Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Móda jako nástroj feminismu ve 20. století
Kosinová, Monika ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou prvních dvou vln feminismu, který se odráží na módě 20. století. Vysvětluje, co je feminismus a jaké jsou jeho historické kontexty. Přehled vývoje módy 20. století bude členěn po desetiletích a bude ukazovat její zásadní proměny a dopady na společnost v souvislosti s rozvojem ženských hnutí. Práce diferencuje mezi módou světovou a tuzemskou a akcentuje postoje klíčových osobností módního návrhářství k této problematice. Historický přehled bude doplněn o návrh a reflexi částečné realizace vlastního pedagogického projektu zaměřeného na propojení oboru oděvního návrhářství a feministické problematiky.
Výtvarné činnosti v Montessori mateřské škole
Holánková, Hana ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání založeném na principu pedagogiky Marie Montessori. V teoretické části je představena Montessori pedagogika. Zabývá se důležitými principy alternativního proudu pedagogiky, jeho prvky a vzdělávacími oblasti, objasňuje též pojetí výtvarné výchovy v Montessori zařízení. V další část je věnována pojetí výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání, jejím proudům a zaměřeno je na reflektivní, tvořivé a zážitkové pojetí vzdělávání, které je využito při tvorbě výtvarných činností. V praktické části je formou případové studie popsáno fungování výtvarné výchovy ve vybrané Montessori mateřské škole. Jsou realizovány vlastní výtvarné aktivity, které jsou inspirovány artefiletickým proudem výtvarného vzdělávání. Zaměřuje se na sebereflexi vlastního výtvarného projektu, formulaci konkrétních vzdělávacích problémů a nástrojů pro jejich zvládnutí. KLÍČOVÁ SLOVA Montessori pedagogika, výtvarná výchova, předškolní vzdělávání, výtvarné pojetí, reflexe, případová studie
Bezpečný prostor ve výtvarné dramatice
Nedomová, Veronika ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Ústředním tématem bakalářské práce je bezpečný prostor. Jedná se o fenomén, který prostupuje prakticky celým pedagogickým procesem a je jeho nezbytnou součástí, neboť utváří vhodné podmínky k naplnění edukačních cílů. Je také předpokladem pro rozvoj osobnosti, jež vede nejen k osobnímu štěstí a naplněnému životu, ale implicitně také k lepšímu fungování celé společnosti. Cílem práce je podrobně zmapovat principy a možnosti bezpečného prostoru skrze výtvarnou tvorbu (Výtvarnou výchovu) společně s dramatizací (Dramatickou výchovu). Díky tomuto spojení lze využít potenciálu výtvarné a dramatické exprese jako specifického způsobu sebevyjádření, zkoumání svého vnitřního já a svého vztahu k okolnímu světu. Dramatická hra je také vhodný prostředek k navození autentického prožitku, během kterého přirozeně dochází k rozvoji osobnosti. Pro označení interdisciplinárního průniku těchto oborů je využit pojem výtvarná dramatika. V didaktické části je na základě nabytých poznatků sestavena výtvarně dramatická tematická řada s vybraným námětem - Enviroment. Didaktická transformace využívá tří výukových jednotek výtvarné výchovy a kontextualizuje současné tendence ve společnosti a výtvarného umění.
Jak rozvíjet myšlení žáků ve výtvarné výchově
Štěpánová, Ivana ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
Studentka prostudovala a představuje principy projektu Zero Harvardské univerzity Artful Thinking a Visible Thinking. Cílem těchto projektů je pomoci učitelům vytvořit spojení mezi uměleckými díly a kurikulem a využít umění k rozvoji myšlení žáků. Studentka se podrobně seznámila s principy, výstupy a dopady projektu na americké vzdělávání. Autorka o nich dále uvažuje v kontextu českého školního výtvarného vzdělávání. Uvádí je do souvislosti s kurikulární oblastí Umění a výchova RVP ZV i s realitou současné školní výtvarné výchovy. Součástí práce je širší vizuální projekt, realizovaný na ZŠ, který se stal východiskem pro výzkumnou studii. Autorka sleduje rozvoj vizuální gramotnosti, myšlení žáků a jejich znalostí a dovednosti žáků na základě použitých postupů a metod. KLÍČOVÁ SLOVA Artful Thinking, Visible Thinking, projekt Zero, vizuální gramotnost, výtvarná výchova, rozvoj myšlení, umělecké dílo, případová studie
Gender v současném umění - mateřství jako specifické téma
Svatošová, Zuzana ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Teoretická část práce je zaměřená na filozoficko-historická východiska, která vedla k současnému poststrukturálně-feministickému přístupu ke genderové identitě a dále na hledání vizuální paralely tohoto přístupu v umění, respektive v umění rozbrazující konkrétně mateřskou identitu. Didaktická část práce nabízí možnou variantu, jak studentům střední školy zprostředkovat téma genderové identity. Vlastní výtvarná práce je osobní reflexí tématu mateřské tělesnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.