Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí9 - 18další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Duchovní písně a jejich vliv na křesťanskou výchovu v církevních mateřských školách
Veselá, Jana ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá duchovní hudbou v církevních mateřských školách. Na začátku teoretické části je zmiňovaná historie předškolních institucí a historie hudby v církevním školství. V bakalářské práci se objevuje také zmínka o české beletrii, v níž se promítá vztah dítěte k hudbě v církevních vzdělávacích institucích. Jedna z kapitol se věnuje obecným informacím o současných církevních mateřských školách, část je věnovaná využití duchovních písní v CMŠ. Poslední kapitola teoretické části pojednává o pedagogice Franze Ketta. Cílem této bakalářské práce je zodpovědět výzkumné otázky, které se zabývají využitím duchovních písní v současných církevních MŠ, rozšířením pedagogiky Franze Ketta a komparací s obhájenou bakalářskou prací Lucie Drahokoupilové. Výzkum probíhal metodou dotazníkového šetření. Díky odpovědím z dotazníků mohly být zodpovězeny výzkumné otázky, jež jsou shrnuty v poslední kapitole. KLÍČOVÁ SLOVA Duchovní hudba, církevní mateřské školy, děti, pedagogika Franze Ketta, duchovní dětské zpěvníky
Současné studium hudby na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě v komparaci se studiem hudby v ČR
Řezníčková, Michaela ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
ŘEZNÍČKOVÁ, M. Současné studium hudby na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě v komparaci se studiem hudby v ČR. Praha 2014. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra hudební výchovy. Klíčová slova: studium, hudba, pedagogika, Česká republika, Spojené státy americké, Univerzita Karlova, University of St. Thomas Diplomová práce "Současné studium hudby na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě v komparaci se studiem hudby v ČR" seznamuje se studiem na území dvou různých kontinentů. Zabývá se nejprve obecně systémem vzdělávání v USA na základních, středních a vysokých školách, a dále pak porovnání systému amerického hudebního školství s českým. Další kapitola se zaměřuje na Univerzitu St. Thomas a na specifikaci studia hudby. Poslední kapitola je věnována již konkrétní komparaci vybraných předmětů v rámci aprobace hudebního pedagoga. Cílem diplomové práce je vytvořit ucelený přehled o americkém systému vzdělávání, následné komparaci hudebního školství na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě se systémem na pedagogické fakultě UK a vybraných předmětů. Práce může být vhodná i jako materiál použitelný pro veřejnost nebo pro ty studenty, kteří se zajímají o studium v zahraničí.
Slovo a hudba v soudobém českém melodramu - analytická východiska pro hudební výchovu
Selčanová, Zuzana ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Kusák, Jiří (oponent) ; Mandysová, Daniela (oponent)
Melodram představuje unikátní druh propojující jedinečným způsobem textovou a hudební složku. Předložená disertační práce se zabývá komplexní analýzou soudobého českého melodramu a zasazuje jej do evropského a nezbytného domácího kontextu. Vyzdvihuje tak typické znaky tohoto žánru a na základě komplexní analýzy melodramu jako uměleckého díla i s pomocí zhodnocení jeho postavení v soudobé hudební kultuře představuje možnosti jeho dalšího směřování. Komplexní analýza uměleckého díla je pro takové uchopení zpracovávané problematiky zcela nezbytná, je totiž východiskem, které umožňuje přihlížet k vůdčím rysům díla nejen v uměleckém kontextu, ale také v souvislostech dalších. Poskytujte tak prostor pro analýzu prováděnou v pedagogických souvislostech, umožňuje tedy východiska pro pedagogickou interpretaci díla. Právě ta je pro analytické pohledy v předloženém textu směrodatná. Pedagogická dimenze této disertační práce se zaměřením na melodram plně koresponduje. Melodram totiž představuje atraktivní prostředek k porozumění hudbě. Umožňuje reagovat na potřeby současného vzdělávání s důrazem na využití integrativních a polyestetických přístupů, sémantické uchopení hudebního jazyka usnadňuje a zpřístupňuje sepětí hudby a slova. V tomto ohledu předložená práce nabízí několik podob didaktických aplikací melodramu.
