Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 271 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Environmentální výukový program "Každá skála jiná tráva"
Havlíčková, Jana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Dostál, Petr (oponent)
Diplomová práce je rozčleněna na část teoretickou a praktickou. V teoretické Části je nastíněna tematika environmentálního vzdělání, výchovy a osvěty (EVVO) a environmentální výchovy (EV). Následuje charakteristika ekologických/environmentálních výukových programů. Zjišťovala jsem zařazení mnou vytvořeného programu do školních dokumentů (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, učebnice přírodopisu pro 2. stupeň základních škol) po formální a obsahové stránce.
Využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze ve výuce na 1. stupni ZŠ
Tchoruk, Monika ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Tématem této diplomové práce je využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze na 1. stupni základní školy. Cílem bylo zmapování současného stavu tematiky botanických zahrad ve školních dokumentech, kterými jsou Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a školní vzdělávací programy vybraných základních škol na Praze 2. Dále byl prozkoumán výskyt této tematiky ve vzorku učebnic přírodovědy pro 4. a 5. ročník. Na výše uvedených školách bylo provedeno dotazníkové šetření mezi učiteli 4. a 5. ročníků, jehož cílem bylo zjistit skutečné praktické využívání Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze, výsledky byly zpracovány do grafů a tabulek. Formou rozhovoru se zástupkyní ředitele této botanické zahrady byla zjišťována připravenost na výuku žáků 1. stupně ze strany botanické zahrady. V další části práce byla naplánována a realizována výuková jednotka s žáky 5. třídy základní školy. Z jejího vyhodnocení vyplynulo, nakolik je možné takové jednotky zařazovat do výuky. Následně byly rozebrány možnosti využití této konkrétní návštěvy botanické zahrady v přírodovědě i ostatních předmětech. Klíčová slova 1. stupeň základní školy, botanická zahrada, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, školní vzdělávací program, environmentální...
Práce s přírodninami v hodinách botaniky v prostředí střední školy gymnaziálního typu
Kyznerová, Jarmila ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na práci s přírodninami v hodinách botaniky na gymnáziu. Teoretická část je věnována roli přírodnin vRVP, konkrétně klíčovým kompetencím, které je možné systematickou prací s přírodninami rozvíjet. Podstatná část se soustřeďuje na přírodniny jako na hlavní didaktický prostředek ve vyučovacím procesu z pohledu hlavních didaktických zásad. Dále je pozornost věnována organizačním formám, které slouží jako podpora práce s přírodninami. V souvislosti s přírodninami a zejména jejich sběrem jsme nezapomněli zmínit záležitosti týkající se ochrany přírody.
Aktivizující pojetí výuky botaniky na ZŠ Odolená Voda
Kalábová, Tereza ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Dostál, Petr (oponent)
Klíčová slova: metoda výuky, ekocentum, naučná stezka, terénní aktivity. Diplomová práce Aktivizující pojetí výuky botaniky na ZŠ Odolena Voda je zaměřena zejména na tvorbu naučných stezek v okolí ZŠ Odolena Voda s pracovními a metodickými listy, dále na náměty botanických aktivit v terénu. V práci se vychází i z dotazníkového šetření, které zjišťuje, zda učitelé botaniky využívají aktivizujících metod při výuce a zda mají zájem o rozšíření materiálů k výuce botaniky. Tato práce se v teoretické části zabývá organizačními formami a aktivizujícími metodami ve výuce botaniky, dále porovnáním učebnic botaniky se zaměřením na pozorování a pokusy v terénu a v neposlední řadě zkoumá nabídky botanických programů ekologických center v dostupnosti Odoleny Vody. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fyziologie rostlin ve výuce botaniky na základních školách
Sochorová, Markéta ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Diplomová práce na téma "Fyziologie rostlin ve výuce botaniky na ZŠ" se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na didaktické analýze současně používaných učebnic a zakotvení tématu v platných kurikulárních dokumentech. Součástí je také výzkumná část, ve které zjišťuji možnosti materiálně názorných pomůcek používaných při výuce přírodopisu. Praktická část tyto poznatky využívá a na jejich základě bylo vytvořeno interaktivní CD, které obsahuje pracovní listy věnující se hlavním okruhům fyziologie rostlin. Pracovní listy mají formu textovou - výukovou, doplňkovou a praktickou, která obsahuje vhodné pokusy. Jsou doplněny metodickými poznámkami pro vyučující. Kompletní verze je na přiloženém CD. klíčová slova: fyziologie rostlin, didaktická analýza učebnic, pracovní list, náměty k pokusům, videomateriál
