Neckermann a návrh ďalších marketingových nástrojov. Formálne je rozdelená na časť teoretickú a praktickú. Teoretická časť v úvode približuje problematiku cestovného ruchu, opisuje formy cestovného ruchu, služby a činnosť cestovných kancelárií. Druhá kapitola sa zaoberá marketingom služieb, situačnou analýzou a marketingovým mixom v oblasti cestovného ruchu. Záver teoretickej časti je venovaný pivovarníctvu v Čechách, jeho histórii a súčasnému stavu, a pivnému turizmu. Praktická časť v úvode analyzuje trh s pivnými trasami, mapuje konkurenciu, potenciálnych dodávateľov, distribútorov a zákazníka. Nasleduje tvorba jednotlivých pivných trás pre štyri oblasti Českej republiky, východ, západ,stred a Praha. Túto kapitolu doplňuje kapitola číslo šesť, ktorá navrhuje postup pri tvorbe marketingového mixu.
Pivní cestovní ruch v Libereckém kraji
Vonička, Martin ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Burda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je dalším z řady příspěvků do výzkumu poměrně nové formy cestovního ruchu - pivního cestovního ruchu v širším kontextu gastronomického turismu. V první části práce je téma teoreticky uchopeno. Nejdříve je pivní turismus definován jako jedna z forem alternativního trávení volného času a zařazen do typologie cestovního ruchu po boku známějšího vinařského turismu. Alternativní formy jsou v současnosti turisty preferovány, důraz je kladen mimo jiné na tradici, autenticitu a prožitek, tedy hodnoty typické pro provozování pivního turismu. Ačkoli je tato forma v Česku v počátcích svého rozvoje, v posledních několika letech je její dynamika obrovská, což dokumentuje pouhá statistika. Za poslední 3 roky vznikla téměř polovina ze současných 340 pivovarů v Česku. Dále je v textu definován produkt pivního turismu a vytvořena jeho typologie, pomocí níž je později analyzována nabídka cestovního ruchu na úrovni Česka i Libereckého kraje. Druhá část je zaměřena na hodnocení dotazníkového šetření, jehož cílem je posoudit percepci respondentů ohledně pivního trhu a cestovního ruchu v Libereckém kraji. Na dotazníkové šetření navazují řízené rozhovory se zástupci pivovarů, které umožňují zhodnotit situaci z pohledu nabídky. Na základě výsledků z obou částí je vytvořena SWOT analýza a závěrem formulován...
Pivní cestovní ruch v Libereckém kraji
Vonička, Martin ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Burda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je dalším z řady příspěvků do výzkumu poměrně nové formy cestovního ruchu - pivního cestovního ruchu v širším kontextu gastronomického turismu. V první části práce je téma teoreticky uchopeno. Nejdříve je pivní turismus definován jako jedna z forem alternativního trávení volného času a zařazen do typologie cestovního ruchu po boku známějšího vinařského turismu. Alternativní formy jsou v současnosti turisty preferovány, důraz je kladen mimo jiné na tradici, autenticitu a prožitek, tedy hodnoty typické pro provozování pivního turismu. Ačkoli je tato forma v Česku v počátcích svého rozvoje, v posledních několika letech je její dynamika obrovská, což dokumentuje pouhá statistika. Za poslední 3 roky vznikla téměř polovina ze současných 340 pivovarů v Česku. Dále je v textu definován produkt pivního turismu a vytvořena jeho typologie, pomocí níž je později analyzována nabídka cestovního ruchu na úrovni Česka i Libereckého kraje. Druhá část je zaměřena na hodnocení dotazníkového šetření, jehož cílem je posoudit percepci respondentů ohledně pivního trhu a cestovního ruchu v Libereckém kraji. Na základě výsledků z obou částí je vytvořena SWOT analýza a závěrem formulován potenciál rozvoje pivního cestovního ruchu ve zkoumaném regionu. Klíčová slova: gastronomický cestovní ruch, pivní...
Pivní stezky v Jihočeském kraji
Kruchňová, Zuzana ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Jarolímková, Liběna (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit potenciál Jihočeského kraje pro pivní cestovní ruch. První část práce se zabývá charakteristikou gastronomického a pivního cestovního ruchu. První kapitola mimo jiné představuje úspěšné zahraniční projekty realizované v rámci gastronomického cestovního ruchu. Druhá kapitola představuje Jihočeský kraj z pohledu turistické infrastruktury a pivovarnictví. V této kapitole jsou představeny a zhodnoceny pivovary na území kraje. Třetí kapitola identifikuje možné důvody neúspěchu projektu Jihočeské pivní stezky. Poslední kapitola využívá poznatky z předchozích kapitol, na základě kterých navrhuje pivní cyklostezky a balíček služeb v rámci pivní turistiky.
Analýza přínosu atraktivit firmy Plzeňský Prazdroj a.s. k rozvoji cestovního ruchu ve vybraných krajích ČR
Kočková, Jana ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Navrátilová, Ludmila (oponent)
Teoretická část práce se věnuje obecně cestovnímu ruchu, charakterizuje základní pojmy, které do problematiky spadají. Dále je vymezen marketing destinace a poslední část se zabývá pivní turistikou v České republice. Čtvrtá kapitola představuje firmu Plzeňský Prazdroj, a.s., zmiňuje okolnosti fúze mezi pivovary v Plzni, Velkých Popovicích a Nošovicích a charakterizuje, jak v současné době probíhají prohlídky v těchto pivovarech. Následuje situační analýza, která je rozdělena na analýzu vnějšího prostředí, zahrnující PEST analýzu, dále analýzu konkurence, spolupracujících subjektů a zákazníků, a druhou část tvoří analýza vnitřního prostředí. Ta rozebírá silné a slabé stránky návštěvnických tras v každém pivovaru zvlášť. Šestá kapitola je věnována dotazníkovému šetření. Charakterizuje dotazované, hodnotí výsledky průzkumu. Poslední kapitola má za úkol zhodnotit, jaký mají návštěvnické trasy Plzeňského Prazdroje vliv na rozvoj cestovního ruchu v kraji Plzeňském, Středočeském a Moravskoslezském. Dále se v této kapitole objeví návrhy, jak vylepšit stávající návštěvnost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.