Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz umělecké skupiny Ztohoven v českém tisku
Pernikářová, Kateřina ; Cirkl, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Tato bakalářská diplomová práce se zabývá mediálním obrazem umělecké skupiny Ztohoven v českém tisku, konkrétně v deníku Mladá fronta Dnes, deníku Právo a týdeníku Reflex v letech 2003 - 2010. Byly vybrány a následně analyzovány všechny články tohoto období, které se týkaly skupiny Ztohoven. V empirické části práce byla provedena analýza příspěvků se zaměřením na četnost článků, jejich valenci a témata. Studie se dále zabývá otázkou, jaké role vybraná periodika skupině Ztohoven nejčastěji přisuzují a jaký prostor k vyjádření v jednotlivých článcích jí poskytují. V další části práce jsou prezentovány výsledky výzkumu veřejného mínění. Tento výzkum byl zaměřen na reakce veřejnosti na aktivismus skupiny Ztohoven. Poslední kapitola empirické části se věnuje mediálnímu obrazu umělecké skupiny Ztohoven a jeho porovnání v analyzovaných periodikách. Cílem komparace bylo zodpovězení otázky, zda je obraz skupiny Ztohoven ve vybraných médiích totožný, nebo se vyskytují nějaké odchylky.
Zobrazení výstav EXPO v Ósace (1970), Vancouveru (1986) a Seville (1992) v dobovém denním tisku
Novotná, Petra ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Výstavy Expo jsou událostmi světového významu, jejichž tradice sahá až do roku 1851 a řadí se k nejdůležitějším kulturním událostem, jichž se účastní desítky států celého světa. V bakalářské práci analyzuji, jak o světových výstavách v Ósace (1970) a Seville (1992) a o specializované výstavě ve Vancouveru (1986) informovaly deníky Rudé právo a Mladá fronta (později Mladá fronta Dnes). Jak se způsob informování měnil v průběhu let a jak se lišil mezi jednotlivými deníky. Cílem mé bakalářské práce je získat přehled o výstavách Expo, o pozornosti, jimž se jim od zmiňovaných deníků dostalo, a o obrazu, který v periodikách získaly.
Výtvarné časopisy v ČR v letech 1990-1999
Šplíchalová, Lucie ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Práce nazvaná Výtvarné časopisy v ČR v letech 1990 - 1999se zabývá analýzou čísel výtvarných časopisů Ateliér, Detail, Umělec, Umění a Výtvarné umění, která vycházela v letech 1990 - 1999. Hlavním záměrem práce je poskytnout přehled v oblasti formálních a obsahově - tematických charakteristik dané oblasti tisku. Pro výzkum byla uplatněna metoda kvantitativní obsahové analýzy vybraných čísel časopisů. Zároveň byly časopisy podrobeny chronologickému výzkumu, který sledoval vývoj formálních znaků jednotlivých periodik. Práce porovnává základní vlastnosti a specifika časopisů a sleduje jejich podobnosti či rozdíly. Popisuje historický kontext, v němž se zaměřuje na kulturu a umění. Uvádí okolnosti vzniku jednotlivých časopisů. Dává náhled na autorskou skladbu zkoumaných časopisů, tematickou i obsahovou strukturu, strukturu novinářských útvarů, skladbu publikovaných příspěvků a formální podobu časopisů.