Dramatizace české lidové písně na 2. stupni ZŠ
Suchanová, Simona ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
Bc. Simona Suchanová: Dramatizace české lidové písně na II. stupni ZŠ (diplomová práce) ABSTRAKT Tato diplomová práce se věnuje možnostem dramatizace lidových písní zastoupených v učebnicích HV pro II. stupeň základní školy. Práce ozřejmuje fenomén lidové písně, vymezuje pojem dramatizace jakožto "zdivadelnění učiva", zmiňuje psychologickou charakteristiku žáka II. stupně ZŠ a specifika pedagogické práce s ní související. Práce rozšiřuje metodické úkoly v učebnicích zastoupené o nové dramatické prvky, předkládá nové návrhy metodických úkolů pojímající dramatizaci jako další z tvořivých způsobů práce s lidovou písní. Tím by ráda přispěla ke zkvalitnění a zatraktivnění hudební výchovy na základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA česká lidová píseň, dramatizace, pubescent, hudebně pohybové činnosti, hudební výchova, dramatická výchova, II. stupeň ZŠ
Lašské tance Leoše Janáčka a jejich využití v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Mervartová, Eliška ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
DIPLOMOVÁ PRÁCE Lašské tance Leoše Janáčka a jejich využití v hudební výchově na 1. stupni ZŠ Eliška Mervartová ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá Lašskými tanci Leoše Janáčka a jejich didaktickou aplikací v hudebně výchovném procesu. Teoretická část zkoumá Lašské tance prostřednictvím didaktické analýzy. Stručně popisuje hudební řeč Leoše Janáčka a její propojení s lidovou tvorbou. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na modelové přípravy, jak aplikovat Janáčkovo dílo do hudebně výchovného procesu. Jako vzorek byli vybráni žáci mladšího školního věku (třetí a čtvrtá třída na ZŠ Vrchlického v Liberci). Výsledkem práce jsou výukové materiály, které slouží jako zdroj inspirace pro budoucí i stávající učitele hudební výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA Leoš Janáček, Lašské tance, nápěvková teorie, didaktická interpretace, mladší školní věk, didaktické modelové přípravy, hudební výchova
Osobnostně sociální rozvoj žáka v hudební výchově na 1. stupni ZŠ
Wernerová, Kateřina ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Šimanovský, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma osobnostně sociálního rozvoje žáků v hudebně výchovném procesu na 1. stupni základního vzdělávání. Přináší vybrané muzikoterapeutické techniky, které představují jeden z prostředků osobnostně sociální výchovy. Teoretická část práce se zabývá pojmem osobnostně sociální výchovy se stručnou historií dané problematiky. Představuje postavení osobnostně sociální výchovy v kurikulárních dokumentech. Praktická část práce přináší pravidelnou výuku hodin hudební výchovy na základní škole Dolní Břežany. Součástí výzkumné části je rovněž činnost s emočními kartami. Diplomová práce nabízí možné propojení komunikačních karet s poslechem vybraných skladeb, za účelem stručné diagnostiky výzkumného vzorku. Zvolené muzikoterapeutické techniky jsou aplikovány na žácích 1. třídy, která představuje významný mezník v přechodu z mateřské školy na školu základní. KLÍČOVA SLOVA: Osobnostně sociální rozvoj, motivace, muzikoterapie, klima třídy, reflexe, sebereflexe, spolupráce
Využití hudební pohádky v hudebním vývoji předškolního dítěte.
Nosková, Terezie ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Název práce: Využití hudební pohádky v hudebním vývoji předškolního dítěte Bakalářská práce se zaměřuje na fenomén hudební pohádky a možnosti jejího uplatnění v hudebně tvořivém procesu. Představuje hudební pohádku jako prostředek k rozvíjení hudebních, pohybových, pěveckých, instrumentálních a výtvarných činností. Práce se zaměřuje na děti předškolního věku. Stručně charakterizuje jejich vývoj z hlediska rozvoje hudebních schopností. Představuje pohádku jako cestu ke kreativním činnostem. Teoretická část je zaměřena na hudební pohádku, její funkce, porovnání s lidovou pohádkou a historický exkurz. Dále se zabývá, z hlediska hudební vývoje, stručnou charakteristikou dítěte ve věku 5 až 6 let. Ukazuje také na výchovný aspekt pohádky a kompetence, které můžeme u dítěte skrze tento hudebně dramatický žánr rozvíjet. Praktická část práce přináší projekt hudební pohádky realizovaný v Mateřské škole Telč. Cílem práce je zrealizovat paletu činností a skrze hudební oblasti naplnit cíle všech pěti vzdělávacích oblastí Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV)1 KLÍČOVÁ SLOVA Hudební pohádka, děti, mateřská škola, hudba, pohádka 1 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT, 2018 [cit. 2021-01-07]. Dostupné na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí9 - 18další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.