Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  začátekpředchozí103 - 112dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dětská porozumění sociální stratifikaci u žáků 2. stupně ZŠ
Forštová, Iveta ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce se zaměřila na výzkum porozumění sociální stratifikaci u žáků 2. stupně základní školy. Cílem práce je diagnostika žákovských porozumění v tématu sociální stratifikace - zjišťování míry reflexe třídních nerovností, interpretace příčin rozvrstvení společnosti, vlastní hodnocení stavu společnosti, představy o sociální mobilitě. V první části byla vymezena teoretická východiska diplomové práce - pojem sociální stratifikace a základní vědecké teorie sociální stratifikace, konstruktivismus, dětské interpretace světa. Dále byly představeny vybrané zahraniční a domácí výzkumy porozumění sociální stratifikaci. V druhé části byla vymezena metodologická východiska diplomové práce a prezentovány výsledky kvalitativního výzkumného šetření dětských porozumění realizovaného metodou hloubkového polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky výzkumného šetření naznačily, že žáci vnímají a různým způsobem reflektují existenci sociální stratifikace. KLÍČOVÁ SLOVA: konstruktivismus, prekoncept, dětská porozumění, sociální stratifikace, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor
Kulturní a řemeslné tradice současných obyvatel Šumavy
Holečková, Veronika ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kulturními a řemeslnými tradicemi na Šumavě. Hlavním cílem je popsat tradice a řemesla v tomto regionu dnes. Zachyceny jsou také jejich historické proměny a provázanost se šumavským regionem. Práce je rozdělena na čtyři kapitoly: Šumava, Šumavská řemesla, Šumavské tradice, Tradice a řemesla ve škole. Je zde postihnuta i spolupráce Muzea Šumavy v Sušici s místní základní školou a přibližování tradic dětem ve školní družině. Ve všech kapitolách jsou vymezeny základní pojmy týkající se tohoto tématu.
Pojistné produkty a jejich využití v běžném životě
Marková, Zuzana ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Název práce: Pojistné produkty a jejich využití v běžném životě Autor: Zuzana Marková Vedoucí práce: PhDr. Milena Tichá, CSc. Klíčová slova: pojištění, důchodové pojištění, penzijní společnost Anotace Bakalářská práce charakterizuje pojistné produkty se zaměřením na důchodové pojištění. První část práce se zabývá pojmem pojištění a popisem jeho jednotlivých druhů. V dalších částech se již zaměřuje jen na důchodové pojištění fungující v České republice. Předkládá informace o postupném zavádění tohoto druhu pojištění až po současnost. Především se práce zaměřuje na analýzu druhého a třetího pilíře důchodového systému, které detailně popisuje, doplňuje o aktuální poznatky a analyzuje možnosti jejich budoucího vývoje. Závěr práce shrnuje a hodnotí nejdůležitější poznatky a data získaná z průzkumu míry využívání těchto pojistných produktů.
Vybrané otázky ekonomického myšlení dětí na 1. stupni základní školy
Bartakovičová, Sylva ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
BARTAKOVIČOVÁ, Sylva. Vybrané otázky ekonomického myšlení dětí na 1. stupni základní školy. Praha, 2014. Diplomová práce. UK, PedF. Cílem diplomové práce je analyzovat ekonomické myšlení žáků 1. stupně základní školy a na základě identifikovaných nedostatků navrhnout soubor námětů vedoucích k zefektivnění výuky. Teoretická část v sobě zahrnuje stav zkoumání ekonomického myšlení žáků primární školy v ČR a v zahraničí. Je zde ozřejměna současná forma finančního vzdělávání v České republice a východiska zkoumání dětského porozumění, zejména konstruktivismus. V praktické části je popsána příprava a realizace kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného individuálního rozhovoru se žáky 3. ročníku 1. stupně ZŠ. Na základě zjištěných nedostatků ve znalostech je v závěru navržen soubor námětů s cílem rozvinout představy dětí mladšího školního, doplnit jejich znalosti a posílit celkové ekonomické myšlení.
Sociálně - ekonomické postavení učitelů v České republice
Prchalová, Barbora ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá současným sociálně-ekonomickým postavením učitelů v České republice, je zaměřena především na učitele ze základních škol. Nejprve je vymezen pojem učitel, následuje charakteristika učitelské profese. Dále práce představuje ukazatele potřebné ke zhodnocení sociálně-ekonomického postavení učitelů. Součástí práce je dotazníkové šetření mezi učiteli základních škol ze Středočeského kraje a hlavního města Prahy. Cílem práce je zjistit, jak společnost hodnotí současné sociálně-ekonomické postavení učitelů v České republice, ale také, jak ho hodnotí sami učitelé. Klíčová slova : učitel- postavení učitelů.
Banky a jejich úloha v ekonomice České republiky
Zamrazilová, Věra ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Předmětem této diplomové práce je charakteristika bank a jejich úlohy v ekonomice České republiky, představení základních bankovních činností a produktů a analýza významného bankovního produktu, kterým je stavební spoření. První část představuje fungování bankovního systému, centrální banky a komerčních bank a nabídku bankovních produktů. Druhá část práce se zabývá principy fungování stavebního spoření, vývojem a zhodnocením nejdůležitějších změn stavebního spoření v České republice. V této práci se také nachází porování stavebního spoření v Německu, v Rakousku a na Slovensku a je zde nastíněn možný budoucí vývoj stavebního spoření v České republice. V závěru práce jsou shrnuty nejdůležitější poznatky o úloze bank se zvláštním zřetelem na rozbor stavebního spoření.
Financování základních a středních škol v České republice
Zeithamová, Markéta ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Tématem této práce je financování základních a středních škol v České republice. Proces financování je zde představen jako navzájem propojený celek, který se skládá z příjmů a výdajů. Je zde charakterizován jako proces, který je podmíněn nejen školským systémem u nás, ale také státní správou a samosprávou řídící školy a školských zařízení. V práci je zmapován vývoj financování školství v letech 2001 až 2009 pomocí grafů, na kterých se odráží i dnešní podoba celého systému. Tento stav je zde ukázán i v mezinárodním srovnání. V závěru jsou v práci prezentovány základní problémy v praxi, které jsou spojené s financováním školství v České republice.
Postavení žen na trhu práce v České republice
Soušek, Josef ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Shrnutí Zaměstnání je důležitou součástí života každého jedince, jak dokazují jednotlivé výzkumy postojů žen a mužů k placené práci. Zároveň však platí fakt, že muži a ženy nemají stejné pracovní podmínky. Ve společnosti, ve které přetrvávají genderové nerovnosti založené na genderových stereotypech, jsou vytvářeny bariéry v pracovním uplatnění žen. Zmíněné nerovnosti v pracovním uplatnění se projevují genderovou strukturou pracovního trhu, kde jedno pohlaví v rámci oboru nebo povolání převládá nad druhým. Příčinou těchto nerovností je genderová struktura vzdělávacího systému, v němž jsou ženy a muži segregováni do různých studijních oborů. Důsledkem genderové segregace pracovního trhu jsou pak nerovnosti v platovém ohodnocení za práci mužů a žen, přičemž ženy dostávají napříč celým trhem práce v průměru nižší plat než muži.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   začátekpředchozí103 - 112dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
42 TICHÁ, Marie
3 TICHÁ, Markéta
1 TICHÁ, Miroslava
3 Tichá, Magdalena
3 Tichá, Magdaléna
1 Tichá, Marcela
42 Tichá, Marie
3 Tichá, Markéta
3 Tichá, Martina
15 Tichá, Michaela
2 Tichá, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.