Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Občanské vzdělávání dospělých v prostředí knihoven
Vokurková, Anna ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cílem práce je identifikovat a analyzovat aktivity knihoven v oblasti občanského vzdělávání dospělých. Diplomová práce vymezuje oblast občanského vzdělávání dospělých a jeho vztah k zájmovému vzdělávání, neboť spolu úzce souvisí a do určité míry se překrývají, protože mezi nimi neexistuje přesně vymezená hranice. Rozpracovává role knihoven jako vzdělávacích institucí obecně, ale také jako institucí občanského vzdělávání dospělých. Dále nabízí přehled vybraných metod vzdělávacích aktivit pro dospělé, které se používají v prostředí knihoven. Představeny jsou zejména přednášky a besedy jako metody, které bývají zastoupeny nejčastěji. Součástí práce je i empirické šetření, které je provedeno formou rozhovorů se šesti pracovníky knihoven okresních měst Jihočeského kraje a jehož cílem je zjištění stavu občanského vzdělávání dospělých v jejich knihovnách. Jako poslední je obsaženo zhodnocení silných a slabých stránek občanského vzdělávání dospělých v prostředí knihoven v České republice pomocí analýzy SWOT, která se opírá o teoretické koncepty, existující výzkumy i vlastní empirické šetření.
Volný čas a vzdělávací aktivity v domovech pro seniory na maloměstě
Balvínová, Michaela ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
3 Abstrakt Cílem diplomové práce bude analyzovat volnočasové a vzdělávací aktivity v domovech pro seniory na maloměstě. V práci bude představena problematika stáří z hlediska biologických, sociálních i psychických aspektů, spolu s volnočasovými aktivitami a motivací ke vzdělávání seniorů. V práci bude dále vymezeno základní rozdělení pobytových zařízení pro seniory a možnosti vzdělávacích aktivit v těchto zařízení na maloměstě. Cílem empirického kvalitativního šetření bude zjistit konkrétní možnosti a míru spokojenosti seniorů s nabídkou volnočasových a vzdělávacích aktivit v domovech pro seniory na maloměstě. Šetření bude realizované za pomoci strukturovaných rozhovorů se seniory, zaměstnanci i s vedením dvou různých domovů a bude zjišťovat možnosti a míru spokojenosti s volnočasovými a vzdělávacími aktivitami. Klíčová slova stáří, stárnutí, senior, vzdělávání seniorů, zájmové vzdělávání, domov pro seniory, motivace
Sebereflexe učitelů jako součást zpětnovazebního rozhovoru
Papežová, Eliška ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Baumgartner, František (oponent)
Bakalářská práce se věnuje sebereflexi a jejímu využití při zpětnovazebním rozhovoru. Zkoumaným zpětnovazebním rozhovorem je pohospitační rozhovor, probíhající ve školách mezi učitelem a vedoucím pracovníkem nebo dalším učitelem. Cílem bakalářské práce je analýza zpětnovazebního procesu a v něm využívaného prvku sebereflexe. Nejprve se práce zabývá pedagogickou činností, zpětnovazebním procesem a jeho užitím v oblasti práce. Pozornost je zaměřena na přínos zpětných vazeb pro zaměstnance a užití prvků sebereflexe ve zpětnovazebném rozhovoru. Práce se zabývá hospitačním procesem, jeho využitím a zda skrze něj lze zaměstnance motivovat. Následně se práce věnuje tématu sebereflexe, jejímu využití v pedagogické praxi a v pohospitačním rozhovoru. Pozornost je rovněž směřována k sebereflexi jako prostředku osobního a profesního rozvoje učitelů. Cílem empirického šetření je zjistit, zda učitelé 2. stupně základních škol ve Šluknovském výběžku, využívají prvků sebereflexe při zpětnovazebném pohospitačním rozhovoru. Empirické šetření bylo realizováno dotazníkovou metodou. Škol, které byly zahrnuty do empirického šetření, je ve Šluknovském výběžku 12, očekávaný počet respondentů byl cca 40. Ve vyhodnocení dotazníků je práce zaměřena na přístup respondentů k hospitaci a k následnému pohospitačnímu rozhovoru, na podobu...
