Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 323 záznamů.  začátekpředchozí293 - 302dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kázeňské problémy ve výuce začínajících učitelů
Zinderová, Tereza ; Stará, Jana (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Zabývá se problematikou kázně ve výuce začínajících učitelů. Teoretická část objasňuje význam termínu školní kázeň a popisuje příčiny nekázně. Věnuje se strategiím pro předcházení nežádoucímu chování a možnostem jeho řešení. V diplomové práci je rovněž prezentován realizovaný výzkum, jehož cílem je především zjistit pohled učitelů na nekázeň a zmapovat jejich postupy při předcházení nekázni a jejím řešení.
Příprava učitelů primární školy na výuku cizího jazyka
Koukalová, Petra ; Stará, Jana (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přípravou učitelů primární školy na výuku cizího jazyka v České republice a v Rakousku. Zkoumá vzdělávací systémy obou zemí, jejich pojetí výuky cizího jazyka na prvním stupni a modely přípravy učitelů na ni v rámci pregraduálního i dalšího vzdělávání. Na základě vzájemného porovnání zkušeností obou zemí a výzkumu realizovaného mezi rakouskými a českými učiteli se snaží najít optimální řešení, jak v současnosti efektivně připravovat učitele primární školy na výuku cizího jazyka.
Možnosti uplatnění projektového vyučování ve vztahu ke kulturně historickému objektu
Oulíková, Zuzana ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na projektové vyučování na 1. stupni ZŠ a jeho využití při tvorbě výchovně-vzdělávacích programů pro hlubší spolupráci školy a kulturně-historické instituce. Má tři části. První se zabývá historií projektové výuky, transformací českého školství po roce 1989, diferenciací učiva a metodickými postupy, které je nutno změnit podle potřeb měnící se společnosti, názorů na žáka a jeho vzdělávání. Druhá část se věnuje projektové metodě. Záměrem třetí, praktické části je využití vzdělávacího potenciálu kulturně-historického objektu k tvorbě mimoškolních projektů pro děti 1. stupně ZŠ. Popsány jsou čtyři výukové programy vystavěné na hlavních myšlenkách projektové metody. Závěr práce se zaměřuje na hodnocení přínosu dětem i učitelům a na možnost prohloubení spolupráce a hledání vyhovujícího vztahu konkrétní instituce a školy, zda a jak učitelům může pomoci k plnění vzdělávacích obsahů plynoucích z kurikulárních dokumentů.
Hodnocení učebnic
Tauchmannová, Iva ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice hodnocení učebnic a jejich fungování ve školní praxi. Teoretická část objasňuje význam termínu učebnice, předkládá její funkce a strukturu, popisuje učebnicový text, parametry jeho hodnocení a mimotextové složky učebnice. Dále uvádí metody práce s učebnicí a následně se věnuje výzkumu učebnic. Empirická část popisuje výzkum, jehož cílem bylo zjistit, zda dnešní učebnice vyhovují moderním parametrům hodnocení učebnic. Dále bylo cílem určit, jak se v praxi liší používání učebnic od záměru autorů a jaké důvody vedou učitele pro provedení těchto změn.
Problematika hodnocení na 1. stupni ZŠ
Prudká, Alena ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Má diplomová práce nese název Problematika hodnocení na 1. stupni ZŠ a převážně mapuje tradiční způsob hodnocení - klasifikaci čili známkování a v dnešní době prosazovaný způsob hodnocení - hodnocení slovní. Za cíl si tato práce vytyčuje shrnout klady i zápory obou forem hodnocení a v závěru stanovit, která z nich lépe vyhovuje současným nárokům na hodnocení. Tento závěr by měl být podpořen výzkumnou částí, která má formu dotazníkového šetření mezi žáky, rodiči a učiteli.
Využití dětského filmu ve výuce k hodnotám
Polášková, Blanka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám využitím dětského filmu ve výuce hodnotám na primární škole. Seznamuji čtenáře s různými typy hodnot, jejich způsoby vytváření a možnými způsoby výuky nim, především využitím různých podob dětského filmu. Empirická část si stanovuje cíl na základě několika výzkumných metod, které byly použity na Základní škole Vallhovskolan ve Švédsku. Výzkum hledá odpověd na otázku, jak probíhá na této škole výuka hodnotám, a to analýzou švédských kurikulárních dokumentů, případovou studií základní školy a experimentem tvorby animovaného filmu dětmi s doporučeními pro českou vzdělávací politiku.
