Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Environmentální žal mezi studenty Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy
Fleischmannová, Světlana ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Environmentální žal mezi studenty PedF UK Abstrakt k bakalářské práci Tato bakalářská práce se zabývá environmentálním žalem, tedy souborem emocí, které v člověku mohou vyvolávat environmentální změny a potíže s nimi spojené. Teoretická část se věnuje vymezení a shrnutí tohoto fenoménu, který se v literatuře objevuje již od 70. let minulého století a v posledních letech se s tímto pojmem setkáváme čím dál častěji. U nás se jím zabývají například Hana Librová, Jan Krajhanzl, Bohuslav Binka nebo Zdeňka Voštová. Praktická část se zase zaměřuje na to, jakým způsobem se ke stavu životního prostředí staví studenti Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Pomocí dotazníkové sondy bylo zjištěno, že jsou si environmentálních změn vědomí a k budoucnosti planety se téměř polovina z nich staví spíše pesimisticky. Také velká část z nich pociťuje nepříjemné stavy spojené zejména s nejistotou a obavami, a třetina respondentů dokonce inklinuje k mírným úzkostem. I přes tyto aspekty se však z dotazníkového šetření jeví, že většina studentů neuzpůsobuje svůj životní styl tak, aby byl k přírodě co nejšetrnější.
Znalosti učitelů výchovy ke zdraví na základních školách o antikoncepci
Burešová, Karolína ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce Znalosti učitelů výchovy ke zdraví na základních školách o antikoncepci se v teoretické části zabývá oborem Výchovy ke zdraví na vysokých školách v České republice se zaměřením na realizaci předmětu se sexuálně reprodukční tematikou a zařazením tématu antikoncepce. Praktická část je tvořena výsledky dotazníkového elektronického šetření zjišťující znalosti učitelů v tématu antikoncepce. Hlavním cílem je zjistit znalosti učitelů výchovy ke zdraví vyučující na druhém stupni základních škol v tématu antikoncepce pomocí počtu správných odpovědí. Prvním dílčím cílem je porovnat znalosti dotazovaných učitelů s aprobací předmětu výchovy ke zdraví a bez aprobace předmětu výchovy ke zdraví. Druhým dílčím cílem je porovnat znalosti začínajících učitelů (pedagogická praxe do 5 let) a učitelů s pedagogickou praxí nad 5 let. Třetí dílčí cíl je zjistit odbornou kvalifikovanost a aprobovanost učitelů výchovy ke zdraví. Posledním dílčím cílem je vytvořit edukační materiál o antikoncepci pro učitele. Z dotazníkového šetření vyšlo, že nadpoloviční většina, 65 %, odpovědí, bylo správných. Aprobovaní učitelé mají vyšší znalosti v tématu antikoncepce než učitelé neaprobovaní. Učitelé s kratší pedagogickou praxí měli lepší výsledky než učitelé s pedagogickou praxí nad 5 let. Z celého vzorku respondentů...
Znalosti adolescentů o pohlavně přenosných chorobách
Dudová, Dominika ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá znalostmi adolescentů o prevenci a přenosu pohlavních nemocí. Práce se v teoretické části zabývá adolescencí, lékařským oborem venerologií a pohlavními chorobami, které podléhají povinnému hlášení. Cílem bylo zkoumat znalosti žáků vybraných středních škol. Porovnat, zda se liší podle kraje, kde se studovaná škola nachází nebo podle typu studované školy. Dále také vyhodnotit stanovené předpoklady. K výzkumu byl zvolen kvantitativní přístup a k samotnému šetření byl určen dotazník, který byl respondentům zaslán online. Obsahoval 26 otázek, otevřené, uzavřené a polootevřené, jež se zaměřovaly na prevenci a přenos pohlavních nemocí a edukaci prostřednictvím školy. Po vyhodnocení všech odpovědí z výzkumu vyplývá, že většina žáků vybraných středních škol ví, jak se pohlavní nemoci přenáší a také, jak jim předcházet. Dále bylo zjištěno, že kraj, ve kterém se vybraná škola nachází, nehraje v rozdílu znalostí roli, ale typ studované školy ano. Došlo k zjištění, že většina oslovených žáků ví informace o pohlavních chorobách z internetu. Respondenti si myslí, že by výuka problematiky pohlavních nemocích měla na středních školách probíhat.
Stravování u vrcholově sportujících dívek
Salivarová, Sabina ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výživy u vrcholově sportujících dívek z aerobicového klubu BM Fitness Havlíčkův Brod. Je zaměřena na závodnice ve věku od 8 do 16 let, což odpovídá třem věkovým kategoriím. Na základě poskytnutých informací ohledně individuálního stravování závodnic zjišťuje stravovací návyky sportovkyň a komparuje rozdíly a shody ve stravování mezi jednotlivými věkovými kategoriemi. Zároveň řeší, zda se závodnice stravují v souladu s doporučením výživového poradce a trenéra. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá historií sportovní výživy, základními složkami lidské stravy, pitným režimem, energetickým metabolismem a načasováním jídel vzhledem ke sportovní jednotce. Z důvodu zaměření se na danou věkovou kategorii a pohlaví je věnována mladšímu školnímu věku, střednímu školnímu věku a dospívání dívek. Poslední kapitola blíže popisuje aerobik a fitness. Druhá polovina bakalářské práce obsahuje praktickou část, která vznikla na základě dat, získaných polostrukturovanými rozhovory. Tato část se věnuje rozboru individuálních stravovacích návyků závodnic. Z jejich poskytnutých informací plyne značný rozdíl mezi dvěma staršími kategoriemi a kategorií nejmladší. Každý den volí vhodnou stravu pouze starší dvě kategorie závodnic,...
