Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role sestry edukátorky u pacienta s chronickou myeloidní leukemií
Kadlec, Daniel ; Zámečníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Tomová, Šárka (oponent)
Bakalářská práce se v přehledu literatury věnuje tématům spojeným jak přímo s chronickou myeloidní leukémií, ale i edukací a rolemi sestry. Rovněž tato část obsahuje i další témata přínosná pro komplexnější pochopení tématu souvisejícího s empirickou částí bakalářské práce. Metoda: Stěžejní součástí empirické části je dotazník vlastní konstrukce sloužící k dosažení dílčích cílů práce. Dotazníkového šetření se účastnilo 89 respondentů (100 %) z FN Plzeň, VFN Praha a FN Královské Vinohrady. Stanovil jsem si cíle, kterými jsem chtěl zjistit edukační předpoklady sester, nejčastěji užívanou metodu edukace a spokojenost s edukačními materiály. Dále na základě poznatků z dotazníkového šetření jsem zjišťoval, co by motivovalo sestry k prohloubení jejich edukačních schopností. Stěžejním cílem je zkvalitnění edukace sester. V empirické části se dále věnuji analýze získaných odpovědí od respondentů a hypotézám zjišťující souvislost spokojenosti sester s didaktickými materiály na pracovišti a jak ovlivňuje vzdělání sester jejich motivaci do dalšího vzdělávání v edukaci. Výsledkem mé práce je sestavený návrh edukačního standardu a analýza dat získaných dotazníkovým šetřením. V diskusi zmiňuji oblasti empirické části, které by se při opakování výzkumu mohly provést jinak, a také diskutuji některé výsledky. Na...
Kvalita života u dítěte s epilepsií
Bazalová, Tereza ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Raudenská, Jaroslava (oponent)
Východiska: Bakalářská práce se zabývá hodnocením kvality života u dětí s epilepsií od 11-18 let za pomoci standardizovaného dotazníku (QOLIE-AD-48). Cíle: Cílem výzkumu bylo zmapovat kvalitu života u dětí s epilepsií od 11-18 let, za pomoci dotazníku QOLIE-AD-48. Byla zkoumána kvalita života dítěte v osmi oblastech života. Zajímali jsme se o dopad epilepsie na dítě. Jak pacienti vnímají své celkové zdraví. Jak je ovlivněna paměť dítěte, jak se koncentruje, jak probíhá jeho fyzické fungování a chování ve škole. Byla sledována sociální podpora okolí, ale také stigmatizace epileptiků. Metodika: Do výzkumu bylo zařazeno celkem 63 dětí z Oddělení dětské neurologie Fakultní nemocnice Ostrava. Pro výzkum byl využitý standardizovaný dotazník QOLIE-48-AD. Věk všech respondentů se pohyboval v rozmezí od 11 do 18 let. Dětem byla potvrzena diagnóza epilepsie a všechny si prošly více než jedním záchvatem. Dotazníky byly vyhodnoceny dle standardizovaného bodového manuálu. U statistického zpracování byla využita vnitřní konzistence, ale také Cronbachovo alfa-koeficient. Výsledky: V doméně chování ve škole české děti dosáhly vysokého skóre 94.05. České děti cítí vysokou sociální podporu svého okolí, ačkoliv jejich negativní názor na k epilepsii to neovlivnilo. Doména postoje dětí k epilepsii dosáhla nízkého skóre...
Znalosti sester v ošetřování cévních vstupů
Fialová, Denisa ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Znalosti v ošetření cévních vstupů je jednou ze základních znalostí a dovedností ošetřovatelského personálu. Řadí se k jednomu z důležitých aspektům v ošetřovatelském procesu. Cílem této práce bylo porovnat dvě odlišné ošetřovatelské jednotky, a to III Chirurgickou kliniku 1. LF UK a FN Motol a Interní kliniku 2 LF UK a FN Motol. Zároveň měl výzkum proběhnout i na I Chirurgické klinice 2. LF UK a FN Motol, ale zde jsem nedostala odpověď se souhlasem. Dalším cílem bylo porovnat jaká klinika v převazování cévních vstupů má bohatší zkušenosti. Zjistit, zda jipová péče je kvalitnější oproti standardnímu oddělení. Teoretická část je zaměřena na možnosti zavedení cévního vstupu. Jaké druhy cévních vstupů jsou v dnešní době dostupné a jaký benefit pro pacienta představují. Cévní vstupy jsou rozdělené podle možné doby pro zavedení do těla. V této kapitole jsou popsány vhodná místa pro zavedení, indikace, kontraindikace a správný postup při ošetření cévního vstupu. Empirická část zahrnuje výzkum vlastní konstrukce s grafovým a tabelárním přehledem výsledků. Dotazníky byly rozdány na výše zmíněných klinikách. Výsledky tohoto šetření poukazují na to, že sestry na interní klinice mají více zkušeností a vědomostí v oblasti ošetřování cévních vstupů než sestry na chirurgické klinice.