Žáci s příznaky problémového chování na 1. stupni ZŠ
Svobodová, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se věnuje problémovému chování u žáků prvního stupně základních škol. Teoretická část objasňuje význam termínu problémové chování, popisuje možné příčiny nežádoucího chování a prezentuje různorodé přístupy, jak problémovému chování předcházet a jak ho potírat. Empirická část popisuje výzkum, jehož cílem bylo zjistit, zda se liší četnost výskytu negativních jevů chování ve velkém městě, středně velkém městě a na vesnici. Dalším cílem bylo porovnat situaci ve středně velkém městě v Čechách a ve Finsku.
Kázeň ve výuce na prvním stupni základní školy
Sehnalová, Jana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Zabývá se problematikou školní kázně na prvním stupni základní školy. Teoretická část objasňuje význam termínu školní kázeň a popisuje příčiny a formy nekázně. Věnuje se předcházení nekázni a možnostmi jejího účinného řešení. V diplomové práci je rovněž prezentován realizovaný výzkum, jehož cílem je především zjistit a porovnat pojetí kázně učitel a žáků v pátých a čtvrtých třídách a jejich učitelů na prvním stupni dvou vybraných základních škol. Cílem bylo také zmapovat, jaké kázeňské přestupky se ve vybraných třídách prvního stupně vyskytují nejčastěji, jak je žáci a učitelé vnímají a jakým způsobem jsou účinně řešeny.
Průřezová témata v kurikulu primární školy
Šrubařová, Kateřina ; Uhlířová, Jana (oponent) ; Stará, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce Průřezová témata v kurikulu primární školy se věnuje průřezovým tématům jako novému prvku současného vzdělávání. Teoretická část práce předkládá východiska české kurikulární reformy, seznamuje čtenáře s jednotlivými kroky, které vedly přijetí nových vzdělávacích dokumentů a představuje jim průřezová témata v českém i evropském kontextu. V empirické části práce následuje analýza Školních vzdělávacích programů a výpovědí učitelů prvního stupně ve formě dotazníků a osobních rozhovorů, s cílem zjistit, jakým způsobem školy průřezová témata zařazují do výuky a zda jsou učitelé na jejich výuku připraveni.
Stirlingova formule, její historie a použití
Malý, Lukáš ; Stará, Jana (oponent) ; Veselý, Jiří (vedoucí práce)
Nazev prace: Stirlingovnfoniutle, jejf historic a pouzili Autor: LukiiS Mali/ Katcdra (ustav): Matemaltcki/ listav Univerzity Karlovy Vedouci bakalafske prace: Doc. RNDr. Jiff Vesely, CSc. e-mail vcdouciho: lvcsely@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: StirUngova formule se nzivd pro pfibUzm'/ vypocet faktoridlu vclkych pfirozenych cisel. Cilem teto pracejc Stirlingovuformuli odvodit a ukdzat, jakou chybou jc tato aproximacc zatizcna. Odvozcni jc provedeno ctyfmi zpusoby, z nichz se kazdy zaklddd na poznatcich jincho odvctvf matenmiiky: kronic teorie ninncricke kvadmtunj, Ihuitnfch vet pravdepodobuostnilio poctu ci vlastnostifunkcc gama Izc k formitli dospdt i vyuzitim Fonricrovi/ transfornmcc. Pfi odhadovdni cln/bi/ tiproxinmce odvodwic niodifikovanon forniuli, v nfz jc chi/ba cdstccne kom- penzovdna. Pomoci Eulcrovy-Maclaurinovi/ sinnacni formule sc ndslcdnc itkdze, zcfunkci po- pisiijici cln/bu Stirliugovi/fonnule Izc rozvinont v asi/mptotickoii radii, tzv. Stirlingovit radii. Ukdzcmc, zcfunkci ganm Izc na fasti jcjiho dcfiiucniho oboru rovncz apwximovat Stirlingo- voit fonnuli a radon ajaklzc cln/bufor nmlc vi/jddfit koiwergentni Bittetovoufnktoridlni radon. Na konci pi'dcc jc nvcdcno nckolik prakHckych prikladu, ktcrc Hustruji itzitecnost Stirlingovy forunilc. Klicova s\ova:fflktorid!,fnnkccčt~inm, Stirliugovn...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 323 záznamů.   začátekpředchozí293 - 302dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 STARÁ, Jitka
2 Stara, Jiří
1 Stara, Josef
8 Stará, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.