Porovnání stravovacích návyků dívek středního a staršího školního věku na vybrané základní škole
Náplavová, Enrica ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na stravovací návyky dívek na základní škole. Cílem bylo zjistit, zdali jsou mezi dívkami středního školního věku a staršího školního věku na vybrané základní škole určité rozdíly v tom, jak se stravují. Jestli se jejich stravovací návyky liší vzhledem k jejich věku. Dílčí cíle se proto zaměřují na to, kolikrát denně se dívky stravují. Zdali mají každý den tepelně upravenou stravu a také jestli snídají, a pokud ano, jak pravidelně. Teoretická část je věnována informacím týkajících se výživy, složek výživy a výživové hodnoty potravin. Následně se zaměřuje na rozdělení školního věku, hlavní zásady stravování u dětí, důležité složky stravy a na časté chyby týkající se celkového stravování dětí. V neposlední řadě jsou také zmíněné nejčastější onemocnění související se stravovacími návyky, jako jsou poruchy příjmu potravy nebo naopak nadváha či obezita. Praktická část obsahuje šetření, kterého se zúčastnilo celkově 132 dívek, konkrétně tedy 66 dívek středního školního věku a 66 dívek staršího školního věku. Dívky pomocí polostrukturovaného dotazníku odpovídaly na zadané otázky týkající se jejich stravovacích návyků. Šetření probíhalo na Základní škole Šumperk, Šumavská 21, pod vedením paní Mgr. Martiny Winklerové, se souhlasem pana ředitele Mgr. Viktora Vernera....
Znalost žáků druhého stupně vybrané ZŠ o dentální hygieně
Prchalová, Kateřina ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá znalostmi žáků druhého stupně vybrané základní školy o dentální hygieně. Teoretická část je zaměřena převážně na prevenci zubního kazu a dentální pomůcky. Je zde popsána i anatomie ústní dutiny, morfologie zubů, stavba zubů, stavba chrupu jako celku a nejčastější onemocnění způsobené nedostatečnou či nesprávně prováděnou ústní hygienou. Praktická část je zprostředkována pomocí dotazníkového šetření, které se uskutečnilo v 9. ročníku základní školy v Havlíkově Brodě. Cílem bylo zjistit jakou znalost mají žáci o dentální hygieně, dentálních pomůckách a chrupu v návaznosti na vyučované předměty výchovu ke zdraví a přírodopis. Druhým dílčím cílem bylo zjistit, jaký je jejich nejčastější zdroj informací o dentální hygieně. Výsledky dotazníkové šetření ukázaly, že žáci této základní školy mají vyhovující znalosti o dentální hygieně, ale anatomické znalosti ohledně chrupu a problémů vzniklých důsledkem nedostatečné hygieny dutiny ústní jsou již méně vyhovující. Bylo zjištěno, že žáci nejčastěji získávají informace od rodičů, zubního lékaře či dentálních hygienistek. Naopak nejméně informací získávají z reklam a od influencerů. Minimálně třetina žáků v posledním ročníku základní školy by chtěla získat více informací o dentální hygieně ve škole. Ať už v rámci vyučovaných předmětů,...
Profese učitele z pohledu žáků, rodičů a učitelů vybrané základní školy
Melenová, Lada ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Tato diplomová práce přináší informace o tom, jaký mají pohled na učitelskou profesi žáci druhého stupně, jejich rodiče a učitelé vybrané základní školy. Cílem práce je za pomoci dotazníků zjistit, jak žáci a jejich rodiče subjektivně vidí a vnímají učitele a jak samotní učitelé, kteří žáky vyučují, vidí svoji profesi učitele. V teoretické části se věnuji historickému vývoji vzdělávání a učitelské profesi na našem území. Dále se věnuji charakteristice profese učitele objasněním samotného pojmu, osobnostním vlastnostem a typologii osobnosti učitele. Tato část rovněž zahrnuje kapitoly věnující se kompetenci učitele, jeho autoritě a motivaci k volbě učitelské profese. V poslední části se zabývám současnou podobou učitelské profese na základní škole, požadavky na profesi a nechybí ani vybrané problémy našeho školství. V praktické části jsem pomocí dotazníkového šetření vyhodnocovala získaná data jednotlivých respondentů z řad žáků, rodičů a učitelů a následně jsem provedla analýzu dat jednotlivých skupin respondentů a učinila závěr. Klíčová slova profese, učitel, základní škola, rodiče, vzdělávání, osobnost učitele, charakteristika, kompetence, autorita, motivace, problémy školství

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.