Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hiporehabilitace jako prostředek pro (re)socializaci osob s míšní lézí
Pospíšilová, Johana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zulić, Marija (oponent)
Diplomová práce se zabývá hiporehabilitací a jejím vlivem na (re)socializaci osob s míšní lézí v dospělém věku. Teoretická část pojednává o tělesném postižení a následně definuje míšní lézi a její následky promítající se v životě jedince a jednotlivé sociální aspekty, do kterých se postižení promítá. Dále se věnujeme hiporehabilitaci a jejímu rozdělení na jednotlivé kategorie a jejich cíle působení. Hiporehabilitace je představena jako možný způsob pro resocializaci osob s míšní lézí. V této práci uvedeme jednotlivé složky hiporehabilitace a představíme způsoby práce s klienty v jednotlivých oblastech. Každá oblast je zaměřena na rozvoj jiného aspektu lidské osobnosti. Ve všech oblastech zdůrazníme a vztáhneme ke vlivu na tělesné postižení a rysům osobnosti, které utváří specificky míšní léze. U každého druhu hiporehabilitace uvedeme její cíl působení. Tyto cíle a kategorie se navzájem prolínají, přičemž je v kapitolách zdůrazněn vliv na tělesné postižení a resocializaci. Na základě rozhovorů byly popsány životní změny člověka se získaným postižením v důsledku míšní léze. Při analýze jednotlivých rozhovorů jsme se soustředili na jejich změny jednání, chování a hodnot, na náhled na tělesné schéma a změny v sociálních vztazích....Dále jsme zkoumali, co jim konkrétně Hiporehabilitace přinesla a zdali...
Výskyt přetrvávajících reflexů u dětí v předškolním a primárním vzdělávání
Kindlová, Barbora ; Volemanová, Marja Annemiek (vedoucí práce) ; Zulić, Marija (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na přetrvávající primární reflexy u dětí mladšího školního věku, jejich souvislost se správným psychomotorickým vývojem a nahlédnutí na propojení specifických poruch učení a chování s přetrvávajícími primárními reflexy. V teoretické části autorka popisuje psychomotorický vývoj dítěte na základě poznatků vývojové psychologie a neurofyziologie. V další části jsou charakterizovány primární reflexy a jejich vliv na specifické poruchy učení. V závěru teoretické části autorka představuje programy, které se využívají k inhibici přetrvávajících primárních reflexů v České republice. V empirické části práce autorka popisuje realizaci diagnostiky přetrvávajících primárních reflexů u dětí mladšího školního věku pomocí testovacích formulářů. Výsledky autorka prezentuje pomocí tabulek a grafů. Autorka potvrzuje předpoklad o výskytu nejvyšších hodnot přetrvávajících primárních reflexů u dětí v přípravné třídě a uvádí procentuální výskyt přetrvávajících primárních reflexů u všech testovaných skupin. KLÍČOVÁ SLOVA přetrvávající primární reflexy, psychomotorický vývoj dítěte, specifické poruchy učení
Specifika vybraných přístupů v předškolním vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra
Strýčková, Karolína ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zulić, Marija (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vybranými vzdělávacími přístupy, které se využívají u dětí předškolního věku s poruchou autistického spektra. V teoretické části vymezuje široký pojem autismu, roli předškolního vzdělávání, a popisuje metody práce s autistickými děti daného věku. Dále vysvětluje základní charakteristiky programu Son-Rise, Aplikované behaviorální analýzy a metody strukturovaného učení. V praktické části si v rámci kvalitativního výzkumného šetření práce klade za cíl získání přehledu názorů pedagogických pracovníků zaměřeného na výhody a nevýhody vybraných metod. KLÍČOVÁ SLOVA poruchy autistického spektra, strukturované učení, Son-Rise program, aplikovaná behaviorální analýza, vzdělávací přístupy, autismus, předškolní vzdělávání
Prediktory sociální participace dětí s dětskou mozkovou obrnou v základních školách v České republice a Republice Srbsko
Zulić, Marija ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Hlavním cílem této disertace je určit prediktory sociální participace žáků s mozkovou obrnou na základních školách v České republice a v Srbsku, což znamená vymezit faktory, které by mohly determinovat úroveň jejich sociální participace v základním vzdělávání. S ohledem na skutečnost, že participace žáků s mozkovou obrnou představuje důležitý indikátor jejich úspěšné společenské participace v adolescenci a v dospělosti, je nezbytné určit faktory, které mají vliv na jejich participaci ve školním věku. Na sociální participaci se pak v této práci pohlíží z úhlu samostatné realizace školních činností ležících mimo samotné vzdělávání, které žáci s mozkovou obrnou vykonávají ve školním prostředí každý den a které jsou vyžadovány, aby mohly plnit studijní povinnosti, jež se od nich očekávají. Pro hodnocení jejich participace ve školním prostředí byla použita první a třetí část dotazníku SFA (School Function Assessment, Hodnocení školních funkcí), který měří účast žáků v šesti bezprostředních situacích ve školním prostředí a ve 21 konkrétních školních činnostech ležících mimo vzdělávání. Za nezávislé proměnné jsme stanovili devět individuálních faktorů, které se vztahují k přímým charakteristikám žáků s mozkovou obrnou, a jeden faktor prostředí, který se váže na typ školy, již žáci navštěvují. Do výzkumu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.