Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh obsahu volitelného literárního semináře pro gymnázia zaměřeného na rozšíření literárně teoretických znalostí a interpretačních dovedností s využitím tvorby generace českých básníků debutujících po roce 1989
Roldánová, Šárka ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Práce formou volitelného literárního semináře zpracovává učivo, jež v současnosti často zůstává na okraji zájmu učitelů i žáků, a snaží se ho tvůrčím způsobem využít tak, aby byl v žácích podporován pozitivní vztah k literatuře, zejména k poezii. V souboru několika podrobně zpracovaných příprav si klade za cíl představit současnou českou poezii a v souladu se zásadami Rámcového vzdělávacího programu práci s básnickými texty pojmout takovou formou, která v žácích bude probouzet zájem o toto odvětví literatury a přirozeně proaktivní přístup při její interpretaci. Zároveň systematicky rozšiřuje znalosti žáků v oblasti literární teorie a to s důrazem na schopnosti jejich praktické aplikace. Posledním úkolem práce je přispět k prolomení tabu, které o poezii panuje mezi učiteli, a dát jim inspiraci pro výuku tohoto učiva.
Práce s žáky s odlišným mateřským jazykem v hodinách českého jazyka na 1. stupní ZŠ
Bryndová, Adéla ; Horáčková, Klára (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tím, jak probíhá vyučování žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na prvním stupni. Skládá se ze dvou částí. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmů, které se týkají žáka s OMJ, působení cizinců v České republice. Dále se práce také zabývá výukou žáka s OMJ na českých školách. Výzkumná část práce seznamuje s výzkumem, který byl realizován na různých školách. Kvalitativní výzkum byl prováděn na vzorku pěti vybraných žáků s odlišným mateřským jazykem, kteří navštěvují první stupeň různých základních škol. Cílem výzkumu bylo získat informace o vzdělávání žáků, a jak jejich učitelé pracují s jazykovými cíli své výuky. KLÍČOVÁ SLOVA Žák s odlišným mateřským jazykem, migrace, vzdělávání, čeština jako cizí jazyk, inkluze, integrace, pozorování, kazuistika.
Lenka Procházková: Beránek. Interpretace a recepce díla
Kubecová, Lucie ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Zimová, Lucie (oponent)
Resumé Předmětem diplomové práce je srovnání díla Beránek od Lenky Procházkové s jeho biblickou předlohou a vším, co s tvorbou tohoto díla souviselo. V práci je provedeno srovnání dějů zpracovaných románovou formou s ději, jak jsou uvedeny v Písmu. Jednotlivé pasáže jsou pak volně vyhodnocovány v kontextu příslušných biblických textů. Práce tedy zahrnuje jednak exkurz do autorčina života a díla, zabývá se inspiračními zdroji literárními i mimoliterárními, které spisovatelku vedly k rozhodnutí román vytvořit, vyhodnocuje interpretace vybraných míst románu se zacílením na autorské inovace a v neposlední řadě se zaměřuje na ohlasy a kritiky v souvislosti s vydáním díla. Diplomová práce také obsahuje autentické rozhovory s autorkou, které tvořily jeden z pramenů pro její sepsání. Ve svých závěrech si pak práce klade za cíl vyhodnotit přínos díla pro čtenářskou veřejnost, a to jak z pohledu vlastního románového zpracování, tak i z pohledu přiblížení biblických textů laikům.
Recepční strategie Lustigových děl
Zimová, Lucie ; Kubíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Rigorózní práce se zabývá recepčními strategiemi vybraných Lustigových textů (Druhé kolo in Démanty noci, Dita Saxová, Z deníku sedmnáctileté Perly Sch., Krásné zelené oči). Naším cílem je dokázat, zda Lustig spoléhá na vysokost tématu a kulturní encyklopedii svých čtenářů nebo zda mají jeho díla estetickou hodnotu i bez těchto předpokladů. První část rigorózní práce se věnuje teorii recepční estetiky. Stručně v ní uvádíme hlavní pojmy a představitele tohoto konceptu. V analýze zmíněných děl se zaměřujeme na příběh jako na interakci děje, narace, postav a prostoru, neboť tyto roviny jsou pro recepci díla nejpodstatnější. Práce je rozdělena vždy na část teoretickou, kde se seznamujeme s východisky, která nám slouží k následné analýze a na část praktickou, kde se v rámci vymezených kategorií pokoušíme o interpretaci použitých strategií. V rámci kapitoly "Narace" se zaměřujeme především na vypravěče a jeho možnou nespolehlivost, dále na promluvové formy a na pořádek a tempo vyprávění. V kapitole "Postava jako textový fenomén" nás zajímá především status postavy a proces jejího zobrazení. A konečně v kapitole "Prostor a jeho funkčnost" se zabýváme tím, jak Lustig (ne)dokáže zobrazit funkční prostor bez toho, aniž by spoléhal na kulturní encyklopedii čtenářů. Což ukazuje, že Lustig počítá s recepčním horizontem...
Typologie ženských charakterů v díle George R. R. Martina Píseň ledu a ohně
Válek, Filip ; Zimová, Lucie (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato studie se zabývá problematikou typologizace Martinových postav, které během své knižní cesty procházejí vývojem výrazně tříbícím jejich charakterové rysy, což nám dává možnost je zařadit k literárním typům. Pro pochopení výběru a typizace postav je nezbytná důsledná konfrontace s biografickými texty. Stručná biografie je naznačena v první kapitole. Ve druhé části jsou následně představeny základní principy, na kterých se tyto typologie zakládají. Práce se zabývá postavami, které jsou nejen ženskými hlavními charaktery knižní ságy, ale také prochází významným vývojem. V průběhu práce bylo vytyčeno šest nejvýraznějších ženských typů - manipulativní žena, matka, žena dychtící po trůnu, žena bořící vymykající se standardům, šílená žena a žena zmítaná osudem, která se mu vymaní. Každé této kategorii je věnována jedna kapitola se stručným uvedením problematiky a je zastoupena několika postavami, jež dané typologii odpovídají. Rovněž je zvažováno, jakým způsobem postavy v plnění daného typu postupují shodně a v jakém se liší. Jedná se o literární typy, které mohou mít platnost i v reálném světě a vyobrazují základní lidské vlastnosti, ačkoliv jsou zasazeny do zcela fikčního světa a velmi výrazně (až teatrálně) zvýrazněné. V závěru se práce věnuje shrnutí, jak spolu tyto typy souvisí, jejich spojení s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Zimová, Ladislava
5 Zimová, Lenka
11 Zimová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.