Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí35 - 42  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarné a verbální vyjádření předškoláků
Mučková, Alice ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Předmětem diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na porovnávání výtvarného a verbálního vyjádření dětí, u kterých se projevují nápadné rozdíly v dosažené úrovni obou uvedených způsobů, a na hodnotící kritéria učitelek mateřských škol při posuzování obou vyjádření. Cílem diplomové práce je na základě výzkumných nálezů přispět k prohloubení profesionálních kompetencí učitelek mateřských škol při řešení pedagogických problémů u dětí s výrazným nesouladem mezi aktuální dosaženou úrovní výtvarného a verbálního projevu. Výzkumný problém je vyjádřen výzkumnými otázkami zaměřenými na předškoláky i na učitelky mateřských škol. V rámci výzkumného šetření je využit převážně kvalitativní výzkum, doplněn v některých částech výzkumem kvantitativním. V předvýzkumném šetření byla využita obsahová analýza textu, v rámci vlastního výzkumného šetření jsou zařazeny metody pozorování, rozhovoru, analýza dětské kresby, kazuistiky. Očekávaným výstupem diplomové práce je zpracování podkladů pro odborný text určený učitelkám mateřských škol, který by jim umožnil poučený náhled na zkoumanou problematiku. Jeho obsahem bude upozornění na možné příčiny vzniku nesouladu výtvarného a verbálního vyjádření předškoláků a návrhy konkrétních opatření, které náleží do kompetence učitelky mateřské školy.
Zátiší
Svačinková, Alena ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Bakalářská práce pojednává o významu předmětů v naší společnosti. Práce je rozdělena na tři části - praktickou, didaktickou a vlastní výtvarnou část. V teoretické části zkoumám předmět všední a nutný, dále předmět jako nositel významu a předmět jako věc ochrannou či rituální. Narážím na konzum, a zároveň na citlivé chápání předmětu jako na hodnotu v dnešní společnosti. Dávám do kontextu nástroje dob minulých s mobilním telefonem do ruky. Na teoretickou část navazuje část didaktická, jenž je sestavena ze tří hodin, které jsem odučila na kroužku výtvarné výchovy. S dětmi jsme se zabývaly následujícími tématy: Malované zátiší, Výloha obchodního domu a Skříňka s mými věcmi. Vlastní výtvarná část je zaměřena na předměty každodenní potřeby. Vytvořila jsem cyklus dvanácti zátiší, kdy každé jedno zátiší odpovídá jednomu mému blízkému člověku, tedy je sestaveno z jeho věcí, bez kterých by se během dne neobešel, a které si nosí stále u sebe.
Umělecko-pedagogická interpretace textů kurikulárních dokumentů v odlišných jazykových prostředích
Uhl Skřivanová, Věra ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) ; Kirchenmann, Johannes (oponent)
Obsahem disertační práce je komparace očekávaných výstupů uměleckého vzdělávání, zakotvených v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní a gymnaziální vzdělávání ČR a Učebních plánech pro osmiletá gymnázia Bavorska. Porovnání odlišně pojatých kurikulárních dokumetů se uskutečnilo na základě operacionalizace sledovaných kategorií se zvláštním zřetelem k vystižení jejich vzdělávacích obsahů. Možnosti naplňování očekávaných výstupů byly následně ověřovány v terénním výzkumu a ilustrovány na základě dat a autentických výtvarných produktů žáků. Nezbytným předpokladem realizace uvedeného výzkumu byla deskripce systému uměleckého vzdělávání v Německu a původní překladatelská práce v oblasti teorie umění a její pedagogická reflexe v 2. pol. 20. stol. a 21. stol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí35 - 42  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.