Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Online identifikace parametrů přívěsu s využitím ultrazvukových senzorů
Vejlupek, Josef ; Štefek, Alexandr (oponent) ; Vlach, Radek (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá možností využití "klasických ultrazvukových parkovacích senzorů" pro asistenci řidiči při couvání s připojeným přívěsem. Přičemž klíčovými body práce je nalezení vhodných řešení stanovených cílů "online identifikace parametrů přívěsu", zejména tedy určení odhadu okamžitého úhlu odklonu přívěsu od vozidla a dále určení odhadu délky oje přívěsu (vzdálenosti mezi tažným zařízením a osou nápravy přívěsu). V práci je zpracován model kinematiky vozidla s připojeným přívěsem, a model ultrazvukových parkovacích senzorů s přívěsem chápaným jako překážkou.
Identifikace systému, sensorika a implementace řídicího algoritmu pro nestabilní balancující vozidlo
Štěpánek, Jan ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výrobou nestabilního dvoukolového vozidla typu Segway, určeného pro přepravu jedné osoby a jeho zmenšené verze, vycházející z principu funkce Segway, na němž bylo možné testovat různé řídicí algoritmy. Zmenšená verze je řízena joystickem pomocí PC. Realizace je týmovou prací tří studentů. Rozdělení úkolů je popsáno v kapitole Stanovení cílů práce. Začátek práce je věnován rešeršní studii ostatních projektů na toto téma, zejména se zabývá použitými senzory, zpracováním signálů a algoritmy pro řízení. V dalších kapitolách je uveden postup výběru vhodné elektroniky a její parametry. Jedním z řešených problémů bylo určení úhlu náklonu základny vozidla, přičemž byl využit algoritmus navržený několika studenty světových univerzit. Princip algoritmu byl nastudován a v dalších kapitolách simulačně a následně i prakticky otestován. Dále se práce zabývá odhadem parametrů reálných platforem, nejdříve platformy testovací, vyrobené ze dřeva, následně pak finální, vyrobené z duralu. Odhad parametrů je realizován pomocí měřící I/O karty Humusoft MF624 pro PC. V práci je také uveden postup implementace výsledného řídicího algoritmu na mikrokontroler dsPIC, přepočet napěťových výstupů senzorů na původní měřené veličiny a návrh kalibračního algoritmu. Jelikož je vozidlo určeno pro přepravu osob, je nezbytné doplnit řízení o některé bezpečnostní algoritmy, jež by měly co nejefektivněji detekovat případné chybové stavy a zabránit tak ztrátě kontroly nad vozidlem, případně zranění přepravované osoby, či okolí.
Návrh regulace tahu komína
Toman, Marek ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením problematiky nadměrného tahu komína. V úvodní části práce jsou shrnuty možnosti regulace tahu komína. Následně je sestaven matematický model tahu komína, který názorně popisuje chování komína jako dynamické soustavy. Poté je popsána výroba jednoduché řídící jednotky určené k regulaci tahu komína. Hlavním cílem práce je návrh a výroba řídící elektroniky založené na mikrokontroléru dsPIC.
Návrh napájení snímače teploty na rotujících částech elektrického stroje s využitím termogenerátoru
Vlček, Lubomír ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a sestrojením elektrického zařízení, které by umožnilo napájení snímače teploty na rotujících částech elektrického stroje. Jedná se o využití termoelektrického generátoru (TEG).
Testing equipment for small electrical motors and linear actuators
Červínek, David ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
The actual methods for testing motors are slow and inaccurate with impossibility to measure certain properties. Main purpose of the device is to accelerate and ease the process of testing while enabling to test all the motor properties. Realisation of the device started by customer's definition of current problems. Next step was to analyse the problems and design a solution followed by implementation of the hardware, firmware and software. Outcome of this work is a functional device capable to automatically test seven main motors and to measure all the requested properties. The device is able to measure new properties such as the number of encoder ticks, the FG signal period and the voltage amplitude of these signals. Other extensions are saving the measured data for future use and for online signal view. Resulting in the user being capable of testing large number of motors in shorter amount of time while acquiring a lot more information about the tested motors.
Úprava pohonů natáčení kol experimentálního robotu Car4
Vespalec, Tomáš ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Vejlupek, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem a konstrukcí mechanismu natáčení kol u experimentálního vozidla Car4. Během této práce se seznámíme s výpočtem zatížení nápravy vozidla, se součástmi a systémy umožňující realizovat translační a rotační pohyb a s různými konstrukčními návrhy aplikování těchto systémů ve vozidle. Výsledkem této práce bude nový mechanismus natáčení kol experimentálního vozidla Car4.
Vizualizace pohybu vozidla se čtyřmi řízenými a hnanými koly
Blechta, Martin ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Lamberský, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem prostředí pro vizualizaci pohybu dvoustopého experimentálního vozidla se všemi řiditelnými a hnanými koly popsaného jeho matematickým modelem. Vizualizace umožňuje testování různých dynamických modelů a lze ji ovládat joystickem a programově. Je zde navrhnut algoritmus pro řízení zadních kol vozidla v závislosti na rychlosti vozidla. Tento algoritmus je validován výpočetní simulací i provedeným experimentem. Matematický model experimentálního vozidla je propojen se systémem dSPACE, jenž umožňuje řízení v reálném čase. Je zde řešena vhodnost knihovny MLIB k zápisu a čtení dat při běhu simulace na systému dSPACE.
Návrh a realizace výukového modelu Závaží na pružině
Mikulenka, Ondřej ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením výukového modelu závaží na pružině. Konstrukce modelu zahrnuje senzor a akční člen pro buzení systému. Vytvořená měřící karta umožňuje ovládání modelu. Parametry simulačního modelu byly stanoveny na základě naměřených dat. Práce obsahuje demonstrační úlohy pro výuku. Práce poskytuje komplexní přístup k modelu "Závaží na pružině"
Návrh a realizace inovovaného systému řízení pro nestabilní balancující vozidlo
Richter, Ondřej ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inovací elektroniky mechatronického systému, který se podobá vozidlu Segway. Dále se soustředí na bezdrátový přenos a vizualizaci senzorických dat pomocí jednoduchého grafického prostředí. V první části práce je kladen důraz na seznámení se s předešlými pracemi a současným systémem. V rámci seznámení byly zjištěny požadavky na jeho zlepšení. Druhá část je zaměřena na zhodnocení stavu zastaralých komponent, vyhledání vhodné náhrady a jejich výměnu. Obsahuje softwarovou realizaci bezdrátové komunikace mezi řídící jednotkou, komunikační jednotkou a PC. Popisuje vytvoření grafického prostředí pro vizualizaci.
Návrh a realizace laboratorního modelu "Automatické otevírání pátých dveří osobního automobilu"
Vodička, Ondřej ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
V rešeršní části této práce je představena konstrukce automatického otevírání pátých dveří osobního automobilu a její varianty včetně možností pohonů. Práce se dále zaobírá návrhem a konstrukcí laboratorního modelu automatického otevírání pátých dveří, včetně jeho modelování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.