Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Významné cézury v postavení němčiny na českých školách od roku 1918 do současnosti s přihlédnutím k podpoře aktuálního rozvoje
Dobrá, Pavlína ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá významnými cézurami ve výuce němčiny na českých školách za posledních 100 let. V teoretické části je poskytnuta základní charakteristika jednotlivých období, která je úvodem do části praktické. Cílem teoretické části je poskytnout stručný a výstižný přehled událostí, jež měly na postavení němčiny vliv. Praktická část obsahuje analýzu jednotlivých programů na podporu němčiny. Programy jsou v práci rozděleny na kvalitativní, mezi něž jsou zařazeny školy, jejichž cílem je zajistit kvalitní výuku převážně v němčině, a programy kvantitativní, jejichž cílem je šíření a podpora volby němčiny jako cizího jazyka. V závěru je na základě srovnání statistik a programů konstatováno, zdali byly tyto programy pro postavení němčiny na českých školách přínosem.
Významné cézury v postavení němčiny na českých školách od roku 1918 do současnosti s přihlédnutím k podpoře aktuálního rozvoje
Dobrá, Pavlína ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá významnými cézurami ve výuce němčiny na českých školách za posledních 100 let. V teoretické části je poskytnuta základní charakteristika jednotlivých období, která je úvodem do části praktické. Cílem teoretické části je poskytnout stručný a výstižný přehled událostí, jež měly na postavení němčiny vliv. Praktická část obsahuje analýzu jednotlivých programů na podporu němčiny. Programy jsou v práci rozděleny na kvalitativní, mezi něž jsou zařazeny školy, jejichž cílem je zajistit kvalitní výuku převážně v němčině, a programy kvantitativní, jejichž cílem je šíření a podpora volby němčiny jako cizího jazyka. V závěru je na základě srovnání statistik a programů konstatováno, zdali byly tyto programy pro postavení němčiny na českých školách přínosem.
Historický vývoj kompetencí řídících pracovníků škol (analýza 1855 - 1900)
Krupková, Eva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Historický vývoj kompetencí řídících pracovníků škol (analýza 1855 - 1900) AUTOR: Bc. Eva Krupková KATEDRA : Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zaměřuje na oblast vývoje kompetencí řídících pracovníků ve školství v období roku 1855 až 1900. Cílem diplomové práce je na základě analýzy a kritického zhodnocení stanovení , popřípadě nástin vývoje kompetencí těchto pracovníků ve sledovaném období. V diplomové práci objasním , jaké požadavky byly kladeny na řídící pracovníky jednotlivých druhů škol , jak se povinnosti a kompetence řídících pracovníků škol v rámci historie proměňovaly. Téma kompetencí je velice obšírné . Mou snahou bude dokázat na základě podrobné analýzy , zaměřené na podrobný popis pravomocí , příslušností a odpovědností ředitele školy , co mohl v rámci svých kompetencí vykonat . Ač byl ředitel školy i v tomto období významným činitelem na škole , jeho kompetence v období konkordátu a po něm , byly kompetencemi pouze od jiného . Objasním pojmy , které se užívají ve starých zákonech rakouských pro osoby pověřené řízením obecních škol řídícími učiteli , nadučiteli , správci škol ( tento název byl zrušen ) , avšak pojem správa škol byl ponechán a tuto správu vykonával ředitel . Diplomová práce vychází z informací získaných z...
Správní organizace nižšího školství a její fungování na Třeboňsku od počátku 19. století do roku 1868
PAĎOURKOVÁ, Jindřiška
Předkládaná práce je příspěvkem k dějinám správy elementárního školství na příkladu Třeboňska mezi léty 1774 až 1869. Studie je zaměřena především na vývoj, organizaci, informační výměnu a chod institucí školské správy a kompetence jednotlivých jejích úředníků. Úvodní část představuje základní literaturu k tématu a hodnotí úroveň bádání, stejně jako šíři pramenné základny. První kapitola přibližuje reformní snahy Marie Terezie a Josefa II. v oblasti školství a řadu dalších navazujících zákonných úprav až po liberální školské zákony z let 1868 a 1869, které daly vzniknout soustavě obecných škol. Součástí je přiblížení agendy jednotlivých úředníků školské správy, jejich kompetence, úkoly a vzájemné vztahy. Pozornost je také věnována školním vizitacím. Druhá kapitola popisuje rozsah třeboňského školního obvodu a jeho jednotlivé farní školy. Obraz nižšího školství ve sledovaném období dokreslují tři kapitoly o učitelích, žácích a školách na Třeboňsku, které přibližují požadované vzdělání učitelů a podrobný rozbor jejich příjmů na základě školních fasí, představují významnější osobnosti z řad místních učitelů, ale i sociální původ žáků, vyučované předměty, otázky patronátu, jazykové hledisko, rozsah školního roku a podobně. Celkové shrnutí je uvedeno v závěru.
Vzdělávání a rozvoj pracovníků a stabilizace pro jejich setrvání
Mrňáková, Gabriela ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Regnerová, Hana (oponent)
První část práce se věnuje teoretickým východiskům v oblasti řízení lidských zdrojů. Druhá praktická část seznamuje s organizací a její strategií řízení lidských zdrojů. Věnuje se plánování zaměstnanců, získávání pracovní síly, nástupu zaměstnance a změně jeho pracovního zařazení, rotaci zaměstnanců, penzionování zaměstnanců, nuceným odchodům zaměstnanců a hodnocení zaměstnanců v ČSSZ. Vzdělávání a rozvoj se zabývá plány individuálního osobního rozvoje, plány rozvoje kariéry, školícím programům a lektorskému sboru. Následuje shrnutí poznatků a návrh doporučení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.