Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autotrenažér a jeho využití v rehabilitaci osob se získaným poškozením mozku.
Strubinská, Šárka ; König, Jan (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Bc. Šárka Strubinská Vedoucí práce: Mgr. Jan König Konzultant práce: Mgr. Eliška Burdová, Mgr. Bc. Jitka Bonková Sýkorová Název diplomové práce: Autotrenažér a jeho využití v rehabilitaci osob se získaným poškozením mozku Abstrakt diplomové práce: Diplomová práce popisuje využití řidičského trenažéru na manuální ovládání v rehabilitaci osob se získaným poškozením mozku. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit využitelnost autotrenažéru a možnost zvyšující pravděpodobnost návratu k řízení automobilu u klientů po získaném poškození mozku v chronickém stádiu. Mezi první dílčí cíl patří zjistit vliv tréninku s využitím autotrenažéru na pozornost a možnost zvyšující pravděpodobnost návratu k řízení automobilu u klientů po získaném poškození mozku v chronickém stádiu. Druhý z nich stanovuje, zda navržená sada testů jako kritérium pro zařazení do výzkumu na autotrenažér, je vhodně určena. V teoretické části jsou shrnuty poznatky o získaném poškození mozku a jeho následcích, kognitivních funkcích a jejich poruchách, řízení automobilu a legislativní úpravě nebo možnostech otestování řidičských dovedností. Dále lze v této části nalézt informace o rehabilitaci u získaného poškození mozku se zaměřením na kognitivní funkce a řidičské dovednosti a také popis autotrenažéru...
Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu
Tluchořová, Terezie ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Lopot, František (oponent)
Název: Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu Cíle: Vývoj a odzkoušení metody pro určení změn mechanických parametrů axiálního systému profesionálních dálkových řidičů. Navrhnout a odzkoušet postup klinického a fyzikálního vyšetření, citlivého ke změnám, ke kterým dochází vlivem vibračního i statického zatížení při řízení kamionu. Metody: Metoda TVS, rozbor páteřní morfologie, měření vibrační expozice Výsledky: Metoda TVS, která byla v práci použita, se ukázala jako adekvátní k poskytnutí informací o resonanční frekvenci a celkovém útlumu páteře s dostatečnou přesností tak, aby jejich ovlivnění jízdou bylo jednoznačně identifikovatelné. Použitá akcelerometrická měření kmitů vibračně budících páteř se rovněž ukázala jako použitelná a poskytující objektivní parametry. Klíčová slova: metoda TVS, vibrace, hypokineze, zrychlení, řízení automobilu, LBP
Problematika řízení automobilu u pacientů po cévní mozkové příhodě - možnosti ergoterapeutické intervence
Málková, Kristýna ; Svobodová, Tereza (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jaromíra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Kristýna Málková Vedoucí práce: Bc. Tereza Svobodová Oponent práce: Název bakalářské práce: Problematika řízení automobilu u pacientů po cévní mozkové příhodě - možnosti ergoterapeutické intervence Abstrakt bakalářské práce: Téma řízení automobilu řeší pacienti po cévní mozkové příhodě čím dál tím častěji, a to především z důvodu vyššího výskytu iktu u pacientů v produktivním věku. Řízení automobilu je v dnešní době součástí běžného denního života a často zasahuje jak do volnočasových aktivit, tak do výkonu zaměstnání. Soběstačnost a nezávislost pacienta je jednou z domén ergoterapie a právě z tohoto důvodu je při řešení této problematiky ergoterapeut začleněn do interdisciplinárního týmu. V teoretické části bakalářské práce jsou definovány pojmy cévní mozkové příhody a následných neuropsychologických deficitů. Je zde také popsána problematika vrácení se k řízení automobilu a legislativa vztahující se k danému tématu. Dále teoretická část popisuje možnosti ergoterapeutické intervence ve vztahu k řízení automobilu. Praktická část bakalářské práce je postavena na dotazníkovém výzkumu, který byl prováděn v České republice a v Belgii. Dotazník byl určen pro ergoterapeuty pracující s neurologickými pacienty a zaměřuje se především na otázku návratu k řízení automobilu a možnostmi...
