Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 326 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy
BOBROVÁ, Jana
Práce se zabývá vlivem volného času na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy. Teoretická část popisuje pojem volný čas a jeho význam, dále funkce a faktory, které na volný čas působí. Následně charakterizuje sociálně patologické jevy, zabývá se příčinou vzniku těchto jevů i jejich členěním společně s prevencí. Obsahuje také výzkumné šetření založené na kvantitativním výzkumu. Cílem práce je zjistit, zda má volný čas vliv na sociálně patologické jevy u žáků 2. stupně základní školy.
Problematika šikany žáků se speciálními vzdělávacími potřebami pohledem asistentů pedagoga
VAŇKOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá problematikou šikany žáků se speciálně vzdělávacími potřebami pohledem asistenta pedagoga. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definováním pojmu šikana, jejích forem a účastníků šikany. Mimo jiné také vysvětluje pojem "žák se speciálními vzdělávacími potřebami", charakterizuje podpůrná opatření a proces inkluzivního vzdělávání. Teoretická část dále pojednává o současných opatřeních k prevenci a řešení šikany na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Dále se věnuje práci asistenta pedagoga a jeho možnostem ve spolupráci s učitelem a práci se třídou. Praktická část je zaměřena na osobní zkušenosti asistentů pedagoga se šikanou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a na jejich možnou roli při prevenci a řešení šikany. Pro sběr dat byl využit kvalitativní výzkum v podobě polostrukturovaných rozhovorů s asistenty pedagoga základních škol hlavního vzdělávacího proudu.
Šikana na střední škole a její prevence
Straková, Lucie
Bakalářská práce se zabývá šikanou na středních školách a její možnou prevencí. Práce je rozdělena do dvou částí, a to do teoretické části a praktické části. Teoretická část je zaměřena na samotný pojem šikana a její projevy, druhy šikany, účastníky šikany, a nakonec na její prevenci. Veškeré zdroje informací jsou dostupné z odborné literatury. Praktická část je zaměřena na průzkum konaný na středních školách v rámci Jihomoravského kraje. Jeho cílem je odhalit zkušenosti s šikanou a rozsah šikany u studentů středních škol. Praktická část je formou dotazníkového šetření a výsledky jsou vyhodnoceny statistickými metodami a zhotoveny do grafů.
Šikana na střední škole a její prevence
Kvapilová, Nikola
Bakalářská práce se zabývá šikanou na střední škole a její prevencí. Práce je rozdě-lena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje pojmy jako je šika-na a kyberšikana. Klasifikuje typy šikany a stádia šikany. Dále se zabývá jednotli-vými aktéry šikany, jako je agresor a oběť a dopadům šikany na agresora a oběť. Práce poukazuje na důvody, prostředky a hlavně strategii vyšetřování ši-kany. Závěr teoretické části patří prevenci a samotným preventivním opatřením. Praktická část se věnuje prezentaci výsledků z vlastního dotazníkového šetření, které mělo za cíl zjistit, jaké zkušenosti mají žáci vybrané střední školy se šikanou a kyberšikanou. Veškerá data z uskutečněného vlastního výzkumu jsou porovná-vána s teoretickými poznatky a výsledky z výzkumu, které byly na tato téma již interpretovány.
Kyberšikana na středních odborných školách
Kovářová, Lenka
Téma bakalářské práce je zaměřeno na problematiku kyberšikany mezi studenty na středních odborných školách. Cílem celé práce je poznat, popsat a interpretovat problém kyberšikany na středních odborných školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány informační a komunikační technologie, online bezpečnost, sociální sítě a jejich popis, popis šikany. Hlavní část práce se věnuje fenoménu kyberšikany, popisu, druhu, účastníkům, obraně a strategiím jejího zvládání, a také preventivním programům. Nakonec jsou tradiční šikana a kybernetická šikana porovnány. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou žáci středních odborných škol ohroženi kyberšikanou, zda vědí, co se pod tímto pojmem vůbec skrývá, jak moc je rozšířená, případně zda byli aktéry a komu (by) se svěřili. Poslední část výzkumu je věnována jejich vztahem k online světu, sdílení informací na sociálních sítích. Pro sběr dat byl použit fyzický a online dotazník.
Šikana na střední škole a její prevence
Pyš, Marcel
Bakalářská práce se zabývá šílenou na střední škole a její prevencí. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část obsahuje definici šikany, vÿvoj, výskyt, příčiny či motivy šikany. Klasifikuje druhy šikany, rozdíly mezi šikanou a škádlením či šikanou mezi pohlavími. Práce obsahuje také řešení či prevenci šikany a základní pojmy jako agrese a agresivita. Druhá část teoretické části je věnována vysvětlením pojmu kyberšikana, čím se liší od tradiční šikany či legislativa kyberšikany. V praktické části bakalářské práce jsem zvolil kvantitativní metodu. Pomoci dotazníkového šetření, který byl vyplněn náhodnými respondenty ze střední školy v Brně. Dotazník byl rozeslán celkem 78 žákům. Výsledky tohoto šetření byly zpracovány do grafické podoby.
Psychologické aspekty prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách
Nebáznivá, Barbora ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Uholyeva, Xenie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách. Cílem této práce je teoreticky obsáhnout téma prevence s důrazem na její psychologické aspekty. Práce je rozdělena na dva celky; část teoretickou a část empirickou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy, s nimiž autorka v textu pracuje, jsou zde shrnuty a popsány rizikové faktory spojené se vznikem patologických vztahů, agresivního chování a šikany a dopad těchto patologických jevů na jeho protagonisty. Největší část je pak věnována možnostem a metodám prevence a faktorům, které ji ovlivňují. Prevence je rozdělena podle prostředí na prevenci v rodině, ve škole a v zájmových aktivitách dětí. V závěrečné kapitole teoretické části práce se autorka zaměřila na vybrané specifické programy primární prevence, které jsou popsány, analyzovány a je zhodnocena jejich efektivita. Empirickou část bakalářské práce tvoří návrh výzkumu, který je zaměřen na zkoumání souvislosti mezi efektivitou vybraných preventivních programů a postoji, které k tomuto programu a k násilí a šikaně obecně zaujímají a vyjadřují učitelé. Klíčová slova: Šikana, patologické vztahy, agresivní chování, prevence sociálně patologických jevů, děti
Šikana - dopady na osobnost agresora
Jilemnická, Emilie ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Kolářová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá šikanou a jejími dopady na osobnost agresorů. První část práce přibližuje šikanu obecně, podmínky, které ji napomáhají, a její různé formy. Druhá část se zabývá problematikou agrese, jejími druhy a etiologií. Důležitá je zde i podkapitola týkající se vlivu osobnostních dispozic agrese versus vlivu prostředí. Stěžejní část práce se zabývá osobností agresora, jeho typologiemi a možnými změnami, kterými agresor vzhledem k svému jednání může projít. Jsou zde podchyceny změny sociální, behaviorální i psychické, které mohou u jedince nastat. Závěrem práce je uveden návrh kvalitativního výzkumu, který se zabývá možným pozměněným kognitivním vnímáním šikany u osob agresorů ve srovnání s jedinci, kteří se s šikanou nesetkali vůbec, nebo byli "pouze" v roli přihlížejících.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 326 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.