Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evropské právo proti nekalé soutěži
Kaštánková, Jitka ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
Evropské právo proti nekalé soutěži Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá evropským právem proti nekalé soutěži, přičemž jejím hlavním cílem je poskytnout srozumitelný přehled unijního práva, jenž je v tomto směru reprezentován dvěma stěžejními směrnicemi. Těmi jsou směrnice o nekalých obchodních praktikách, která se soustředí na úpravu vztahů mezi obchodníkem a spotřebitelem, a směrnicí o klamavé a srovnávací reklamě, která prezentuje úpravu vztahů mezi obchodníky navzájem. Sféru nekalé soutěže bohatě doplňuje judikatura Soudního dvora EU, které je věnován značný prostor, neboť je svým výkladovým významem zcela nepostradatelná. Práce je rozdělena do několika kapitol. V kapitole následující po úvodu jsou poskytovány stručné definice nekalosoutěžních pojmů jako je soutěž nebo průměrný spotřebitel. Ve třetí kapitole je zohledněn historický vývoj nekalé soutěže na unijní úrovni, jenž přímo ovlivňuje národní právní úpravy. Z tohoto důvodu bylo do kapitoly čtvrté zařazeno krátké pojednání o nekalé soutěži pohledem nejnovějšího občanského zákoníku. Otázky vztahující se ke spotřebiteli a ochraně jeho zájmů jsou v současnosti považovány za natolik významné, že došlo k jejich vydělení do samostatné čtvrté kapitoly. Důvodem zůstává větší přehlednost a zdůraznění jejich významu, ačkoliv je spotřebitelská...
Koncept průměrného spotřebitele v českém a evropském právu
Jedlinský, Jakub ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Práce se zabývá rolí institutu průměrného spotřebitele v nekalosoutěžním právu, konkrétně v reklamě a v označování. V textu je analyzováno pojetí konceptu průměrného spotřebitele v psaném právu a v judikatuře. Důraz je kladen na české a evropské právo, jsou však zmíněny i příklady řešení z jiných právních řádů. Kromě popisu situace a vývoje konceptu obsahuje práce i úvahy de lege ferenda. Zejména je kritizováno použití výrazu ‚spotřebitel', které autor nepovažuje v kontextu práva proti nekalé soutěži za příliš vhodné, neboť na rozdíl od smluvního práva zde spotřebitel nevystupuje jako subjekt, ale jako terč/oběť. Dále je napadán současný trend oslabování postavení spotřebitele a tedy rozšiřování možností reklamního přehánění/lhaní. Obecně je kritizována reklama jako taková a to zejména v tom smyslu, že spotřebiteli škodí a je tedy alibistické zaštiťovat se jím a hovořit o jeho ochraně. Co se týče klamavého označování, práce se zabývá praktickými dopady, které takové označování na spotřebitele, popř. soutěžitele, má. Vlastní metodikou dělí klamavé označení na propagační, nedostatečné a zastírací. Práce též řeší redefinované pojetí průměrného spotřebitele v prostředí vnitřního trhu Evropské unie. V neposlední řadě práce řeší procesní možnosti obrany spotřebitele proti nekalosoutěžnímu jednání....
Koncept průměrného spotřebitele v českém a evropském právu
Plavjaniková, Kateřina ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
Tématem mé práce je "Koncept průměrného spotřebitele v českém a evropském právu". V první kapitole je vyložen pojem spotřebitele a jeho vývoj. V české právní úpravě jsem se zaměřila na spotřebitele z pohledu soukromého a veřejného práva. Pojem spotřebitele je vyložen z pohledu české právní úpravy, francouzské právní úpravy a v neposlední řadě evropské právní úpravy. Ve výkladu je pojednáno o francouzském spotřebitelském zákoníku a jeho výhodách či nevýhodách ve světle německého modelu spotřebitelského práva, který je obsažen v české právní úpravě. V neposlední řadě jsem se zabývala vlivem evropské judikatury na vývoj pojmu spotřebitele a možnými návrhy spotřebitelského práva de lege ferenda. V druhé části práce je věnována pozornost průměrnému spotřebiteli. Práce se zabývá jeho počátky v judikatuře české, německé a evropské. Popsán je vývoj od empirického pojetí modelu průměrného spotřebitele, kdy se používalo při posuzování dopadu obchodních praktik sociologických výzkumů, až po pojetí normativní, které je uplatňováno shodně s ohledem na rozhodovací praxi Soudního dvora EU. Průměrný spotřebitel je tak právním konstruktem, modelovým spotřebitelem, od kterého se očekává určitá míra pozornosti, obezřetnosti a informovanosti. Tyto nároky se však mění s ohledem na cílovou skupinu průměrného...