Projekt výuky pro přírodovědný seminář na gymnáziích se zaměřením na ekologii a životní prostředí Rakovnicka
Kouklíková, Monika ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce má poskytnout učitelům biologie a ekologie na všeobecných gymnáziích na Rakovnicku veškeré podklady pro vedení přírodovědného semináře pořádaného nejčastěji ve čtvrtém ročníku se zaměřením na ekologii Rakovnicka.. Cílem tohoto semináře je rozšíření právě probíraného učiva ekologie v hodinách biologie s velkým důrazem na propojení s přírodou a ekologií Rakovnicka. Vzhledem k tomu, že neexistují žádné publikace, které by uceleně nahlížely na tuto problematiku, bylo velmi obtížné a náročné pro učitele při velkém časovém vytížení, které jeho povolání přináší, vyhledávat informace o Rakovnicku v různých zdrojích a využívat je ve výuce biologie a ekologie. V tom by jim právě měla být nápomocna tato práce, která výrazně usnadňuje přípravu na výuku, a to nejen ve zmiňovaném semináři, ale i během výuky biologie ve všech ročnících. Propojení výkladu s příklady z blízkého prostředí studentů může sloužit jako výborný motivační faktor. Tento přírodovědný seminář má však i další cíle. Jedním z nich je nenásilné opakování některých kapitol biologie probraných v nižších ročnících, které má pomoci studentům s přípravou к maturitě a přijímacím zkouškám na vysoké školy. Dále se studenti seznámí se základní legislativou týkající se životního prostředí. Hlavní osnova práce vychází z učebnice Ekologie a...
Alergeny ve výuce přírodopisu, biologie a chemie
Kaufmanová, Lucie ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Tématem diplomové práce jsou alergeny ve výuce přírodopisu, biologie a chemie. Předmětem a jejím cílem je zjistit jednak přítomnost alergenů ve vybraných třídách přírodovědných předmětů (přírodopisu, biologie, chemie), ale také míru uvědomování si problematiky alergií a alergenů ze stran pedagogů a žáků základních škol a gymnázií a dále porovnat, zda učitelé vybraných předmětů zohledňují při vytváření klimatu třídy alergenní žáky. Práce se skládá z části teoretické a praktické. První část shrnuje veškeré teoretické poznatky zahrnující téma alergií a alergenů. Zabývá se pojetím alergie z historického hlediska, charakterizuje obecně význam alergií a její spojitost s imunitním systémem, uvádí jednotlivé rizikové faktory ovlivňující vznik a rozvoj alergického onemocnění. Velká část teoretické části popisuje alergická onemocnění včetně jejich projevů, diagnostiky a následné léčby, dále uvádí jednotlivé druhy alergenů, které jsou klasifikovány podle jejich působení na organismus. V neposlední řadě se kapitola zabývá přítomností alergenů ve školním prostředí. Taktéž jsou v této části zpracovány pedagogické dokumenty - RVP a ŠVP závazné pro jednotlivé typy škol zaměřené na výuku přírodopisu, biologie a chemie se zařazením tématu alergií a alergenů do těchto předmětů. Velká část praktické části je věnována...
Badatelský způsob výuky na ZŠ
Svátková, Barbora ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
V diplomové práci vycházíme z celoevropské problematiky poklesu zájmu o přírodní vědy a jejich studium. V souvislosti s tímto tématem jsme provedli literární rešerši. Mapovali jsme literaturu vztahující se k problematice badatelské výuky, a to českou i světovou. Ve snaze o zvýšení zájmu žáků a zvýšení nadšení pro vědu, se zabýváme aktivizačními výukovými metodami, které porovnáváme s frontální výukou. Jako aktivizační metodu jsme zvolili badatelský způsob výuky. Připravili jsme vyučovací hodiny, které jsme testovali mezi žáky druhého stupně základní školy. V rámci práce jsme sledovali 16 hodin v 6 třídách. Jednalo se o hodiny vedené badatelským a frontálním způsobem. Hodiny byly prakticky ověřeny ve výuce. Výsledky jsou prezentovány v praktické části práce. Cílem bylo podnítit zájem žáků o bádání a přírodní vědy vůbec. Klíčová slova badatelská výuka, frontální výuka, přírodovědné vzdělávání, spolupráce, senzory Pasco, mikroskop, žák, základní škola, klíčové kompetence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 271 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.