Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza jader real-time operačních systémů běžících na platformě FITkit
Rajnoha, Peter ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Práce sa zabývá problematikou výstavby RT operačních systémů pro použití ve vestavěných zařízeních. Zaměřuje se hlavně na možné využití RT systémů pro platformu FITkit a popisuje jednotlivé problémy a jejich možné řešení. Jedním z takovýchto problémů je získání časových závislostí pro úlohy, pro které chceme zabezpečit jejich RT vlastnosti. Pro tento účel byl rozšířen existující simulátor daného mikrokontroléru, který se nachází na platformě FITkit. Simulátor je potom možné využít pro detailní sledování běhu jednotlivých úloh v systému na základě dynamické analýzy, sbírat časové statistiky pro části programu a rozšířit ho o další moduly. S využitím znalosti funkcionality konkrétního operačního systému a získaných časových závislostí byl integrován plánovací mechanizmus RM do systému FreeRTOS.
Laboratorní úloha útoků na protokol HTTPS
Šindler, Martin ; Číka, Petr (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje princip vybraných útoků na HTTPS a následně realizuje jednotlivé útoky prostřednictvím laboratorních úloh založených na platformě VMware. Vypracování obsahuje oddělené části zabývající se specifickým útokem, hodnocením rizika zranitelnosti a popisu způsobu provedení. Vypracování obsahuje také postupy k laboratorním úlohám a dokumentaci pro vyučující.
Grafové úlohy ve výuce informatiky na 2. stupni ZŠ
Kutiš, Martin ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje zavedení teorie grafů do výuky informatiky na 2. stupni ZŠ. V teoretické části jsou představeny základní pojmy teorie grafů a také typické úlohy, které jsou v ní řešeny. Dále je popsáno ukotvení grafových úloh v revidovaném Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a jsou specifikovány zahraniční přístupy k výuce teorie grafů na základních školách popsané v odborné literatuře. Zjištění aktuálního stavu zavedení grafových úloh do výuky je provedeno formou dotazníkového šetření mezi učiteli informatiky. V empirické části práce je navržen metodický postup pro začlenění teorie grafů do výuky, který se skládá ze dvou samostatných výukových bloků. Ten je následně ověřen ve výuce na třech základních školách a dvou víceletých gymnáziích. Vyhodnocení ověření je provedeno na základě analýzy hodnotících formulářů od ověřujících učitelů a provedení polostrukturovaných rozhovorů s nimi. Závěrem je sestavena sada doporučení pro další využití připravených vzdělávacích materiálů. Výsledný návrh začlenění teorie grafů do výuky je připraven k aplikaci pro další učitele z praxe. Případně se může stát inspirací pro jejich vlastní tvorbu grafových úloh.
Všechno, co jste kdy chtěli vědět o řasách (ale báli jste se zeptat)
LEJSKOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá tématem výuky sinic a řas na středních školách v České republice. Teoretická část práce se věnuje porovnání dostupných informací v kurikulárních dokumentech a rozsahu výuky daného tématu na SŠ. Praktická část obsahuje návrhy didaktických materiálů. Byl vytvořen studijní text, prezentace pro vyučující a pracovní listy pro praktickou výuku s prvky badatelsky orientované výuky (BOV) s metodickými listy.
Badatelsky orientovaná výuka k tématu sinic a řas
BŘEZINA, Petr
Tato práce se věnuje tématu středoškolské badatelsky orientované výuky (BOV) se zaměřením na fykologii. V rámci výzkumu byla zjišťována vybavenost školních laboratoří, proveditelnost BOV a postoj učitelů k tomuto přístupu. Bylo vytvořeno pět badatelsky orientovaných úloh, spolu s metodickými poznámkami a návrhy pro vyučující. V práci byly diskutovány problémy s obecnou výukou fykologie a zaváděním BOV do českého vzdělávacího systému.
Sbírka příkladů z finanční matematiky pro ZŠ
HRUŠKOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce je zaměřena na úlohy a jejich řešení z finanční matematiky. Sbírka je určena pro 2. stupeň základní školy. Východisky pro tuto práci jsou Národní strategie finančního vzdělávání, RVP pro základní školy, ŠVP vybraných škol, učebnice matematiky pro druhý stupeň ZŠ. První část obsahuje vymezení pojmu finanční gramotnost, dále hodnocení současné situaci finanční gramotnosti. Druhá část předkládá úlohy, které jsou rozděleny podle učiva. Úlohy jsou zaměřeny na využití matematických operací při práci s financemi v každodenním životě. Ke každému tématu je stručně vymezena teorie.
