Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh algoritmu jízdní stability pro laboratorní model vozidla
Šulc, Michael ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rešeršní studií v oblasti modelování dynamiky vozidla se čtyřmi hnanými (4WD) a čtyřmi natáčenými koly (4WS), včetně modelu pneumatik společně s návrhem algoritmů řízení jízdní stability vozidla. Součástí práce je také provedení potřebných úprav na experimentálním vozidle, a to včetně návrhu nové řídicí elektroniky. Na základě navrženého dynamického modelu je proveden odhad potřebných parametrů vozidla. Na simulačním modelu jsou navrženy algoritmy jízdní stability ABS/ASR, které jsou následně implementovány na experimentálním vozidle.
Simulace dynamiky vozidla využitím software V-REP
Borek, Dušan ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá modelováním dynamiky a vizualizací experimentálního vozidla CAR4 v programu V-REP. V první části se práce zabývá představením a možnostmi programu V-REP. V další části je realizováno modelování vozidla CAR4 s následným řízením. K řízení je využit program V-REP a Matlab. V poslední fázi proběhlo testování modelu v simulaci.
Plánování trajektorie vozidla se čtyřmi nezávisle řízenými koly
Śniežek, Roman ; Dobossy, Barnabás (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá kinematickým modelem vozidla se čtyřmi nezávisle řízenými koly a jeho simulací. Dále se zabývá algoritmy pro plánování cesty. Cílem práce je využití kinematického modelu a algoritmu pro sledování cesty k vytvoření trajektorie jako vektoru natočení kol v závislosti na čase a ujeté vzdálenosti. Tato trajektorie umožní vozidlu přesun ze startovní pozice k cíli na mapě se statickými překážkami, aniž by došlo ke kolizi. To pak může být využito při jízdě autonomního vozidla ve známém prostředí
Design of experimental vehicle undercarriage with four wheel steering
Vadlejch, Filip ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
This bachelor thesis covers design and manufacture of experimental four-wheeled vehicle undercarriage, with all-wheel steering and all-wheel drive. The vehicle is supposed to serve as a teaching aid or prototype for new system development. The vehicle is able to test all-wheel steering concept and systems for steering, drive and braking control. The thesis includes several concepts of vehicle design and also technical details, such as wheel mount and driving power distribution.
Plánování trajektorie pro vozidlo se všemi řízenými koly
Trávníček, Tomáš ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce řeší plánování trajektorie a řízení pro dvoukolová (2WS) a čtyřkolová (4WS) vozidla v prostředí se statickými překážkami. V Rešerši jsou popsány používané algoritmy pro vozidla s předními řízenými koly. Dále je analyzován kinematický model, který je zjednodušen. Problém hledání trajektorie je řešen v aplikaci Matlab pomocí metody diskretizace trajektorie a hledání ve stavovém prostoru. Implementovaný algoritmus řeší kolize s překážkami už při získání mapy a ne-zatěžuje tím samotné hledání trasy. Algoritmus je nakonec otestován na dvoukolovém vozítku. Vy-tvořené řešení poskytuje možnost aplikace na různá vozidla s jinými pohybovými možnostmi, do-konce i na hledání trajektorie ve třídimenzionálním pracovním prostoru, po úpravě. Výsledky této práce umožňují hledání trajektorie přímo pro vozidla se dvěma nebo čtyřmi řízenými koly.
Řízení jízdní stability experimentálního vozidla se čtyřmi hnanými i řízenými koly
Brablc, Martin ; Zavadinka, Peter (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem algoritmů řízení trakce a sestavením, pro tento návrh určeného, dynamického modelu 4WS vozidla. Je zde navrženo několik regulačních struktur, jejichž regulátory jsou navrženy pomocí různých metod. Závěr práce je věnován fúzi dat ze senzorů pomocí Kalmanova filtru pro účely odhadování stavu vozidla a vylepšení odometrie.
Odometrie experimentálního vozidla Car4
Štarha, Matěj ; Adámek, Roman (oponent) ; Dobossy, Barnabás (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením odometrie pro experimentální vozidlo Car4. Nejprve jsou provedeny nutné HW a SW úpravy. Následně je provedena rešerše kinematického modelu a známých algoritmů pro odhad polohy. Dále jsou dva z algoritmů implementovány v prostředí Matlab. Ověření funkčnosti je provedeno pomocí simulace a následně pomocí pokusů a měření skutečné dráhy vozidla. Cílem práce je utvořit základní nástroje pro navazující práce např. při rozšíření vozidla pro autonomní jízdu.
Vizualizace pohybu vozidla se čtyřmi řízenými a hnanými koly
Blechta, Martin ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Lamberský, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem prostředí pro vizualizaci pohybu dvoustopého experimentálního vozidla se všemi řiditelnými a hnanými koly popsaného jeho matematickým modelem. Vizualizace umožňuje testování různých dynamických modelů a lze ji ovládat joystickem a programově. Je zde navrhnut algoritmus pro řízení zadních kol vozidla v závislosti na rychlosti vozidla. Tento algoritmus je validován výpočetní simulací i provedeným experimentem. Matematický model experimentálního vozidla je propojen se systémem dSPACE, jenž umožňuje řízení v reálném čase. Je zde řešena vhodnost knihovny MLIB k zápisu a čtení dat při běhu simulace na systému dSPACE.
Odometrie experimentálního vozidla Car4
Štarha, Matěj ; Adámek, Roman (oponent) ; Dobossy, Barnabás (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením odometrie pro experimentální vozidlo Car4. Nejprve jsou provedeny nutné HW a SW úpravy. Následně je provedena rešerše kinematického modelu a známých algoritmů pro odhad polohy. Dále jsou dva z algoritmů implementovány v prostředí Matlab. Ověření funkčnosti je provedeno pomocí simulace a následně pomocí pokusů a měření skutečné dráhy vozidla. Cílem práce je utvořit základní nástroje pro navazující práce např. při rozšíření vozidla pro autonomní jízdu.
Plánování trajektorie vozidla se čtyřmi nezávisle řízenými koly
Śniežek, Roman ; Dobossy, Barnabás (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá kinematickým modelem vozidla se čtyřmi nezávisle řízenými koly a jeho simulací. Dále se zabývá algoritmy pro plánování cesty. Cílem práce je využití kinematického modelu a algoritmu pro sledování cesty k vytvoření trajektorie jako vektoru natočení kol v závislosti na čase a ujeté vzdálenosti. Tato trajektorie umožní vozidlu přesun ze startovní pozice k cíli na mapě se statickými překážkami, aniž by došlo ke kolizi. To pak může být využito při jízdě autonomního vozidla ve známém prostředí

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.