Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volnočasové aktivity dětí 10 až 15 let a kroužek mladých hasičů
VANÍČKOVÁ, Monika
Tématem bakalářské práce je volnočasová aktivita dětí, které navštěvují kroužky mladých hasičů fungujících při sborech dobrovolných hasičů, a to v souvislosti s obecnější otázkou po tom, jak tráví volný čas děti ve věku rané adolescence. Práce se zabývá základními kategoriemi, jako jsou volný čas a výchova ve volném čase. Cílová skupina dětí je charakterizována z hlediska vývojové psychologie. V souvislosti s volnočasovými aktivitami dětí dané věkové skupiny je v bakalářské práci dále zmapována organizační struktura a činnost Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska a fungování Sborů dobrovolných hasičů a kolektivů mladých hasičů. Kroužek mladých hasičů je tematizován z hlediska jeho volnočasového potenciálu.
Prožitek flow a zaujetí úkolem v hodinách německého jazyka
Vaníčková, Monika ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
česky V teoretické části této práce bylo pojednáno o různých typech motivace k učení, rozšířeném kognitnivním modelu motivace, postojích k vyučovacím předmětům, problematice prospěchu a zájmu, teorii flow a konceptuálním modelu zaujetí studentů a optimálního učebního prostředí. V empirické části byla představena pilotní výzkumná studie zabývající se prožitkem flow a zaujetí v hodinách německého jazyka. Tato studie byla realizována v jedné třídě víceletého gymnázia (n = 28). Použity byly dotazníkové metody, získaná data byla kvantitativní i kvalitativní povahy. Cílem výzkumné studie bylo (1) zmapovat motivační proměnné související se zaujetím a flow při úkolové situaci v hodinách německého jazyka a (2) zjistit, jaké kontextuální charakteristiky podporují zaujetí z pohledu studentů. Zkoumána byla souvislost mezi zaujetím před a po úkolu, mezi zaujetím a flow v úkolu a jejich souvislost s postoji k německému jazyku, výkonovou motivací, prospěchem a úspěchem v úkolu, emočním rozpoložením a koncentrací. Byla zjištěna stabilnější povaha flow i zaujetí ve dvou po sobě jdoucích úkolech stejného typu, ale zvyšující se obtížnosti. Byly naznačeny vztahy flow a zaujetí s postoji k německému jazyku, částečně s výkonovou motivací, prospěchem a úspěšností v úkolu. Určitou roli hrála obtížnost úkolu.
Vaskulární změny a atrofie hipokampů v Enhanced Cued Recall testu
Vaníčková, Monika ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Šivicová, Gabriela (oponent)
V teoretické části práce bylo pojednáno o paměti a jejím testování, paradigmatu kontrolovaného ukládání a vybavení s vodítky, Alzheimerově nemoci a vaskulární demenci. Cílem práce bylo prozkoumat souvislost změn bílé hmoty a atrofie hipokampů s výkonem v Enhanced Cued Recall testu. Při použití parciálních neparametrických korelací s kontrolou proměnných věku a Fazekase byly nalezeny středně silné statisticky významné korelace objemu pravého a levého hipokampu se skórem spontánního a celkového vybavení. Korelace skóru Fazekase se skóry testu ECR při kontrole proměnných věku, objemu pravého a objemu levého hipokampu nebyly signifikantní. Klíčová slova: atrofie hipokampů, změny bílé hmoty, vybavení s vodítky, ECR
Prožitek flow a zaujetí úkolem v hodinách německého jazyka
Vaníčková, Monika ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
česky V teoretické části této práce bylo pojednáno o různých typech motivace k učení, rozšířeném kognitnivním modelu motivace, postojích k vyučovacím předmětům, problematice prospěchu a zájmu, teorii flow a konceptuálním modelu zaujetí studentů a optimálního učebního prostředí. V empirické části byla představena pilotní výzkumná studie zabývající se prožitkem flow a zaujetí v hodinách německého jazyka. Tato studie byla realizována v jedné třídě víceletého gymnázia (n = 28). Použity byly dotazníkové metody, získaná data byla kvantitativní i kvalitativní povahy. Cílem výzkumné studie bylo (1) zmapovat motivační proměnné související se zaujetím a flow při úkolové situaci v hodinách německého jazyka a (2) zjistit, jaké kontextuální charakteristiky podporují zaujetí z pohledu studentů. Zkoumána byla souvislost mezi zaujetím před a po úkolu, mezi zaujetím a flow v úkolu a jejich souvislost s postoji k německému jazyku, výkonovou motivací, prospěchem a úspěchem v úkolu, emočním rozpoložením a koncentrací. Byla zjištěna stabilnější povaha flow i zaujetí ve dvou po sobě jdoucích úkolech stejného typu, ale zvyšující se obtížnosti. Byly naznačeny vztahy flow a zaujetí s postoji k německému jazyku, částečně s výkonovou motivací, prospěchem a úspěšností v úkolu. Určitou roli hrála obtížnost úkolu.

Viz též: podobná jména autorů
2 VANÍČKOVÁ, Marie
4 VANÍČKOVÁ, Martina
4 VANÍČKOVÁ, Monika
1 Vaníčková, Marcela
2 Vaníčková, Marie
1 Vaníčková, Marta
4 Vaníčková, Martina
5 Vaníčková, Michaela
2 Vaníčková, Miloslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.