Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Termodynamický model Wankelova motoru o výkonu 11 kW
Drbal, Milan ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem problematiky rotačních motorů typu Wankel a jejich modelování v 1D simulačních programech určených pro termodynamické simulace pístových motorů. Jsou popsány nutné kroky k vytvoření ekvivalentního modelu čtyřdobého tříválcového pístového motoru, pomocí kterého jsou poté získávány výsledky výpočtů. Jako validační motor je použit Aixro XR 50. Data naměřená na tomto motoru jsou poté použita k validaci vytvořeného termodynamického modelu. Dále je uvedeno určování průtokových koeficientů jednotlivých částí sání a výfuku motoru. Na základě vytvořeného termodynamického modelu je proveden návrh motoru s výkonem 11kW.
Koncepce zážehového motoru pro hybridní pohon osobního vozu
Břoušek, Roman ; Böhm, Michael (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na výpočetní metodiku návrhu hybridní pohonné jednotky. Cílem bude stručný přehled spalovacích motorů v hybridní pohonné soustavě osobních vozů. Díky tomuto přehledu bude poté proveden koncepční návrh zážehového nepřeplňovaného motoru dle zadaných parametrů v prostředí 1-D CFD, přičemž snahou je zohlednit menší složitost a výrobní náklady tohoto motoru za zvýšené účinnosti v režimech jeho nejčastějšího zatížení.
Spolupráce turbodmychadla a spalovacího motoru
Vondrák, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem problematiky přiřazení turbodmychadla spalovacímu motoru a aspekty jejich vzájemné spolupráce. Vedle metodiky analytického stanovení velikosti potřebného kompresorového a turbínového stupně je zpracován také termodynamický model přeplňovaného jednoválcového motoru, který bude využit k pohonu prototypového monopostu pro soutěž Formula Student. Měřením provozních charakteristik na motorové brzdě byl vytvořen soubor experimentálních dat, jejichž zpracování umožnilo validaci termodynamického modelu a hlubší pochopení procesů probíhajících uvnitř celého systému.
Motocyklový rotační motor
Slíva, Jakub ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu rotačního motoru typu Wankel pro použití v motocyklu o výkonu 70 – 80 kW. Pro motor jsou navrženy základní geometrické parametry rotoru a kanálů. Výkonové parametry jsou poté prověřeny na ekvivalentním modelu pístového spalovacího motoru s centrickým klikovým mechanismem pomocí 1D simulačního modelu. Dále je rotoru motoru navržen pro použití olejového chlazení a je ověřena správnost návrhu geometrie na základě výpočtu statické silové MKP analýzy při působení maximálního tlaku získaného z 1D simulačního modelu. Závěrem je zhodnocena bezpečnost navrhované geometrie rotoru.
Návrh přeplňování pro zážehový motor o objemu 1.6 l
Švábíková, Anna ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přeplňování zážehových spalovacích motorů za účelem zvyšování jejich výkonnostních parametrů. Cílem práce je navrhnout vhodné turbodmychadlo tak, aby bylo dosaženo stanovených parametrů. V práci je navržena metodika postupu tvorby zážehového spalovacího motoru v prostředí GT-Power. Volba vhodného turbodmychadla vychází z návrhového výpočtu, spolupráce motoru s turbodmychadlem je poté ověřena simulacemi. Důležitou součástí práce je také citlivostní analýza, jejímž cílem je vyšetření vlivu vybraných parametrů na maximální tlak ve spalovacím prostoru a na teplotu výfukových plynů.
Výpočtová studie Millerova cyklu benzínového motoru s turbodmychadlem
Černý, Roman ; Janoušek, Michal (oponent) ; Vondrák, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem problematiky Millerova oběhu a jeho praktickou aplikací pro přeplňovaný zážehový motor. Na základě citlivostní analýzy limitů ovlivňujících tepelnou účinnost Millerova ideálního oběhu je zpracován termodynamický model motoru s prodlouženou expanzí v prostředí programu GT-POWER. Výsledky analýz jsou použity k vyhodnocení proveditelnosti přestavby referenčního motoru pro provoz s Millerovým oběhem.
Termodynamický 1-D model turbínové skříně turbodmychadla spalovacího motoru
Mrázková, Kristýna ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá 1D simulací prostupu tepla turbínovou skříní turbodmychadla s důrazem na výstupní teplotu spalin. Rešeršní část se věnuje konstrukci i termomechanice turbodmychadel, SCR katalyzátorům a softwaru pro 1D simulace. Praktická část řeší diskretizaci 3D modelu turbínové skříně, sestavení fyzikálního modelu turbodmychadla pro simulaci prostupu tepla skříní, pokud jsou vstupní veličiny proměnné v čase a simulaci výstupní teploty spalin podle cyklu NEDC. Následuje popis výsledných hodnot a návrh dalšího postupu.
Výfukové potrubí pro motor o objemu 600 ccm
Řezáč, Vojtěch ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se zabývám vlivem výfukových tlumičů na parametry motoru motocyklu Yamaha FZ6 Fazer. Zaměřuji se především na efektivní výkon, točivý moment, objemovou plnící účinnost, střední efektivní tlak a měrnou spotřebu paliva. Tyto hodnoty budu jsem získal ze simulací v příslušném software. Tyto parametry porovnávám u motoru se sériovou koncovkou, s upravenou koncovkou společnosti Devil s katalyzátorem a poté bez katalyzátoru. Výsledkem práce je zhodnocení těchto nasimulovaných parametrů pro řidiče vyznávající cestovní anebo sportovní styl jízdy.
Termodynamický 1-D model turbínové skříně turbodmychadla spalovacího motoru
Mrázková, Kristýna ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá 1D simulací přestupu tepla turbínovou skříní turbodmychadla s důrazem na výstupní teplotu spalin. Rešeršní část se věnuje konstrukci i termomechanice turbodmychadel, úpravě výfukových plynů a softwaru pro modelování přenosu tepla. Praktická část řeší diskretizaci 3D modelu turbínové skříně, sestavení fyzikálního modelu turbodmychadla pro 1D simulaci teploty výfukových plynů a přestupu tepla turbínovou skříní. Dále jsou kalibrovány hodnoty koeficientů pro přestup tepla a je provedena tranzientní simulace výstupní teploty spalin podle cyklu NEDC. Následuje popis výstupů simulace, optimalizace výsledků a návrh postupu pro integraci modelu do systému virtuálního turbodmychadla.
Návrh 1D simulačního modelu motoru za účelem zvýšení efektivity motoru
Pohludková, Lenka ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci a zvýšení efektivity motoru pro osobní automobily pomocí 1D simulačního modelu v prostředí GT-Suite. Práce vychází z rešerše současných metod pro zvyšování efektivity spalovacích motorů a na základě této rešerše je sestaven simulační model motoru. Analýza možností zvýšení efektivity motoru je provedena změnou vybraných vstupních parametrů a hodnocením výstupní měrné efektivní spotřeby paliva. Výsledkem je sada optimalizovaných parametrů motoru, která přispívá k jeho vyšší efektivitě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.