Životní styl na stránkách časopisu Květy (1960-1968)
Nováková, Radka ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Diplomová práce Životní styl na stránkách časopisu Květy (1960 - 1968) se zabývá životním stylem v letech 1960 - 1968 v Československu z pohledu týdeníku pro celou rodinu s názvem Květy. Práce zkoumá, jakým způsobem prezentoval časopis životní styl ve sledovaném období a jak ovlivňoval představy čtenářů o životním stylu. Z důvodu velikého rozsahu tématu životní styl se práce zaměřila pouze na oblast bydlení, módy a volného času. V oblasti bydlení se práce soustředila na bytovou dispozici, vybavení domácnosti nábytkem, dekoracemi i předměty denní potřeby. V oblasti módy byla největší pozornost zaměřená na odívání, dále na módu účesů a péči o krásu. Oblast volného času byla zredukována na aktivity určené pro relaxaci, zábavu a rozptýlení, v této oblasti převažovala rekreace, sportovní aktivity a aktivity nejrůznějších zájmových skupin. Životní styl byl ve zkoumaném textu analyzován pomocí kombinace kvalitativní a kvantitativní metody obsahové analýzy. Kvantitativní analýza se zabývá především vývojem a rozsahem témat životního stylu. Kvalitativní analýza pak poskytuje informace o obsahu konkrétních témat životního stylu. Práce se věnuje také teoretickému zakotvení pojmu životní styl, životnímu stylu v Československu v 60. letech 20. století, charakteristice zkoumaného časopisu a společensko-politické...
Československá účast na Světové výstavě v Bruselu 1958 a její zobrazení v dobovém tisku
Kacerovská, Soňa ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
v čj EXPO 58 nám dodalo ztracenou uměleckou prestiž a navázalo tak na vysokou úroveň prvorepublikové kultury. Zároveň bylo i skvělou příležitostí pro KSČ, jak skrze média legitimizovat své počínání. Jenomže právě dobový tisk rozkrývá kontrast mezi snahou umělců čerpat z kulturní úrovně první republiky, aby bylo možno konkurovat světovým trendům a uměleckým směrům, a snahou o dodržení ideologické linie prostřednictvím socialistických představ o umění a jednostranně zaměřené (kulturní, společenské i umělecké) orientaci. Vlastní výstava i její zobrazení v dobovém tisku vykonstruovaly představu o bruselském snu, tedy o tom, jak by to mělo v Československu vypadat, nikoliv, jak to v reálu funguje. Všechna sledovaná média podala o Světové výstavě poměrně ucelený obraz, latentně či explicitně poznamenaný propagandou. Jako její mechanismy lze označit specifickou volbu slov a slovních spojení nebo třeba vyzdvihovaní určitých principů nad jiné. Volba těchto prostředků pro konkrétní naplnění propagandy závisí na kontextu sdělení. Obecně platí, že míra propagandistických tendencí média narůstá s těsností vazeb na KSČ. Čím těsnější, tím více dochází ke zkreslení reálného dění. V žádné případě nejde o vytváření fiktivních událostí či dějů, pouze o prezentaci vhodného úhlu pohledu na danou problematiku, který by...
Mediální obraz československé účasti na Světové výstavě v Montrealu 1967 v dobovém tisku
Dražilová, Veronika ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Magisterská diplomová práce "Mediální obraz českoslovanské účasti na Světové výstavě v Montrealu 1967 v dobovém tisku" si klade za cíl předložit mediální obraz československé účasti na Expo 67 pomocí analýzy vybraného denního tisku a společenských a kulturních časopisů. Zasazuje československou účast na výstavě do politických, kulturních, ideologických a mediálních souvislostí a nastiňuje vývoj světových výstav. Práce představuje samotnou montrealskou výstavu a podává informace o účasti Československa. Na tomto základě je postavena druhá část práce, která předkládá mediální obraz vybraného dobového tisku o této události a pomocí analýzy objektivity poukazuje na míru fakticity a nestrannosti. Zvolené deníky a časopisy byly sledovány po dobu osmu měsíců a při jejich zkoumání bylo přihlédnuto ke způsobu referování, ideologickému zatížení i celkovému zájmu vybraných médií o tuto akci. Důležitým faktorem byl i vliv uvolňující atmosféry druhé poloviny 60. let v Československu i fakt, že výstava se konala v kapitalistické zemi. Výsledkem všech těchto okolností je mediální obraz, který byl otištěn v jednotlivých periodikách a který tvoří celkový náhled médií na tuto událost, jež je předložen v závěru práce.
