Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv koncepce vozidla na jízdní dynamiku vozidla
Hamada, Filip ; Belák, Michal (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je vliv koncepce vozidla na dynamiku jízdy, tedy jak se vozidlo chová ve vybraných typických situacích s ohledem na hnací nápravy. První část diplomové práce stručně popisuje historické pozadí vývoje vozidel a jednotlivých koncepcí s důrazem na předmětné koncepce použité v praktické části. Druhá část se zaměřuje na teoretické poznatky dynamiky jízdy vozidel v systematickém rozdělení podle osnovy praktické části. Popisuje tak všechny důležité součásti oboru dynamiky vozidel potřebné ke kompletnímu porozumění praktické části diplomové práce. Třetí část práce prakticky prověřuje dynamiku vozidel různých koncepcí v sérii testů a měření za účelem jejich vzájemného porovnání. Toto porovnání je výstupem diplomové práce a na jeho základě je možné rozhodnout, které koncepce je pro dané hledisko vhodnější.
Design of experimental vehicle undercarriage with four wheel steering
Vadlejch, Filip ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
This bachelor thesis covers design and manufacture of experimental four-wheeled vehicle undercarriage, with all-wheel steering and all-wheel drive. The vehicle is supposed to serve as a teaching aid or prototype for new system development. The vehicle is able to test all-wheel steering concept and systems for steering, drive and braking control. The thesis includes several concepts of vehicle design and also technical details, such as wheel mount and driving power distribution.
Přehled závodních vozidel pro rally
Listoň, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na sestavení přehledu závodních automobilů pro automobilové soutěže rally na národní i mezinárodní úrovni a rozdělení vozidel do specifických kategorií. Následně jsou stručně popsány technické úpravy vozidel jednotlivých kategorií. Dále je shrnuto zastoupení jednotlivých výrobců a jejich procentuální podíl na trhu. V další dílčí části je statistický přehled vozidel z pohledu stáří a moderních technologií. Cílem práce je zanalyzovat trh a zjistit v jaké potenciální oblasti produkce by se mohl prosadit nový výrobce.
Odometrie experimentálního vozidla Car4
Štarha, Matěj ; Adámek, Roman (oponent) ; Dobossy, Barnabás (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením odometrie pro experimentální vozidlo Car4. Nejprve jsou provedeny nutné HW a SW úpravy. Následně je provedena rešerše kinematického modelu a známých algoritmů pro odhad polohy. Dále jsou dva z algoritmů implementovány v prostředí Matlab. Ověření funkčnosti je provedeno pomocí simulace a následně pomocí pokusů a měření skutečné dráhy vozidla. Cílem práce je utvořit základní nástroje pro navazující práce např. při rozšíření vozidla pro autonomní jízdu.
Vizualizace pohybu vozidla se čtyřmi řízenými a hnanými koly
Blechta, Martin ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Lamberský, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem prostředí pro vizualizaci pohybu dvoustopého experimentálního vozidla se všemi řiditelnými a hnanými koly popsaného jeho matematickým modelem. Vizualizace umožňuje testování různých dynamických modelů a lze ji ovládat joystickem a programově. Je zde navrhnut algoritmus pro řízení zadních kol vozidla v závislosti na rychlosti vozidla. Tento algoritmus je validován výpočetní simulací i provedeným experimentem. Matematický model experimentálního vozidla je propojen se systémem dSPACE, jenž umožňuje řízení v reálném čase. Je zde řešena vhodnost knihovny MLIB k zápisu a čtení dat při běhu simulace na systému dSPACE.
Odometrie experimentálního vozidla Car4
Štarha, Matěj ; Adámek, Roman (oponent) ; Dobossy, Barnabás (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením odometrie pro experimentální vozidlo Car4. Nejprve jsou provedeny nutné HW a SW úpravy. Následně je provedena rešerše kinematického modelu a známých algoritmů pro odhad polohy. Dále jsou dva z algoritmů implementovány v prostředí Matlab. Ověření funkčnosti je provedeno pomocí simulace a následně pomocí pokusů a měření skutečné dráhy vozidla. Cílem práce je utvořit základní nástroje pro navazující práce např. při rozšíření vozidla pro autonomní jízdu.
Přehled závodních vozidel pro rally
Listoň, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na sestavení přehledu závodních automobilů pro automobilové soutěže rally na národní i mezinárodní úrovni a rozdělení vozidel do specifických kategorií. Následně jsou stručně popsány technické úpravy vozidel jednotlivých kategorií. Dále je shrnuto zastoupení jednotlivých výrobců a jejich procentuální podíl na trhu. V další dílčí části je statistický přehled vozidel z pohledu stáří a moderních technologií. Cílem práce je zanalyzovat trh a zjistit v jaké potenciální oblasti produkce by se mohl prosadit nový výrobce.
Vliv koncepce vozidla na jízdní dynamiku vozidla
Hamada, Filip ; Belák, Michal (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je vliv koncepce vozidla na dynamiku jízdy, tedy jak se vozidlo chová ve vybraných typických situacích s ohledem na hnací nápravy. První část diplomové práce stručně popisuje historické pozadí vývoje vozidel a jednotlivých koncepcí s důrazem na předmětné koncepce použité v praktické části. Druhá část se zaměřuje na teoretické poznatky dynamiky jízdy vozidel v systematickém rozdělení podle osnovy praktické části. Popisuje tak všechny důležité součásti oboru dynamiky vozidel potřebné ke kompletnímu porozumění praktické části diplomové práce. Třetí část práce prakticky prověřuje dynamiku vozidel různých koncepcí v sérii testů a měření za účelem jejich vzájemného porovnání. Toto porovnání je výstupem diplomové práce a na jeho základě je možné rozhodnout, které koncepce je pro dané hledisko vhodnější.
Vizualizace pohybu vozidla se čtyřmi řízenými a hnanými koly
Blechta, Martin ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Lamberský, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem prostředí pro vizualizaci pohybu dvoustopého experimentálního vozidla se všemi řiditelnými a hnanými koly popsaného jeho matematickým modelem. Vizualizace umožňuje testování různých dynamických modelů a lze ji ovládat joystickem a programově. Je zde navrhnut algoritmus pro řízení zadních kol vozidla v závislosti na rychlosti vozidla. Tento algoritmus je validován výpočetní simulací i provedeným experimentem. Matematický model experimentálního vozidla je propojen se systémem dSPACE, jenž umožňuje řízení v reálném čase. Je zde řešena vhodnost knihovny MLIB k zápisu a čtení dat při běhu simulace na systému dSPACE.
Design of experimental vehicle undercarriage with four wheel steering
Vadlejch, Filip ; Krejsa, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
This bachelor thesis covers design and manufacture of experimental four-wheeled vehicle undercarriage, with all-wheel steering and all-wheel drive. The vehicle is supposed to serve as a teaching aid or prototype for new system development. The vehicle is able to test all-wheel steering concept and systems for steering, drive and braking control. The thesis includes several concepts of vehicle design and also technical details, such as wheel mount and driving power distribution.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.