Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika filmové a audiovizuální výchovy: Cesta do světa pohyblivých obrazů
Hlavicová, Lucie ; Vondrášková, Markéta ; Forejt, Jiří ; Bednařík, Pavel
Text této publikace přináší vhled do problematiky filmové a audiovizuální výchovy v České republice. Rady a tipy jak lze k výuce na různých stupních neformálního vzdělávání přistupovat, a především přehled dvaceti čtyř inspirativních metod a cvičení, jichž lze ve výuce využívat. Může také sloužit jako inspirace pro formální vzdělávání. Text vychází ze zkušeností dvanácti odborníků s dlouholetou praxí v oboru, kteří předkládají čtenářům z řad pedagogů a lektorů svá know-how ve snaze ulehčit jim v pedagogické praxi. Práce je zaměřena na tvůrčí oblast filmové a audiovizuální tvorby i na práci s filmovou projekcí a následnou analýzou audiovizuálních děl, se kterými mohou pedagogové ve výuce kreativně pracovat. Návody, jak filmovou a audiovizuální výchovu efektivně začleňovat do vyučování, i odkazy na vhodnou literaturu a další lektorskou a metodickou pomoc začínajícím pedagogům.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Plýtvání jídlem jako nemoc dnešní doby
Sochorová, Anna ; Géla, František (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Tuto bakalářskou práci tvoří dvě části. Praktickou částí je dokument s názvem Plýtvání jídlem jako nemoc dnešní doby, který mapuje tento problém převážně v českém, ale i mezinárodním prostředí. Představuje tuto společenskou problematiku v širším kontextu a nabízí různé náhledy na plýtvání. V dokumentu vystupují odborníci na danou problematiku, tedy vysokoškolští profesoři, zakladatelka neziskové organizace, nebo ředitelka potravinové banky. Část filmu se soustředí na aktivisty, kteří vaří pro lidi bez domova či dělají dumpster diving. Snímek zahrnuje také zástupce supermarketů a jejich přístup k plýtvání. Teoretická část se zabývá popisem a vymezením filmového dokumentu. Představuje jednotlivé kroky vzniku dokumentárního filmu, od přípravy, přes realizaci až po postprodukci. Popisuje také specifika televizního dokumentu. Druhá polovina teoretické části předkládá rešerši zpracovávaného tématu a ilustruje problematiku plýtvání jídlem pomocí statistik a odborných studií. Poslední částí je pak popis realizace filmu a reflexe vlastní tvorby.
Audiovizuální produkce a autorské právo
Novák, Marek ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Shrnutí Tématem diplomové práce jsou audiovizuální produkce ve vztahu k autorskému právu a vybrané právní vztahy, které mohou vznikat při audiovizuálních produkcích. Tyto právní vztahy jsou významné především z hlediska autorského práva, avšak jsou zmíněny i jejich přesahy do příbuzných právních odvětví, též s ohledem na rekodifikaci občanského práva. První kapitola se zaměřuje na vymezení stěžejních pojmů. V prvé řadě je vymezen pojem audiovizuální produkce jako druh podnikání a podmínky jeho provozování. Dále je zasazen do kontextu autorského práva pojem audiovizuálního díla. Pojem audiovizuálního díla je definován z autorskoprávního hlediska, jsou definovány jeho konstitutivní znaky a je rozebráno specifické pojetí autorství audioviziuálního díla. Dále je věnován prostor tradičnímu třídění audiovizuálních děl a jejich pojetí v některých normách veřejného práva. S ohledem na specifika audiovizuálního díla je zmíněna též povaha děl audiovizuálně užitých. Závěrem první kapitoly je vymezen pojem výrobce, jeho postavení ve vztahu k autorovi audiovizuálního díla a specifická práva, která výrobci přiznává autorský zákon. Stěžejní je kapitola pojednávající o vybraných právních vztazích, které v oblasti audiovize vznikají. Jde především o institut smluvní licence, který je rozebrán v úvodu. Podkapitoly o smluvní...
Audiovizuální produkce a autorské právo
Novák, Marek ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Shrnutí Tématem diplomové práce jsou audiovizuální produkce ve vztahu k autorskému právu a vybrané právní vztahy, které mohou vznikat při audiovizuálních produkcích. Tyto právní vztahy jsou významné především z hlediska autorského práva, avšak jsou zmíněny i jejich přesahy do příbuzných právních odvětví, též s ohledem na rekodifikaci občanského práva. První kapitola se zaměřuje na vymezení stěžejních pojmů. V prvé řadě je vymezen pojem audiovizuální produkce jako druh podnikání a podmínky jeho provozování. Dále je zasazen do kontextu autorského práva pojem audiovizuálního díla. Pojem audiovizuálního díla je definován z autorskoprávního hlediska, jsou definovány jeho konstitutivní znaky a je rozebráno specifické pojetí autorství audioviziuálního díla. Dále je věnován prostor tradičnímu třídění audiovizuálních děl a jejich pojetí v některých normách veřejného práva. S ohledem na specifika audiovizuálního díla je zmíněna též povaha děl audiovizuálně užitých. Závěrem první kapitoly je vymezen pojem výrobce, jeho postavení ve vztahu k autorovi audiovizuálního díla a specifická práva, která výrobci přiznává autorský zákon. Stěžejní je kapitola pojednávající o vybraných právních vztazích, které v oblasti audiovize vznikají. Jde především o institut smluvní licence, který je rozebrán v úvodu. Podkapitoly o smluvní...