Výtvarně-kritická práce Jiřího Šetlíka a česká výtvarná kritika 60. let
Sládková, Hana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Pelánová, Anita (oponent)
Text popisuje přístup, východiska a metodu výtvarně-kritické práce Jiřího Šetlíka, významného českého teoretika a historika umění a výtvarného kritika. Jeho prostřednictvím přibližuje odlišná období české výtvarné tvorby a její reflexe. Práce má dvě části. První část je členěna do tří celků, chronologicky řazených, které vymezují a mapují různá prostředí, východiska i možnosti způsobu práce. V rámci každého období jsou zmíněny důležité události na kulturní scéně, souvislosti výstavní praxe, ediční činnosti a stavu kulturního resp. výtvarného tisku; a následně rozebrány konkrétní texty, jejichž výběr má z hlediska různých formátů, témat i stylů zprostředkovat publicistickou práci Jiřího Šetlíka v daném období. Výběr textů má zároveň vystihnout východiska a prostředky vymezeného období, ilustrovat dění ve výtvarném umění a umělecké publicistice a naznačit stav a změny kulturních institucí i periodik dané kulturně-politickým vývojem. Na základě jejich celku má být v druhé části práce vymezena metoda Jiřího Šetlíka, jeho zdroje a způsob práce. Ty jsou zasazeny do kontextu dobového vnímání výtvarné kritiky, jejího teoretického vymezení a kritické praxe období 60. let, které je vzhledem k uměleckému dění i úrovni jeho reflexe dosud pro českou uměleckou teorii i kritiku klíčové. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Joe Sacco a Guy Delisle : dva pohledy na komiksovou žurnalistiku
Bárta, Jan ; Sládková, Hana (oponent) ; Kruml, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Joe Sacco a Guy Delisle: Dva pohledy na komiksovou žurnalistiku" pojednává o možnosti existence komiksové žurnalistiky na příkladu komiksové tvorby dvou současných autorů tzv. non-fiction komiksu, Joea Sacca a Guye Delisleho. Na začátek se pokouším definovat fenomén komiksu a představit jeho výrazové prostředky a speciální techniky, poté následuje stručný exkurz do historie komiksu; zvláštní pozornost je věnována americkému a francouzsko-belgickému komiksu. Po zasazení obou autorů do historického kontextu ve zkratce představím jejich život, tvorbu a srovnám jejich vizuální styl. Hlavní částí práce je pak rozbor a srovnání investigativní komiksové reportáže Footnotes in Gaza Joea Sacca a komiksového cestovního deníku Burma Chronicles Guye Delisleho. Na závěr se na základě zjištěného budu snažit zodpovědět, zda je komiksová žurnalistika možná a v čem by mohl být její přínos.
Mediální reflexe českého pavilonu na EXPO 2015 v českém a italském tisku
Roubíčková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediální reflexí pavilonu České republiky na poslední proběhnuvší světové výstavě v českých a italských tištěných denících. Do výzkumného vzorku obsahové analýzy bylo zařazeno 12 deníků (Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES, Právo, E15, Deník, Corriere della Sera, la Repubblica, La Stampa, Il Giornale, Il Messaggero, Il Sole 24 Ore), které byly sledovány v období od 1. 3. 2015 do 30. 11. 2015. Obsahová analýza 137 článků proběhla nejprve individuálně na úrovni obou států, poté byly porovnány mediální obrazy českého pavilonu v českém a italském tisku. Bylo zjištěno, že největší množství mediálních výstupů bylo shodně uveřejněno v měsíci květnu a v každé zemi výrazně dominoval právě jeden titul. Naopak primárním prvkem diferenciace mediálních reflexí se stal rozsah zájmu mediálních výstupů. Z referování výhradně o českém pavilonu či o informování o více národních zastoupeních vyplývají odlišnosti v dalších proměnných, kterými jsou kupříkladu základní tematická charakteristika článků či v nich nejakcentovanější zpravodajské hodnoty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.