Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce mateřských škol a školských poradenských zařízení v oblasti odkladu povinné školní docházky
Stejskalová, Marta ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Hladký, Jaromír (oponent)
NÁZEV: Spolupráce mateřských škol a školských poradenských zařízení v oblasti odkladu povinné školní docházky AUTOR: Marta Stejskalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Spolupráce mateřských škol a poradenských zařízení v oblasti odkladu povinné školní docházky je velmi důležitá. Rozhodnutí rodičů, zda svému dítěti povinnou školní docházku odloží či nikoliv, by se nikdy nemělo stát formální záležitostí, jelikož neuváženým přístupem mohou rodiče způsobit svému dítěti značné obtíže v budoucím vzdělávání i následném životě. Bakalářská práce je tvořena ze čtyř kapitol a je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z teoretických východisek a obecné charakteristiky předškolního vzdělávání, poradenských zařízení, ze zkušeností ředitelek MŠ v oblasti odkladu povinné školní docházky. Opírá se o právní vymezení předškolního vzdělávání a poradenských zařízení. Cílem praktické části bakalářské práce bylo v rámci kvantitativního výzkumného šetření posoudit problematiku spolupráce mezi mateřskou školou, odborným školským poradenským pracovištěm, rodiči a největší problémy z tohoto vyplývající pro ředitelky mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA: mateřská škola, školská poradenská zařízení, právní předpisy, diagnostika školní zralosti, odklad...
Rozvoj rodičovských kompetencí rodičů dětí se zrakovým postižením.
GOŠOVÁ, Gabriela
Tématem bakalářské práce je rozvoj rodičovských kompetencí rodičů dětí se zrakovým postižením. Práce si klade za cíl představit rodičovské kompetence rodičů dětí se zrakovým postižením. Cílem praktické části je zjistit reálné možnosti rozvoje rodičovských kompetencí ve školských poradenských zařízeních v hlavním městě České republiky a následně zjistit zda li je tato nabídka pro rodiče dostačující. V souladu s výše uvedenými cíli byly formulovány dva cíle dílčí a to: Zjistit možnosti rozvoje rodičovských kompetencí ve speciálně pedagogických centrech pro děti se zrakovým postižením na území hlavního města Prahy a nadále zjistit jak vnímají rodiče dětí s postižením zraku podporu a metodické vedení speciálně pedagogických center v oblasti rozvoje svých rodičovských kompetencí. Práce je rozdělena do tří celků: teoretického, praktického a přílohového. Teoretická část se skládá ze čtyř hlavních kapitol. První kapitola se věnuje pojmu zrakové postižení jako takovému, klasifikaci a etiologii. Druhá část popisuje dítě se zrakovým postižením, vliv postižení na osobnost jedince a specifika vývoje dítěte se zrakovým postižením. Třetí kapitola je věnována rodině s dítětem se zrakovým postižením. Zabývá se vyrovnáním se rodiny s narozením postiženého dítěte, specifiky výchovy zrakově postiženého dítěte v rodině, podporou rodin ze strany státu a také možnostmi vzdělávání zrakově postižených dětí, žáků a studentů. Poslední kapitola práce představuje rodičovské kompetence rodičů zrakově postižených dětí a možnosti jejich rozvoje. Ke zpracování praktické části byla použita kvalitativní metoda. Ke sběru dat byla využita technika rozhovoru. Rozhovory byly realizovány se zaměstnanci speciálně pedagogických center v hlavním městě České republiky a rodiči klienty těchto poradenských zařízení. Výzkumný terén tvořila školská poradenská pracoviště a domácnosti rodičů Závěry ze samotného šetření poukázaly na problém v systému poradenství, kdy se jako nedostatek jeví počet SPC a jejich pracovníků vzhledem k počtu rodinám potřebující péči. Výsledky dále ukázaly, že význam rodičovských kompetencí není pro odborníky prioritní, a také že nabídka služeb je v některých oblastech v rozporu s reálnými potřebami rodičů. Bakalářská práce, konkrétně teoretická část může sloužit jako studijní materiál pro studenty pedagogických oborů, též pro pedagogickou veřejnost. Zejména pak může být využitelná rodiči dětí se zrakovým postižením. Výstupy praktické části mohou být zpětnou vazbou prošetřené instituce pro případné inovační záměry ve zkoumané oblasti.
Perspektivy ve vzdělávání žáků s handicapem.
SABOLOVÁ, Andrea
Diplomová práce je zaměřena na zmapování podmínek současné školy při vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení s ohledem na státem stanovené podmínky tohoto typu vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí- část teoretická a praktická. Teoretická část práce se zabývá celkovým pohledem a postavením žáka se specifickými potřebami učení ve škole. Konkrétně jde o pojmy jako diagnostika, reedukace a problémy ve škole těchto žáků. Podstatná část práce pojednává také o možnostech integrace těchto žáků do běžných typů škol a s tím související nároky a požadavky kladené školám. Tyto podmínky jsou v podobě vyrovnávacích a podpůrných opatření zakotveny ve vyhlášce č. 147/2011 Sb., jejíž dodržování v praxi je předmětem praktické části diplomové práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.