Ošetřovatelská péče u dětských pacientů s akutní lymfoblastickou leukémií
Turnerová, Maria Paula ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Vlachová, Marie (oponent)
Východiska: Bakalářská práce se zabývá ošetřovatelskou péčí u pediatrických pacientů s diagnózou akutní lymfoblastické leukémie v České republice. Cíle: Cílem této kvalitativní studie bylo přinést přehled relevantních poznatků z české a zahraniční odborné literatury a zjistit specifika ošetřovatelské péče o pediatrické pacienty s konkrétní diagnózou v podmínkách českého ošetřovatelství. Dále bylo cílem vytvořit ukázkové standardní plány ošetřovatelské péče dle modelu ošetřovatelství Roper, Logan a Tierney a zhodnotit přínos a efektivitu modelu využívaného ve Velké Británii v hodnocení potřeb pediatrických pacientů. Metodika: Do kvalitativního výzkumu bylo zařazeno osm pacientů Kliniky dětské hematologie a onkologie 2. LF UK a FN Motol. Data byla získána obsahovou analýzou zdravotnické dokumentace, polostrukturovanými rozhovory s pacienty a vlastním pozorováním. Následně byla data utříděna v rámci vytvoření případových studií. Aplikovaný model byl analyzován ve vztahu k ošetřovatelské praxi a porovnán s funkčními a dysfunkčními vzorci zdraví dle M. Gordonové a s modelem ošetřovatelství dle V. Hendersonové. Výsledky: Zaměření modelu životních aktivit umožňuje sestře efektivní zhodnocení ošetřovatelských problémů v biologických oblastech, a byla u něj prokázána vhodnost v plánování péče u pacientů...
Zavádění periferní žilní kanyly a aplikace injekcí intravenózně - praxe založená na důkazech
Múdrá, Michaela ; Mádlová, Ivana (vedoucí práce) ; Tomová, Šárka (oponent)
Periferní žilní kanyly jsou nepostradatelnou součástí klinické praxe a jejich zavádění patří k nejčastějším ošetřovatelským intervencím. Z odborných studií vyplývá, že kanylace periferní žíly patří mezi rizikové výkony a nese sebou řadu komplikací. Jako nejčastější komplikace se v literatuře uvádí flebitida, dále paravazace, infiltrace a právě v prevenci a včasném odhalení těchto komplikací má sestra nezastupitelnou úlohu. Bakalářská práce si klade za cíl předložit odborné poznatky z české a zahraniční literatury ohledně Evidence-Based praxe při zavádění a péči o periferní žilní kanyly. V empirické části pomocí dotazníkového šetření zkoumá jaké jsou znalosti respondentů z řad všeobecných sester a studentů oboru všeobecného ošetřovatelství ohledně zavádění, ošetřování a prevence komplikací. Ze získaných dat porovnává odpovědi z hlediska dosaženého vzdělání a absolvování odborného kurzu či školení týkající se zavádění periferního žilního katétru. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 86 respondentů ve Fakultní nemocnici v Motole. Dotazník zkoumal např. jaké jsou nejčastější komplikace, používání ochranných osobních pomůcek, jaké je doba výměny krytí a ponechání periferní žilní kanyly a také prevence rizika embolie. Výsledky: Ve výsledcích byl významný rozdíl ohledně znalostí prevence komplikací v...
Využití reflexe ve vysokoškolské výuce ošetřovatelství
Knechtová, Zdeňka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kyasová, Miroslava (oponent) ; Tomová, Šárka (oponent)
3 Abstrakt Cílem výzkumu prezentovaného v této disertační práci bylo na základě kvantitativní a kvalitativní analýzy záznamů v reflektivních denících (a) zhodnotit, jak studenti magisterského studia ošetřovatelství v intenzivní péči reflektují teoretickou a praktickou výuku a (b) identifikovat, zda vybrané faktory (forma studia, zaměření reflexe a čas) souvisejí s úrovní reflektivních dovedností studentů. Do výzkumu bylo zařazeno třicet devět studentů prezenční a kombinované formy navazujícího magisterského programu Intenzivní péče na Lékařské fakultě MU. Data byla sbírána po dobu trvání celého studia, tzn. po dobu čtyř semestrů. Zdrojem dat bylo dvacet dva portfolií studentů prezenční formy studia a sedmnáct portfolií studentů kombinované formy studia. Celkem bylo analyzováno 3460 reflektivních záznamů. Data se nejprve analyzovala kvantitativně s využitím analytického nástroje REFLECT rubric pro hodnocení reflektivních dovedností studentů. Následně byla provedena tematická kvalitativní obsahová analýza reflektivních záznamů. Kvantitativní analýza dat odhalila dvě klíčová výzkumná zjištění: (a) zkoumaní studenti skórovali relativně nízko ve všech hodnocených dimenzích reflektivních dovedností, (b) existují rozdíly v reflektivních dovednostech mezi studujícími prezenčního a kombinovaného studia. Studující...
Edukační dovednosti a jejich uplatňování v praxi
Šertlerová, Nikola ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Raudenská, Jaroslava (oponent)
V bakalářské práci s názvem "Edukační dovednosti a jejich uplatňování v praxi" se zabýváme edukací pacienta sestrou. Práce je rozdělená na část teoretickou a empirickou. Teoretická část práce popisuje edukaci v ošetřovatelství, charakteristiku účastníků edukace, roli sestry - edukátorky, faktory ovlivňující edukaci, komunikaci v edukaci, didaktické zásady edukace, edukační metody, edukační cíle a edukační proces v ošetřovatelství. Empirická část popisuje dotazníkový průzkum, který se skládal z dotazníků pro sestry a dotazníku pro pacienty na interních a chirurgických odděleních Fakultní nemocnice v Motole a oblastní nemocnice v Orlové. Záměrem bylo provedení primárního sběru dat a jejich následná analýza. Empirická část práce popisuje metodiku a organizaci šetření, charakteristiku průzkumného vzorku a analýzu výsledků průzkumného šetření. Výsledky šetření jsou graficky zpracovány a pracovní hypotézy statisticky zpracovány. Výsledky práce potvrzují, že edukaci považují za důležitou nejen sestry ale také pacienti, kteří jsou si vědomi důležitosti edukačního procesu. Největší překážkou při edukaci je pro sestry nedostatek času. Pacienti by byli nejraději edukováni v soukromí. Bohužel dle odpovědí sester tyto místnosti na odděleních chybí. V diskuzi jsou zhodnocena získaná data, stanovené cíle práce a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.