Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 385 záznamů.  začátekpředchozí159 - 168dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informovanost žáků 2. stupně vybrané základní školy o šikaně a kyberšikaně
Švárová, Michaela ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce se zabývá šikanou a kyberšikanou. Ukazuje její formy a druhy, koho všeho se může šikana týkat a přímé aktéry. Popsána je zde i prevence a organizace, které se jí zabývají a mohou tak dětem s problémem pomoci. Nastíněná jsou zde i legislativní opatření v případě závažného problému. V praktické části jsou dotazovaní žáci 2. stupně ZŠ, kteří odpovídali na to, jaká je jejich zkušenost se šikanou a kyberšikanou, jak vše řešili a na koho se v případě problému obrátili. Praktickou část ještě doplňuje rozhovor s metodičkou prevence na škole, kde byl žáků podáván dotazník. Vyhodnocení dotazníku ukázalo, že se žáci se šikanou i kyberšikanou setkali. Jako oběť šikany se ukázalo 28% dotazovaných, kyberšikany 5%. Také se zjistilo, že v případě problému by se šli nejčastěji svěřit rodičům, uvedlo to 46% dotazovaných, protože v nich mají důvěru. KLÍČOVÁ SLOVA agresor, kyberšikana, oběť, šikana
Výchova dětí v dětském domově se školou Dobřichovice
Fraenzel, Michal Sebastian ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce Výchova dětí v dětském domově se školou Dobřichovice je zaměřena na problematiku výchovy a resocializaci dítěte v zařízení pro výkon ústavní výchovy a na přípravu dětí pro budoucí život. Teoretická část vymezuje kapitoly Výchova, Poruchy chování, Deprivace a Stres. Jsou zde jako vhled do dané problematiky, s jakými problémy a poruchami přichází klienti do dětského domova se školou a s čím se pracovníci denně setkávají. Samostatnou kapitolu tvoří charakteristika konkrétního dětského domova se školou, výchova a rozvoj osobnosti dítěte v tomto zařízení. Praktická část a závěr se zabývají zhodnocením zvládání stresových situací a konfliktů v tomto zařízení formou dotazníků, rozhovoru a shrnují výsledky výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA výchova, vychovatel, ústavní výchova, deprivace, dětský domov se školou, stresující situace a konflikty
Manipulace ve vzdělání
Coufal, Jan ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce popisuje téma manipulace v souvislosti s výchovou a vzděláváním. Teoretická část rozebírá pojem a s ním související podstatné jevy a přibližuje vazby mezi manipulací a edukací. Čerpá přitom zejména z pedagogické literatury a to i v jejím sociálním a filozofickém kontextu. Kvalitativní výzkum je založený na rozhovorech s učiteli základních škol. Cílem šetření bylo přiblížení toho, jak pedagogové na základě svých zkušeností manipulaci ve školním prostředí vnímají a vidí. Výsledky ukazují, že se manipulace projevuje, až na výjimky, jako běžná součást výchovně-vzdělávacího procesu. Učitelé ji vidí zejména v působení na žáky přímo při výuce. Někteří ji považují za přítomnou v momentech, kdy na žáky uplatňují donucování, jiní za ní považují až skrytější postupy. Manipulaci vnímají převážně jako škodlivou, proto se jí část pedagogů snaží vyvarovat. Zároveň se na ni částečně pohlíží jako na potřebnou součást běžné výuky. Fenomén manipulace se tedy jeví jako různě chápaný. Jednotícím znakem je vnímání její realizace z pozice moci. Používá se převážně se záměrem usnadnění procesu vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA manipulace, donucení, zpředmětnění, záměrnost, edukace
Problematika inkluze v praxi na vybrané střední odborné škole a základní škole v okrese Mělník
Marková, Vladimíra ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce, Problematika inkluze v praxi na vybrané střední odborné škole a základní škole v okrese Mělník, se zabývá problematikou inkluze na základním a středním stupni vzdělávání u žákyně se speciálními vzdělávacími potřebami. Umožňuje přiblížení problematiky inkluze v praxi z pohledu klíčových pedagogických pracovníků podílejících se na edukaci inkludované žákyně. Pro seznámení se s průběhem vzdělávání žákyně se speciálními vzdělávacími potřebami, byla vypracována případová studie. Přiblížení role asistenta pedagoga při vzdělávání. Porovnání průběhu inkluze v přístupu a možnostech edukace dané žákyně na základní škole a středním odborném učilišti. Problematika žákyně při plnění odborného výcviku na pracovišti. V práci byly použity metody strukturovaného rozhovoru s klíčovými pedagogickými pracovníky s následným shrnutím a interpretací výsledků výzkumu. Cílem práce je popsat a zmapovat problematiku inkluze v praxi, definovat společné rysy a rozdílnosti v přístupu a možnostech inkluze. V závěru práce jsou položeny otázky a náměty k zamyšlení ze stran samotných vyučujících. KLÍČOVÁ SLOVA Asistent pedagoga, edukace, inkluze, odborný výcvik, podpůrná opatření, případová studie, speciální vzdělávací potřeby, střední odborné učiliště, učitel, základní škola
Možnosti a meze výchovy v údobí postmoderny
Syřiště, Ivo
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 385 záznamů.   začátekpředchozí159 - 168dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.