Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Centrum prevence, Masarykův onkologický ústav v Brně
Buzová, Magdaléna ; Kraus, David (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nového Centra prevence rakoviny, stavby, která bude první svého druhu v České republice. Lokalitou projektu je svažitá parcela na jižním úbočí Žlutého kopce v Brně, náležící do areálu Masarykova onkologického ústavu. Hlavním úkolem Centra prevence je, kromě přirozeného rozšíření areálu stávající nemocnice, zaujmout a oslovit obyvatele města k tomu, aby překonali strach z neznáma, podrobili se preventivní prohlídce a v případě potřeby započali svou léčbu. Budova reaguje na tuto skutečnost a nachází cesty vedoucí nejen k oslovení široké veřejnosti, ale také k pomyslnému propojení přilehlého centra města a okolní obytné čtvrti s nemocničním areálem na Žlutém kopci. Svým prostorovým řešením návrh vytváří dynamickou kompozici budov dotvářející charakteristickou zástavbu nemocnice. Ústředními námětem práce je motiv vratkosti, rovnováhy a cesty, témata, která jsou pro nádorová onemocnění charakteristická.
Barevný kontrast a jeho význam ve vizuální kultuře
MASOJÍDKOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické tvůrčí. Předmětem teoretické části je význam barevného kontrastu ve vizuální kultuře, zejména ve volné umělecké tvorbě. Čtenáři jsou v této práci představeny písemné teze o barvách významných umělců 20. století. Praktická část čerpá z teoretických poznatků. Cílem praktické části je vlastní vizuální interpretace barevného kontrastu.
Hannes Beckmann (1909-1977). Desava - Praha - New York
Kuzica Rokytová, Bronislava ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Rousová, Hana (oponent) ; Klimešová, Marie (oponent)
Hannes Beckmann (1909-1977). Desava - Praha - New York Tématem této disertační práce se stala výjimečná, přesto doposud opomíjená osobnost, umělec německého původu Hannes Beckmann |1909-1977|, absolvent Bauhausu, jeden z uprchlíků před nacismem do Československa, a v neposlední řadě ředitel fotografického oddělení Guggenheimova muzea v New Yorku. Svou prací Beckmann naplňoval avantgardní myšlenky o syntéze uměleckých oborů: byl malířem, fotografem, scénografem, uměleckým teoretikem a pedagogem, ale i tvůrcem abstraktních objektů, pohybujících se na pomezí minimalistických a kinetických konstrukcí. Jeho životní osud a vytvořené dílo začalo získávat zřetelnější podobu v rámci výzkumu o výtvarných umělcích, kteří nalezli v meziválečném Československu útočiště před demagogickými politickými systémy. Do té doby byl Hannes Beckmann zcela neznámým nejen české historii umění. Svědčí o tom absence jeho jména v české odborné literatuře, ale i to, že nebyl nikterak zmiňován ani v publikacích vydávaných německým Bauhausem, kde nějaký čas působil. Dostupné byly pouze kusé informace o jeho pedagogickém a uměleckém působení v oblasti op-artu (optického umění) ze šedesátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, které zmiňovaly katalogy vydané k zde uspořádaným Beckmannovým výstavám. Práce se z...
Centrum prevence, Masarykův onkologický ústav v Brně
Buzová, Magdaléna ; Kraus, David (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nového Centra prevence rakoviny, stavby, která bude první svého druhu v České republice. Lokalitou projektu je svažitá parcela na jižním úbočí Žlutého kopce v Brně, náležící do areálu Masarykova onkologického ústavu. Hlavním úkolem Centra prevence je, kromě přirozeného rozšíření areálu stávající nemocnice, zaujmout a oslovit obyvatele města k tomu, aby překonali strach z neznáma, podrobili se preventivní prohlídce a v případě potřeby započali svou léčbu. Budova reaguje na tuto skutečnost a nachází cesty vedoucí nejen k oslovení široké veřejnosti, ale také k pomyslnému propojení přilehlého centra města a okolní obytné čtvrti s nemocničním areálem na Žlutém kopci. Svým prostorovým řešením návrh vytváří dynamickou kompozici budov dotvářející charakteristickou zástavbu nemocnice. Ústředními námětem práce je motiv vratkosti, rovnováhy a cesty, témata, která jsou pro nádorová onemocnění charakteristická.
