Název:
Perspektivy ve vzdělávání žáků s handicapem.
Překlad názvu:
Perspectives in education of pupils with a handicap.
Autoři:
SABOLOVÁ, Andrea Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na zmapování podmínek současné školy při vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení s ohledem na státem stanovené podmínky tohoto typu vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí- část teoretická a praktická. Teoretická část práce se zabývá celkovým pohledem a postavením žáka se specifickými potřebami učení ve škole. Konkrétně jde o pojmy jako diagnostika, reedukace a problémy ve škole těchto žáků. Podstatná část práce pojednává také o možnostech integrace těchto žáků do běžných typů škol a s tím související nároky a požadavky kladené školám. Tyto podmínky jsou v podobě vyrovnávacích a podpůrných opatření zakotveny ve vyhlášce č. 147/2011 Sb., jejíž dodržování v praxi je předmětem praktické části diplomové práce.The thesis is focused on mapping the current conditions of schools in the education of pupils with specific learning needs with regard to the conditions set by the state of this type of education. The work is divided into two parts-the theoretical and practical. The theoretical part provides an overview of the status of a student with special needs in school. Specifically, concepts such as diagnostics, re-education and problems in school these pupils. A substantial part of the work also discusses the possibilities of integrating these students into mainstream schools and the related demands and requirements of schools. These conditions are in the form of compensation and support measures enshrined in Decree 147/2011 Coll., The observance of which in practice is the subject of the practical part of the thesis.
Klíčová slova:
individuální vzdělávací plán; integrace; specifické poruchy učení; školská poradenská zařízení; individual education plan; integration; Learning disability; school counseling facilities Citace: SABOLOVÁ, Andrea. Perspektivy ve vzdělávání žáků s handicapem.. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/31228