Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Metal v době normalizace a prvních letech 90.let a jeho ohlas v tištěných médiiích
Hemelík, Adam ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá obrazem hudebního žánru metal ve vybraných ročnících vybraných českých tištěných médií na konci 80., potažmo na začátku 90. let. Součástí práce jsou též kapitoly zabývající se historií a charakteristikou metalu a (sub)kultury okolo něj v tuzemsku od počátku 80. do počátku 90. let.
"Dazlak - Skinhead" a "Oi! Warning" - Skinheadi jako hrozba pro německou společnost?
Koryntová, Eva ; Lizcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Zelená, Alena (oponent)
Práce se zabývá německou skinheadskou subkulturou v 90. letech a její prezentací v dobových filmech Dazlak - Skinhead a Oi! Warning. Nejdříve v teoretické části popisuje vznik a vlastnosti skinheadské subkultury ve Velké Británii a její vývoj v Německu. Poté se zaměřuje na zmíněné dva filmy, zařazuje je do kontextu historie hnutí skinheadů v Německu a uvádí jejich děj a charakteristiku. Dále analyzuje prezentaci skinheadů v těchto filmech na základě čtyř tezí, které dle odborné literatury skinheady definují. Literatura udává, že skinheadi inklinují k pravicovému extremismu, násilí a agresi, pocházejí z dělnické třídy a mají specifický životní styl, který se vyznačuje poslechem skinheadské hudby, návštěvami večírků a koncertů a konzumací alkoholu. Většinu těchto tezí tyto dva filmy potvrzují, přesto ale oba filmy subkulturu prezentují jiným způsobem. Černobílý film Oi! Warning svoji pozornost nekoncentruje na problematiku pravicového extremismu, nýbrž na násilí, agresi a skinheadský životní styl. Vzhledem k jeho celkové estetice, tragickému konci a záporné postavě "pravého" skinheada Komy, lze tvrdit, že tento film subkulturu prezentuje negativně. Snímek Dazlak - Skinhead se snaží předsudky o skinheadech vyvrátit. U skinheadského hlavního hrdiny se zaměřuje nejen na jeho násilí, nýbrž i na jeho politické...
Fejeton v Lidových novinách od roku 1990 do roku 1993
Krutilek, Ondřej ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Diplomová práce "Fejeton v Lidových novinách od roku 1990 do roku 1993" pojednává o zakotvení tohoto tradičního publicistického žánru v nově vznikajícím mediálním a společenském prostředí začátku 90. let 20. století. Hlavní snahou je zmapování pozvolného vývoje fejetonu a to především prostřednictvím určení nejvýraznějších autorů tohoto období a systematické analýzy jejich textů. Tímto způsobem je možné zjisti, jak významné místo tento publicistický žánr v periodiku zastával. Přestože je fejeton považován za žánr, který by měl řešit především témata nadčasová, v divokém porevolučním období 90. let se musí přirozeně potýkat s celou řadou nejrůznějších nových společenských trendů, sociálních problémů a komplikacemi ve vztahu k nově vznikající politické reprezentaci. Fejeton se s takovou situací vypořádává nejen jako střízlivý kritik ale také jako mapující nástroj doby. Lidové noviny jsou pro takovou práci obzvláště vhodné, musejí se totiž nově etablovat na oficiálním mediálním trhu v prostředí postupně vznikající tržní ekonomiky. Jedná se tedy o prostředí extrémně dynamické, na kterém se dají dobře ilustrovat nově se rodící trendy. Součástí práce je také srovnání s fejetony z konce období samizdatového vydávání Lidových novin.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.