Role veřejných knihoven v rozvoji digitální gramotnosti
Schiffnederová, Aneta ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cílem práce je analýza stavu zapojení veřejných knihoven do rozvoje digitální gramotnosti u dospělé populace. V úvodu se práce zaměřuje na koncept digitální gramotnosti a s ní související pojmy jako digitální propast či digitální kompetence. Ke zjištění stavu digitální gramotnosti u české dospělé populace jsou využity studie Českého statistického úřadu (ČSÚ) a studie Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) PIAAC. Pozornost je dále zaměřena na analýzu strategických a politických dokumentů zabývajících se digitální problematikou. Jedná se o sdělení vydaná Evropskou komisí a strategie schválené vládou České republiky. Následující kapitola se soustředí na veřejné knihovny, které jako kulturní instituce sehrávají významnou roli v oblasti dalšího vzdělávání a tím i důležitou úlohu v realizaci podpory digitální gramotnosti u dospělých. Na úvodní kapitoly navazuje empirické šetření, jehož cílem je analyzovat, jakým způsobem se veřejné knihovny podílejí na rozvoji digitální gramotnosti v České republice. Potřebné informace jsou získávány pomocí kvantitativní metody šetření prostřednictvím vlastního dotazníku, zaslaného městským knihovnám České republiky prostřednictvím e-mailu. Záměrem je shromáždit co nejvíce dat týkajících se realizace digitálního vzdělávání pro veřejnost a zvýšení...
Volný čas a vzdělávací aktivity v domovech pro seniory na maloměstě
Svobodová, Michaela ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
3 Abstrakt Cílem diplomové práce bude analyzovat volnočasové a vzdělávací aktivity v domovech pro seniory na maloměstě. V práci bude představena problematika stáří z hlediska biologických, sociálních i psychických aspektů, spolu s volnočasovými aktivitami a motivací ke vzdělávání seniorů. V práci bude dále vymezeno základní rozdělení pobytových zařízení pro seniory a možnosti vzdělávacích aktivit v těchto zařízení na maloměstě. Cílem empirického kvalitativního šetření bude zjistit konkrétní možnosti a míru spokojenosti seniorů s nabídkou volnočasových a vzdělávacích aktivit v domovech pro seniory na maloměstě. Šetření bude realizované za pomoci strukturovaných rozhovorů se seniory, zaměstnanci i s vedením dvou různých domovů a bude zjišťovat možnosti a míru spokojenosti s volnočasovými a vzdělávacími aktivitami. Klíčová slova stáří, stárnutí, senior, vzdělávání seniorů, zájmové vzdělávání, domov pro seniory, motivace
Celoživotní učení romských žen
Horváthová, Martina ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Práce představuje romské ženy jako jednu ze znevýhodněných skupin obyvatel, pro něž by podle transnacionálních organizací mělo být celoživotní učení příležitostí pro zlepšení zaměstnatelnosti a zlepšení sociální pozice ve společnosti. Tak jako se současná společnost snaží o zpřístupnění primárního, sekundárního a terciárního vzdělávání znevýhodněným dětem a mládeži, mělo by také vzdělávání dospělých být připraveno na různorodé skupiny vzdělávaných. Inkluzivně nastavené vzdělávání má respektovat specifika a potřeby dané cílové skupiny. Diplomová práce na podkladě patnáctileté zkušenosti ze vzdělávání romských žen, dostupných dat a poznatků získaných kvantitativním i kvalitativním šetřením specifikuje pociťované vzdělávací potřeby a očekávání této specifické znevýhodněné skupiny ve vztahu k dalšímu vzdělávání. Práce popisuje intersekcionalitu, s níž se Romky v životě vyrovnávají, a kterou je nutné vnímat jako pozadí a příčinu bariér, jimž v přístupu k dalšímu vzdělávání čelí. V poslední kapitole nastiňuje vhodné metody zpřístupnění dalšího vzdělávání dospělým Romkám. Zjištění v práci zachycená mohou být vztažena i k dalším skupinám ocitajícím se na okraji společnosti a v ohrožení na trhu práce. Klíčová slova: Romové, ženy, celoživotní učení, další vzdělávání, vzdělávání, inkluze ve vzdělávání,...