Problematika řízení automobilu u pacientů po cévní mozkové příhodě - možnosti ergoterapeutické intervence
Málková, Kristýna ; Svobodová, Tereza (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jaromíra (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Kristýna Málková Vedoucí práce: Bc. Tereza Svobodová Oponent práce: Název bakalářské práce: Problematika řízení automobilu u pacientů po cévní mozkové příhodě - možnosti ergoterapeutické intervence Abstrakt bakalářské práce: Téma řízení automobilu řeší pacienti po cévní mozkové příhodě čím dál tím častěji, a to především z důvodu vyššího výskytu iktu u pacientů v produktivním věku. Řízení automobilu je v dnešní době součástí běžného denního života a často zasahuje jak do volnočasových aktivit, tak do výkonu zaměstnání. Soběstačnost a nezávislost pacienta je jednou z domén ergoterapie a právě z tohoto důvodu je při řešení této problematiky ergoterapeut začleněn do interdisciplinárního týmu. V teoretické části bakalářské práce jsou definovány pojmy cévní mozkové příhody a následných neuropsychologických deficitů. Je zde také popsána problematika vrácení se k řízení automobilu a legislativa vztahující se k danému tématu. Dále teoretická část popisuje možnosti ergoterapeutické intervence ve vztahu k řízení automobilu. Praktická část bakalářské práce je postavena na dotazníkovém výzkumu, který byl prováděn v České republice a v Belgii. Dotazník byl určen pro ergoterapeuty pracující s neurologickými pacienty a zaměřuje se především na otázku návratu k řízení automobilu a možnostmi...
Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu
Tluchořová, Terezie ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Lopot, František (oponent)
Název: Identifikátory hypokinetické zátěže při řízení automobilu Cíle: Vývoj a odzkoušení metody pro určení změn mechanických parametrů axiálního systému profesionálních dálkových řidičů. Navrhnout a odzkoušet postup klinického a fyzikálního vyšetření, citlivého ke změnám, ke kterým dochází vlivem vibračního i statického zatížení při řízení kamionu. Metody: Metoda TVS, rozbor páteřní morfologie, měření vibrační expozice Výsledky: Metoda TVS, která byla v práci použita, se ukázala jako adekvátní k poskytnutí informací o resonanční frekvenci a celkovém útlumu páteře s dostatečnou přesností tak, aby jejich ovlivnění jízdou bylo jednoznačně identifikovatelné. Použitá akcelerometrická měření kmitů vibračně budících páteř se rovněž ukázala jako použitelná a poskytující objektivní parametry. Klíčová slova: metoda TVS, vibrace, hypokineze, zrychlení, řízení automobilu, LBP
Využití přístrojové diagnostiky VTS (Vienna Test System) u dlouhodobých uživatelů marihuany v souvislosti s řízením automobilu
Blažke, Jana ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Cíl: Ověření, zda je možné využít přístrojovou psychodiagnostiku Vienna Test System (VTS) pro testování dosahované úrovně kritických vlastností, schopností a dovedností potřebných k řízení automobilu, nebo je ovlivňujících, u dlouhodobých uživatelů marihuany. Metody: Dva polostrukturované rozhovory, dotazník, administrace testové baterie VTS. Závěr: Pomocí Vienna test system je možné sestavit takovou testovou baterii, která by byla schopná u dlouhodobých uživatelů marihuany říci, zda je i pod vlivem intoxikace THC teoreticky schopen řídit automobil. Nicméně tuto testovou baterii je nutné podrobit kvantitativnímu ověření. Klíčová slova: přístrojová diagnostiky, VTS (Vienna Test System), řízení automobilu, dlouhodobý uživatel marihuany

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.