Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změny dopravního chování během života: zjištění z retrospektivního dotazníkového šetření
Nejedlá, Štěpánka ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Zevl, Jiří-Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce tematicky spadá pod téma biografie mobility. Výzkum se zaměřuje na události v průběhu života jednotlivců, které mění jejich uvažování o volbě dopravního prostředku nebo ovlivňují podmínky, za nichž k volbě dochází. Protože se tento pohled na výzkum dopravního chování praktikuje již řadu let v zahraničí, vychází tato bakalářská práce z již získaných zahraničních výsledků. Hlavním cílem je identifikovat tyto události a určit, jaký mají vliv na volbu dopravního prostředku. Použitými metodami byl retrospektivní dotazník, který přinesl informace o dopravním chování jednotlivců jak z přítomnosti, tak hlavně i z minulosti. Retrospektivní dotazník byl v online podobě umístěn na sociální sítě a také rozšířen pomocí osobních kontaktů. Dotazník vyplnilo 92 respondentů. Výzkumem v této práci se zjistilo, že se dopravní chování v našich podmínkách mění, a sice na základě klíčových událostí, které byly zjištěny rovněž v zahraničních výzkumech. Vliv klíčových událostí je různý a různá je i síla s jakou jsou schopné změnit volbu dopravního prostředku. Všechny zmíněné události v této práci, ale použití dopravního prostředku nějakým způsobem mění. Nejsilnějšími událostmi jsou přechod na vysokou školu, přechod na střední školu nebo učiliště, změna bydliště, nástup do zaměstnání a změna...
Automobilová závislost v Česku: příklad ORP Černošice a Kralovice
Dvořáček, Jan ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Zevl, Jiří-Jakub (oponent)
Automobilová závislost představuje problém, který od doby masového rozšíření automobilismu v druhé polovině 20. století úzce souvisí s dopravním i územním plánování. Přílišná nebo úplná odkázanost na automobil má mnoho negativních dopadů, především environmentálních a sociálních. Cílem práce bylo prozkoumat rozšíření automobilové závislosti v Česku na vybraných územích, reprezentujících typické problémové oblasti (periferie a suburbium), identifikovat a charakterizovat v nich nejzávislejší místa. Za tímto účelem byla využita síťová analýza dostupnosti veřejné dopravy provedená pomocí dopravního modelu pěší dostupnosti v prostředí GIS a výpočet indikátoru automobilové závislosti. Výsledky ukazují, že v českém prostředí ve sledovaných oblastech jde výrazněji o problém týkající se malých, obvykle správně nesamostatných vesnic spíše než suburbánních čtvrtí, které jsou v angloamerické literatuře zmiňovány nejčastěji. Identifikována byla také velmi špatná situace v původně čistě rekreačních chatových oblastech, které však již dnes bývají zčásti i trvale obydlené. Klíčová slova: automobilová závislost, veřejná doprava, mobilita, síťová analýza
Časoprostorová strukturace Pražské metropolitní oblasti
Zevl, Jiří-Jakub
Tato diplomová práce se zabývá mobilitou, která strukturuje čas a prostor pražského zázemí. Struktura prostoru je sledována pomocí časoprostorových regionů, které jsou v práci konceptualizovány. Za tímto účelem byla navržena metoda časoprostorové regionalizace využívající data o poloze z mobilních telefonů. Data jsou použita ke sledování tangenciální mobility mezi suburbánními obcemi ve dvou časech, které se liší převládajícím smyslem dojížďky, tedy za prací a za službami. V souhrnu je vymezeno 45 lokálních center, jejich regiony a dva regiony bez jasného jádra. Výsledné časoprostorové regiony jsou rozlišeny na tři typy: vnitřní malé regiony, vnější velké a poříční regiony. Případová studie Dolních Břežan sleduje na lokální úrovni důvody i důsledky centrality místa. Význam práce spočívá v dílčích, ale úzce propojených přínosech v rovinách teorie, metodologie i empirie. Klíčová slova: mobilita, suburbanizace, strukturace, regionalizace, mobilní data, Praha, Dolní Břežany
Časoprostorová strukturace Pražské metropolitní oblasti
Zevl, Jiří-Jakub ; Ouředníček, Martin (vedoucí práce) ; Mulíček, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá mobilitou, která strukturuje čas a prostor pražského zázemí. Struktura prostoru je sledována pomocí časoprostorových regionů, které jsou v práci konceptualizovány. Za tímto účelem byla navržena metoda časoprostorové regionalizace využívající data o poloze z mobilních telefonů. Data jsou použita ke sledování tangenciální mobility mezi suburbánními obcemi ve dvou časech, které se liší převládajícím smyslem dojížďky, tedy za prací a za službami. V souhrnu je vymezeno 45 lokálních center, jejich regiony a dva regiony bez jasného jádra. Výsledné časoprostorové regiony jsou rozlišeny na tři typy: vnitřní malé regiony, vnější velké a poříční regiony. Případová studie Dolních Břežan sleduje na lokální úrovni důvody i důsledky centrality místa. Význam práce spočívá v dílčích, ale úzce propojených přínosech v rovinách teorie, metodologie i empirie. Klíčová slova: mobilita, suburbanizace, strukturace, regionalizace, mobilní data, Praha, Dolní Břežany