Kruhová inverze a její využití
Vach, Petr ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Cílem této práce je seznámit čtenáře se zobrazením jménem kruhová inverze. Definice tohoto zobrazení hned v úvodu a následný popis včetně důkazů všech vlastností tohoto zobrazení ve dvou rovinách, a sice syntetické a analytické s komplexní proměnnou, připraví čtenáře pro řešení příkladů a úloh v druhé kapitole této práce. Snahou je seznámit čtenáře s kruhovou inverzí natolik, aby pochopil veškeré její vlastnosti a byl schopen je využít nejen v příkladech, ale i v praxi.
Aplikace problému tří těles ve formě úloh
Kolář, Karel ; Šolc, Martin (vedoucí práce) ; Franc, Tomáš (oponent)
Ústředním tématem práce je omezený kruhový problém tří těles, který je ilustrován formou jed- notlivých příkladů a simulací v programu Wolfram Mathematica. Práce je určená jako doplňující materiál pro vysokoškolské studenty a může sloužit jako úvodní seznámení s problematikou pro středoškoláky. V úvodní části je popsána historie objevů spojených s problémem tří těles a výběr významných osobností z oblasti fyziky a matematiky, které se zasloužily o rozvoj tohoto tématu. Druhou kapitolu tvoří jednodušší úvodní příklady s definicí základních veličin a zopakování po- třebného aparátu teoretické mechaniky na problému dvou těles. Následující kapitoly se věnují Lagrangeovým bodům, Jacobiho integrálu, Hillovým plochám, slapovým silám a jejich aplikaci, Tisserandovu kritériu, tvaru a vývoji těsných dvojhvězd a dalším dílčím úlohám. 1
Využití Biologické olympiády ve školách a zařazení vybraných úloh do výuky na gymnáziích.
Dvořáková, Darina ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Drda Morávková, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá Biologickou olympiádou a přepracováním vybraných úloh krajského kola na úlohy, které mohou najít uplatnění při výuce na vyšším stupni gymnázií. Zahrnuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část poskytuje obecné informace o Biologické olympiádě (BiO), mapuje úspěchy českých studentů na Mezinárodní biologické olympiádě, podává literární přehled k jednotlivým tématům vybraných úloh. V praktické části jsou přepracovány čtyři úlohy rozdílných témat: Eukaryotická buňka jako mozaika, Voda v životě živočichů, Areály a rozšíření živočichů, Historie květeny ČR. Jednotlivé úlohy jsou zpracovány formou pracovních listů, byly ověřeny na školách během vyučování a zhodnoceny položkovou analýzou jednotlivých otázek. Znalosti studentů v oblasti vybraných témat byly testovány pomocí vytvořených pretestů a posttestů. Dále diplomová práce zahrnuje výsledky dotazníkového šetření týkající se zapojení škol do BiO a názory učitelů na danou problematiku.
Úlohy se školními měřicími systémy pro využití na SOŠ se zaměřením na chemii
Jenčuš, Henrich ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Většina dostupných experimentů pro práci se školními měřicími systémy se zaměřuje na gymnaziální úroveň. Nicméně s rozšířením sofistikovanějších čidel se nabízí možnost vypracovat experimenty pro chemické střední odborné školy (obor Aplikovaná chemie). Tyto experimenty mohou těžit z výhod SOŠ - více času v laboratoři, lepší přístrojové vybavení a širší nabídka učiva umožňující náročnější experimenty. Zároveň však mohou posloužit jako nadstavbové experimenty pro gymnaziální úroveň chemického vzdělávání. V teoretické části jsou diskutovány školní měřicí systémy, jejich využití pro výuku chemie, nabídka různých čidel a jejich přednosti a nedostatky a také zdroje dostupných úloh, jejich kategorizace a porovnání s oblastmi RVP. Tato práce dále představuje sadu 5 různorodých vypracovaných a v laboratoři ověřených úloh vybraných v souladu s požadavky rámcových a školních vzdělávacích programů pro chemické SOŠ. Kromě sepsaného procesu jejich návrhu a ověření v této práci jsou v příloze poskytnuty vypracované materiály pro přímé využití v laboratorních cvičeních, rozdělené na část didaktickou - pro učitele a část pro žáky. Klíčová slova střední odborné školy chemické, školní měřicí systémy, obor aplikovaná chemie, sbírka experimentů

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.