Evropské právo proti nekalé soutěži
Kaštánková, Jitka ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
Evropské právo proti nekalé soutěži Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá evropským právem proti nekalé soutěži, přičemž jejím hlavním cílem je poskytnout srozumitelný přehled unijního práva, jenž je v tomto směru reprezentován dvěma stěžejními směrnicemi. Těmi jsou směrnice o nekalých obchodních praktikách, která se soustředí na úpravu vztahů mezi obchodníkem a spotřebitelem, a směrnicí o klamavé a srovnávací reklamě, která prezentuje úpravu vztahů mezi obchodníky navzájem. Sféru nekalé soutěže bohatě doplňuje judikatura Soudního dvora EU, které je věnován značný prostor, neboť je svým výkladovým významem zcela nepostradatelná. Práce je rozdělena do několika kapitol. V kapitole následující po úvodu jsou poskytovány stručné definice nekalosoutěžních pojmů jako je soutěž nebo průměrný spotřebitel. Ve třetí kapitole je zohledněn historický vývoj nekalé soutěže na unijní úrovni, jenž přímo ovlivňuje národní právní úpravy. Z tohoto důvodu bylo do kapitoly čtvrté zařazeno krátké pojednání o nekalé soutěži pohledem nejnovějšího občanského zákoníku. Otázky vztahující se ke spotřebiteli a ochraně jeho zájmů jsou v současnosti považovány za natolik významné, že došlo k jejich vydělení do samostatné čtvrté kapitoly. Důvodem zůstává větší přehlednost a zdůraznění jejich významu, ačkoliv je spotřebitelská...
The concept of an average consumer in Czech and European law
Oriešková, Stanislava ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Horáček, Tomáš (oponent)
Cieľom tejto práce je popísanie aktuálnych trendov v pojímaní priemerného spotrebiteľa, a to tak v európskom práve, ako aj českom. Dôraz je kladený na skúmanie rozdielov v nárokoch kladených na priemerného spotrebiteľa s ohľadom na oblasť, v ktorej sa spotrebiteľ pohybuje. Prvá kapitola práce sa zaoberá vymedzením definície, kto je priemerným spotrebiteľom. Keďže české právo je v tejto oblasti ovplyvňované európskym, sú najskôr zmienené definície poskytnuté európskymi predpismi a judikatúrou a až následne definície poskytnuté v českom právnom prostredí. Ďalej je zmienené aj to, ako sa k priemernému spotrebiteľovi stavia odborná literatúra. V druhej kapitola je venovaná pozornosť ochrane priemerného spotrebiteľa. Najskôr je skúmané, aká úroveň ochrany je venovaná spotrebiteľovi na základe práva EU. Potom je zdôraznená dôležitosť limitov pri ochrane priemerného spotrebiteľa. Ďalej je poukázané na to, ako úroveň ochrany závisí aj od toho, kto je cieľovou skupinou spotrebiteľov a na to, ako sú vo zvýšenej miere chránené tzv. zvlášť zraniteľné kategórie spotrebiteľov. Tretia kapitola sa zaoberá tým, ako je nahliadané na priemerného spotrebiteľa pri posudzovaní toho, či je konanie nekalosúťažné. Postupne rozoberá klamlivú reklamu, porovnávaciu reklamu a nakoniec klamlivé označenie tovarov a služieb....
Evropské právo proti nekalé soutěži
Najman, Ondřej ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Pelikán, Robert (oponent)
Evropské právo proti nekalé soutěži Abstrakt Diplomová práce se v celém svém rozsahu snaží pokrýt zejména dvě větve evropského práva proti nekalé soutěži. Tyto dvě větve přitom spočívají ve vztazích (i) obchodníků s obchodníky a v takových případech se řídí směrnicí 2006/114/ES a (ii) ve vztazích obchodníků se spotřebiteli, přičemž v takovém případě podléhají úpravě směrnice 2005/29/ES. S ohledem na výše uvedené, tak lze rovněž konstatovat, že tato diplomová práce se ještě o něco přesněji zabývá právem Evropské unie proti nekalé soutěži. Tato práce je rozdělena celkem do deseti kapitol, když pět z nich je považováno za výjimečně důležité. První z nich je kapitola pět věnovaná vztahům mezi obchodníky. Autor v tomto ohledu podrobuje zkoumání příslušnou směrnici 2006/114/ES rovněž do rozsahu její relevantní judikatury Soudního dvora EU. Stejný přístup byl přitom zvolen i pro deskripci fungování vztahů obchodníků se spotřebiteli regulovaných směrnicí 2005/29/ES, a to v kapitole sedm. Kapitola šest se pak zaměřuje na tzv. koncept "průměrného spotřebitele", kterýžto byl shledán jako jeden z nejvýznamnějších prvků unijního práva proti nekalé soutěži. Pro jeho mimořádný význam se kapitola šest zabývá průměrným spotřebitelem velmi podrobným způsobem a vyzdvihuje přitom roli Soudního dvora EU při vytváření definice...