Zavedení klasifikace audiovizuálních produktů dle vhodnosti pro věkové skupiny v České republice
Peprníková, Tereza ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Zavedení klasifikace audiovizuálních produktů dle vhodnosti pro věkové skupiny v České republice" se zabývá problematikou klasifikace audiovizuálních děl v našem mediálním prostředí. Text nejprve analyzuje, co audiovizuální dílo je, a jaké jsou právní, ekonomické a psychologické argumenty pro jeho zavedení. Následně popisuje historii a současný stav labelizace v ČR. Zároveň popisuje i styl hodnocení audiovizuálních mediálních produktů ve vybraných státech Evropské Unie a ve Spojených státech amerických. Další část práce se zabývá nizozemským systémem Kijkwijzer, který byl doporučen odborníky jako vzor, pro případné zavádění obdobného systému u nás. Rozebírá jeho styl hodnocení a kategorie, a také to, proč byl doporučen právě tento projekt. Mapuje též prozatímní snahy Odboru médií a audiovize Ministerstva kultury České republiky při řešení zmíněného problému, a také to, proč nebyl systém již zaveden. Poslední část práce je věnována názorům zástupců českých vysílatelů, matek, psychologa a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání na dosavadní způsob hodnocení audiovizuálních mediálních děl a také na případné zavedení přepracovaného systému.
Zavedení klasifikace audiovizuálních produktů dle vhodnosti pro věkové skupiny v České republice
Peprníková, Tereza ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Zavedení klasifikace audiovizuálních produktů dle vhodnosti pro věkové skupiny v České republice" se zabývá problematikou klasifikace audiovizuálních děl v našem mediálním prostředí. Text nejprve analyzuje, co audiovizuální dílo je, a jaké jsou právní, ekonomické a psychologické argumenty pro jeho zavedení. Následně popisuje historii a současný stav labelizace v ČR. Zároveň popisuje i styl hodnocení audiovizuálních mediálních produktů ve vybraných státech Evropské Unie a ve Spojených státech amerických. Další část práce se zabývá nizozemským systémem Kijkwijzer, který byl doporučen odborníky jako vzor, pro případné zavádění obdobného systému u nás. Rozebírá jeho styl hodnocení a kategorie, a také to, proč byl doporučen právě tento projekt. Mapuje též prozatímní snahy Odboru médií a audiovize Ministerstva kultury České republiky při řešení zmíněného problému, a také to, proč nebyl systém již zaveden. Poslední část práce je věnována názorům zástupců českých vysílatelů, matek, psychologa a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání na dosavadní způsob hodnocení audiovizuálních mediálních děl a také na případné zavedení přepracovaného systému.
Analysis of project management in the creation of audiovisual works
Bilák, Martin ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem práce je analýza přístupu projektového managementu k tvorbě audiovizuálního díla. Charakterizovat jednotlivé fáze projektu, definovat principy řízení a proces kontroly. Nastínit procesy a kroky, které se musí podstoupit při tvorbě audiovizuálního díla. Druhá polovina práce se zabývá samotnou filmovou tvorbou a procesem vzniku. Rozebírá jednotlivé fáze a charakterizuje výstupy, které jsou potřebné pro vznik díla. Na závěr je porovnání procesu tvorby dvou studentských filmů a jejich rozdílný přístup k tvorbě.
Ekonomické aspekty filmové a video produkce
Drachovská, Zuzana ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Khabirova, Maja (oponent)
Práce je zaměřena především na ekonomické aspekty filmové produkce. Slouží k ucelené představě o financováním filmů a odkud jsou čerpány prostředky na jejich realizaci. Popsány jsou granty a dotace spolu s institucemi, které je udílí a podmínky, jež je třeba splnit pro jejich získání. V práci jsou představeny veškeré náležitosti, které má produkce v popisu práce a uvedeny principy, jimiž se produkční řídí. Pro snazší vhled a porozumnění celé problematice jsou zároveň uvedeny jednotlivé kroky přípravy, realizace i následné postprodukce projektů obecně. Předkládány jsou metody pro efektivní řízení projektů, jež jsou aplikovány na konkrétní projekt, kterým je studentský film. Okrajově jsou zmíněny i zákony ovlivňující práva autora.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.