Odkaz Jana Amose Komenského v díle Františka Štampacha
Walterová, Iva ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Diplomová práce představuje Jana Amose Komenského jako podstatný pramen pro speciálně pedagogickou práci Františka Štampacha. František Štampach i dnes patří mezi inspirující osobnosti z dějin speciální pedagogiky, zvláště s ohledem na jeho důraz, který klade na sociální zázemí dětí. František Štampach se ve svých publikacích velmi cíleně a systematicky odkazoval na ideová východiska pramenící z odkazu Jana Amose Komenského. Předložená práce usiluje o obsahovou a tematickou analýzu Štampachových odborných publikací v kontextu myšlenek Jana Amose Komenského. Podstatné pro porozumění širším souvislostem Štampachova díla je dobové zarámování - konec druhé světové války, očekávání a zároveň závazek vůči budoucím generacím. KLÍČOVÁ SLOVA František Štampach, Jan Amos Komenský, speciální pedagogika, ideová východiska, sociální zaopatření
Další vzdělávání osob s vysoce nadprůměrnou inteligencí
Kolářová, Michaela ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dalším vzděláváním osob s vysoce nadprůměrnou inteligencí. Seznamuje se současnými přístupy ke vzdělávání nadaných lidí a soustředí se na metody dalšího vzdělávání vhodných pro rozvoj vysoce nadprůměrně inteligentních dospělých. Dále se samostatně věnuje zájmovému vzdělávání těchto dospělých, včetně představení organizace Mensa, která sdružuje vysoce nadprůměrně inteligentní lidi. V práci jsou také předloženy obecné teoretické poznatky o inteligenci a osobnostní charakteristika dospělých s vysoce nadprůměrnou inteligencí a nadaných dospělých. Dále jsou v práci využívány obecné poznatky o dalším vzdělávání. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření realizované formou rozhovorů s dospělými členy Mensy České republiky zaměřené na zjištění jejich osobních preferencí obsahů, forem a metod dalšího vzdělávání Šetření se dotýká i témat vztahů těchto osob ke vzdělávání, jejich zkušeností s dalším vzděláváním a požadavků na vzdělavatele. Klíčová slova: další vzdělávání, vysoce nadprůměrná inteligence, IQ, nadaní dospělí, Mensa
Motivace k dobrovolnictví v průběhu pandemie covid-19
Deutsch, Jan ; Záškodná, Helena (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na motivaci dobrovolníků, kteří v průběhu covidové pandemie, v období od března 2020 do prosince 2020, vykonávali dobrovolnickou činnost v sociální a zdravotnické oblasti. Práce je rozdělena na teoretické ukotvení dobrovolnictví a motivace k dobrovolnictví se zaměřením na oblast sociální a zdravotní. Druhá část práce se věnuje stanovení hypotéz a jejich následného vyvrácení či potvrzení pomocí vyhodnocení dotazníkového šetření. Na závěr autor navrhl podněty pro další výzkumy v této oblasti.
Spokojenost studentů učitelství s online pedagogickými praxemi
Stránská, Adéla ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá spokojeností studentů s online pedagogickými praxemi, konkrétně faktory, které udávají pociťovanou kvalitu online pedagogických praxí a ovlivňují spokojenost studentů s jejich průběhem. Práce vymezuje učitelskou profesi s důrazem na přípravu studentů učitelství a rozvoj jejich profesní identity, dále se zaměřuje na praktickou přípravu učitelů a její problémy v českém vzdělávacím kontextu. Pozornost je věnována spokojenosti studentů učitelství s pedagogickými praxemi a subjektivním ukazatelům jejich kvality. Poté jsou identifikovány aspekty pedagogických praxí, které udávají jejich pociťovanou kvalitu a ovlivňují spokojenost studentů s jejich průběhem na základě poznatků, které souvisí s povahou praktické přípravy učitelů. Tyto poznatky jsou propojeny se specifiky online podoby pedagogických praxí a online výuky. Součástí této práce je kvalitativní empirické šetření, které cílí na identifikaci faktorů ovlivňujících spokojenost studentů učitelství Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy s online pedagogickými praxemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.