Koncept průměrného spotřebitele v českém a evropském právu
Jedlinský, Jakub ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Práce se zabývá rolí institutu průměrného spotřebitele v nekalosoutěžním právu, konkrétně v reklamě a v označování. V textu je analyzováno pojetí konceptu průměrného spotřebitele v psaném právu a v judikatuře. Důraz je kladen na české a evropské právo, jsou však zmíněny i příklady řešení z jiných právních řádů. Kromě popisu situace a vývoje konceptu obsahuje práce i úvahy de lege ferenda. Zejména je kritizováno použití výrazu ‚spotřebitel', které autor nepovažuje v kontextu práva proti nekalé soutěži za příliš vhodné, neboť na rozdíl od smluvního práva zde spotřebitel nevystupuje jako subjekt, ale jako terč/oběť. Dále je napadán současný trend oslabování postavení spotřebitele a tedy rozšiřování možností reklamního přehánění/lhaní. Obecně je kritizována reklama jako taková a to zejména v tom smyslu, že spotřebiteli škodí a je tedy alibistické zaštiťovat se jím a hovořit o jeho ochraně. Co se týče klamavého označování, práce se zabývá praktickými dopady, které takové označování na spotřebitele, popř. soutěžitele, má. Vlastní metodikou dělí klamavé označení na propagační, nedostatečné a zastírací. Práce též řeší redefinované pojetí průměrného spotřebitele v prostředí vnitřního trhu Evropské unie. V neposlední řadě práce řeší procesní možnosti obrany spotřebitele proti nekalosoutěžnímu jednání....
Koncept průměrného spotřebitele v českém a evropském právu
Kousalová, Martina ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
RESUMÉ Koncept průměrného spotřebitele v českém a evropském právu Cílem předkládané diplomové práce s názvem "Koncept průměrného spotřebitele v českém a evropském práva" je popsat současné trendy, které lze pozorovat v pojímání tohoto slovního spojení. Metody, použité v této diplomové práci za účelem dosažení stanoveného cíle, jsou analýzy české i evropské legislativy a české judikatury i rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie a Tribunálu. V neposlední řadě jsou v této diplomové práci použity také metoda monografická a srovnávací. V první části práce je věnována pozornost pojmům "spotřebitel" a "průměrný spotřebitel", a to zejména s ohledem na ovlivnění jejich nazírání sekundárními právními předpisy Evropské unie a judikaturu Soudního dvora Evropské unie, jakož i rozhodnutími soudů členských státům Evropské unie. Dalším, a snad nejdůležitějším, záměrem této diplomové práce je zdůraznit skutečnost, že na model průměrného spotřebitele je třeba pohlížet různě v závislosti na oblasti hospodářské soutěže, v níž se ten který spotřebitel právě nachází. V různých oblastech hospodářské soutěže jsou totiž, jak bude dokumentováno na několika soudních rozhodnutích, na průměrného spotřebitele (jeho pozornost, opatrnost a obezřetnost) kladeny různé nároky. Ideální funkcí modelu průměrného spotřebitele je býti...
Klamavá reklama z hlediska "průměrného spotřebitele"
Hobzová, Anna ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce) ; Vavrečka, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá evropskou právní úpravou ochrany spotřebitele před klamavou reklamou za použití institutu průměrného spotřebitele. Za cíl si klade zjistit, zda tento institut ve své současné podobě efektivně funguje, a spotřebitele tak chrání. Pomocí výkladu pojmů a aplikace metody průměrného spotřebitele v modelových situacích práce dochází k závěru, že nynější způsob využívání tohoto prostředku ochrany spotřebitele je nedostatečný. Práce proto představí i autorkou navrhované řešení.
Klamání spotřebitele v oblasti označování potravin
Nezgodová, Lenka ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá klamáním spotřebitele v oblasti označování potravin. Cílem mé práce bylo u několika vybraných potravinových produktů posoudit, zda vzhledem k jejich označení a umístění v prodejně vybraného obchodníka nedochází ke klamání spotřebitele, a to na základě kontroly povinných údajů uváděných na daném druhu potraviny, analýzy umístění a označení výrobku ve vybraných prodejnách a dotazníkovém šetření obsahujícím otázky vztahující se k zájmu spotřebitelů o údaje uváděné na potravinách a dále k vybraným výrobkům v souvislosti s možným klamáním spotřebitele. Teoretická část práce se pak věnuje především právním předpisům v oblasti označování potravin a právním předpisům a judikátům věnujícím se klamání spotřebitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.