Morfologie sídel suburbánní zóny Prahy
Zevl, Jiří-Jakub ; Ouředníček, Martin (vedoucí práce) ; Šifta, Miroslav (oponent)
Morfologie sídel suburbánní zóny Prahy Tato bakalářská práce se zabývá morfologií sídel v zázemí Prahy a celkovou strukturou suburbánní krajiny. Hlavním cílem této práce je změřit a vysvětlit změny v morfologii sídel, které nastaly po roce 1990 v zázemí Prahy. Práce ukazuje, že morfologie zázemí post- socialistického města je velice specifická, a proto specifikuje koncept urban sprawl pro post- socialistické město a tento koncept operacionalizuje pro měření do tří dimenzí: hustota zástavby, struktura zástavby, land-use vzorec. Hlavním přínosem práce je pak samotné měření urban sprawl a sledování jeho vývoje mezi lety 2007 a 2016. Ukazuje se, že tento vývoj je v některých ohledech paradoxní a neodpovídá plně dominantnímu diskurzu o projevech suburbanizace. Práce zkoumá urban sprawl v měřítku celého městského regionu a ve dvou případových studiích (obce Modletice a Ohrobec) se zaměřuje na konkrétní projevy a aktéry. Klíčová slova: morfologie, urban sprawl, suburbanizace, Pražský městský region
Adjustační problémy imigrantů
ZEVL, Jiří
Bakalářská práce se zaměřuje na téma "Adjustační problémy imigrantů". V teoretické části vysvětluji základní pojmy, jako například migrace, imigrace, emigrace, migrant aj. Také se snažím osvětlit důvody, které migranty vedou ke stěhování do "cizích" zemí. Dále pak zmiňuji konkrétní problémy, na které mohou imigranti u nás narazit: od řízení o udělení mezinárodní ochrany a bydlení přes výuku češtiny a seznámení se s reáliemi naší země až po dimenze jejich sociální integrace.
Posouzení škod zvěří na rodinné farmě ve Lhoticích
ZEVL, Jiří
The aim of this work was to assess the damage caused by wild boar in terms of ecosystem-based pespective, take into account the influence of historical development, document the current status and predict the direction of development. I focused on the farm of Jiri Zevl in Lhotice. I analysed and evaluated the damages caused by wild boar. I already applied measures in terms of their actual effectiveness. In the years 2010, 2011 and 2012, I focused on all the fields on the farm, where damages were noticed. Farm in the period began to apply these two measures against damages caused by animals: chemical protection by Hukinol and also cultivation awned wheat varieties. I compared damage on fields before and after protection. I've always found out and filed damage just a few days before harvesting. For the actual detection and damage assessment, I chose the method of visual inspection. I measured and calculated surface damage I measured individual damaged areas with a tape measure and method of irregular shapes transformed into geometric shapes, Than I calculated their area. According to my research is chemical protection effective as well as the growing awned wheat varieties. In 2010, there were used no precautions, was the damage 31,539 CZK and there was damaged 18.3% of the area of all fields in research. In 2011, the financial loss decreased to 14 941 CZK and the area damaged by animals to 3.7 % of the total area. In 2012, the damaged area was 7.8 % and financial loss increased to 29 054 CZK. In conclusion I make recommendations for further action that should dechne damages in the coming years. On the issue of damage caused by wild boar on crops, I have two suggestions: 68 First: It is neccesary to handle this issue since its inception. Increase in the numbers of wild boars has caused intensive farming that disrupted the flow of energy in the country. The solution could be partial cancellation of obligations of users of hunting grounds cover damage caused by animals. It is necessary to rethink the system, which works now. Not only hunters should be responsible for damage, but also farmers, or owners. Second: It is necessary to solve the problem of farmers and users of hunting grounds together. It is necessary to choose such a user hunting who will cooperate and will take care to avoid damage. Recovery of damages from the users of hunting area doesn´t solve the problem in the long term sight, it is only a short-term basis and short-sighted.

Viz též: podobná jména autorů
3 Zevl, Jiří-Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.