Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teologický odkaz české moderny v životě a díle Františka Bílka
Langer, Marketa ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent) ; Weis, Martin (oponent)
ThDr. Marketa Langer Praha, 2018 TEOLOGICKÝ ODKAZ ČESKÉ MODERNY V ŽIVOTĚ A DÍLE FRANTIŠKA BÍLKA ABSTRAKT Disertační práce se ve třech kapitolách zabývá životem a dílem umělce Františka Bílka a jeho vztahem k teologickému odkazu české katolické moderny konce devatenáctého a začátku dvacátého století. Cílem jsou odpovědi na tři stanovené otázky: Byl umělec mystikem, za kterého byl ve své době považován?, může být označován za modernistu?, jaké byly důvody jeho vstupu do Církve československé po jejím vzniku v roce 1920? Je užita metoda hypotézy, která je předem stanovená v položených otázkách a následně zkoušená. Další použitou metodou je rozbor a srovnání přístupu a postojů české společnosti k umělci v průběhu jeho života. Úvodní kapitola popisuje základní ukazatele práce se stručným vymezením její problematiky, dále použitou formu a strukturu. Oddíl A se věnuje prostředí vzniku moderní Evropy. Především předpokladům vzniku zápasu o modernismus, okolnostem konání prvního vatikánského koncilu, hnutím české katolické reformy a hnutím evropského modernismu ve vztahu k ústřednímu předmětu disertační práce, kterým je umělec František Bílek. Každá ze tří kapitol se zabývá jedním ze tří období/pilířů umělce. Jsou rozděleny podle životních předělů Bílka a vycházejí z členění jeho životopisců Emanuela Chalupného a...
Teologický odkaz české moderny v životě a díle Františka Bílka
Langer, Marketa ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent) ; Weis, Martin (oponent)
ThDr. Marketa Langer Praha, 2018 TEOLOGICKÝ ODKAZ ČESKÉ MODERNY V ŽIVOTĚ A DÍLE FRANTIŠKA BÍLKA ABSTRAKT Disertační práce se ve třech kapitolách zabývá životem a dílem umělce Františka Bílka a jeho vztahem k teologickému odkazu české katolické moderny konce devatenáctého a začátku dvacátého století. Cílem jsou odpovědi na tři stanovené otázky: Byl umělec mystikem, za kterého byl ve své době považován?, může být označován za modernistu?, jaké byly důvody jeho vstupu do Církve československé po jejím vzniku v roce 1920? Je užita metoda hypotézy, která je předem stanovená v položených otázkách a následně zkoušená. Další použitou metodou je rozbor a srovnání přístupu a postojů české společnosti k umělci v průběhu jeho života. Úvodní kapitola popisuje základní ukazatele práce se stručným vymezením její problematiky, dále použitou formu a strukturu. Oddíl A se věnuje prostředí vzniku moderní Evropy. Především předpokladům vzniku zápasu o modernismus, okolnostem konání prvního vatikánského koncilu, hnutím české katolické reformy a hnutím evropského modernismu ve vztahu k ústřednímu předmětu disertační práce, kterým je umělec František Bílek. Každá ze tří kapitol se zabývá jedním ze tří období/pilířů umělce. Jsou rozděleny podle životních předělů Bílka a vycházejí z členění jeho životopisců Emanuela Chalupného a...
Marketingová komunikace v počátcích Akademie věd
Homolková, Lenka ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent)
Práce se zaměřuje na vznik České akademie císaře Františka Josefa pro vědy, slovesnost a umění z pohledu budování její značky. Cílem této práce je popsat a zanalyzovat jednotlivé prvky, které tvořily značku zkoumané instituce v období mezi roky 1890-1908, tj. v době předsednictví prvního prezidenta Josefa Hlávky. Tohoto cíle je dosaženo za pomoci vymezení teoretických východisek brandingu v prostředí institucí a přiblížení historického kontextu přelomu 19. a 20. století. V rámci tohoto kontextu se práce zaměřuje především na život Josefa Hlávky, jeho mecenášskou činnost a politiku, tvorbu institucionální základny české vědy, na jejímž základu mohla České akademie císaře Františka Josefa pro vědy, slovesnost a umění vzniknout, a na soudobou marketingovou komunikaci v daném období. Z důvodu nedostatečné teoretické základny institucionálního brandingu byl pro analýzu značky České akademie císaře Františka Josefa pro vědy, slovesnost a umění využit model politického brandingu Paula Fawcetta a Davida Marshe, který je vhodný také pro branding institucionální. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Josef Šusta - prezident České akademie věd a umění (1939 - 1945)
Formánek, Martin ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Středová, Veronika (oponent) ; Svatoš, Martin (oponent)
Cílem disertační práce je analýza životních osudů českého historika Josefa Šusty v letech 1939-1945. Práce seznamuje s důvody volby nového presidenta České akademie věd a umění v roce 1939. Text analyzuje činnost Josefa Šusty v čele nejvýznamnější vědecké instituce za Protektorátu Čechy a Morava a vlastní činnost Akademie. Podává na rozboru Šustových textů doklady k hodnocení jeho činnosti v době nacistické okupace. Práce zkoumá rizika postavení elit v rovině společenské a kulturní v letech 1939-1945. S výkladem o vědecké činnosti Josefa Šusty podává ucelený obraz jeho osobnosti. Závěrem se věnuje důvodům dobrovolného odchodu Šusty ze světa a hodnotí, zda zvážil všechna rizika, která tato exponovaná funkce přinášela.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.