Návrh nábytku z ohýbaných trubek
Psota, Martin
Hlavní náplní diplomové práce je návrh nábytku pro odpočivný kout inspirovaný návrhy uměleckoprůmyslové školy Bauhaus. Teoretická část je členěna do dvou částí. První část se věnuje povrchovým úpravám, technologii ohybu a operacemi s ohybem spojenými. Druhá polovina teoretické části se zabývá vývojem nábytku z ohýbaných trubek. Praktická část je zaměřena na návrh konkrétních typů nábytku pro odpočivný kout. Celý proces navrhování je zdokumentován od původních skic, přes vizualizace až po výrobu prototypu. Součástí práce je také vypracování výkresové dokumentace pro případnou sériovou výrobu. Důležitou část práce tvoří také závěrečná diskuse.
Bauhaus a politika
Benešová, Helena ; Kučera, Jan (vedoucí práce) ; Salamon, Janusz (oponent)
Práce se soustředí na meziválečné období v Německu, období tak zvané Výmarské republiky. Cílem je zejména zmapování okolností, které měly vliv na zánik jedné z nejvýznamnějších uměleckých škol - Bauhausu. Meziválečné období se v Německu neslo v duchu neustálých politických střetů, plynoucích z neschopnosti tehdejších elit dohodnout se na poválečném uspořádání země. Je to éra střídání nestabilních koalic, hospodářských problémů a deziluze z následků prohrané války. To vše vedlo k chaosu a stále stoupající nedůvěře v republiku, ze strany obyvatel, což v konečném důsledku vedlo k podpoře extrémistických politických uskupení. Na druhou stranu, v oblasti umění nastává skutečná revoluce, ve smyslu rozvíjení nových směrů a tendencí. Začíná vznikat německá avantgarda. Právě umělecká škola Bauhaus bohužel poslouží jako skvělý příklad rozvoje a následného zániku těchto tendencí. Vzhledem k tomu, že vznikla a zanikla takřka paralelně jako samotná Výmarská republika, lze na ní příhodně demonstrovat politickou atmosféru a tlaky doby. Práce je tedy rozdělena na tři části a to podle vývojových fází republiky, které nápadně korespondují i s vývojovými fázemi, kterými prošel Bauhaus. Etapy, kterými procházela škola, jsou kombinací vnějších i vnitřních faktorů, jejichž rozbor bude tvořit jádro práce. Politické...
Hannes Beckmann (1909-1977). Desava - Praha - New York
Kuzica Rokytová, Bronislava ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Rousová, Hana (oponent) ; Klimešová, Marie (oponent)
Hannes Beckmann (1909-1977). Desava - Praha - New York Tématem této disertační práce se stala výjimečná, přesto doposud opomíjená osobnost, umělec německého původu Hannes Beckmann |1909-1977|, absolvent Bauhausu, jeden z uprchlíků před nacismem do Československa, a v neposlední řadě ředitel fotografického oddělení Guggenheimova muzea v New Yorku. Svou prací Beckmann naplňoval avantgardní myšlenky o syntéze uměleckých oborů: byl malířem, fotografem, scénografem, uměleckým teoretikem a pedagogem, ale i tvůrcem abstraktních objektů, pohybujících se na pomezí minimalistických a kinetických konstrukcí. Jeho životní osud a vytvořené dílo začalo získávat zřetelnější podobu v rámci výzkumu o výtvarných umělcích, kteří nalezli v meziválečném Československu útočiště před demagogickými politickými systémy. Do té doby byl Hannes Beckmann zcela neznámým nejen české historii umění. Svědčí o tom absence jeho jména v české odborné literatuře, ale i to, že nebyl nikterak zmiňován ani v publikacích vydávaných německým Bauhausem, kde nějaký čas působil. Dostupné byly pouze kusé informace o jeho pedagogickém a uměleckém působení v oblasti op-artu (optického umění) ze šedesátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, které zmiňovaly katalogy vydané k zde uspořádaným Beckmannovým výstavám. Práce se z...
Bauhaus in the Soviet Union
Semerikova, Elena ; LEDVINA, Josef (vedoucí práce) ; ŠIMŮNEK, Michal (oponent)
There is no doubt that the Bauhaus is one of the most influential art school of the 20th century. In this BA Final Theoretical Thesis I have tried to analyse the relationship between the German architects from Bauhaus and the architectural community in the Soviet Union in the 1920s and 1930s. As a result, I have found a connection in the professional and social aspects. Also, in this work, there is the analysis a current condition of the Bauhaus Heritage in Russia

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.