Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 348 záznamů.  začátekpředchozí102 - 111dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Generování pásmově omezených číslicových zvukových signálů v reálném čase
Maule, Petr ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová se zabývá problematikou generování číslicových zvukových signálů s pásmově omezeným kmitočtovým spektrem, tj. bez aliasingového zkreslení. V teoretické části práce jsou popsány jednotlivé metody generování pásmově omezených obdélníkových, trojúhelníkových a pilových průběhů v reálném čase. Popsané metody jsou naprogramovány v prostředí Matlab a porovnány z hlediska změn parametrů v reálném čase, jako jsou například změna střídy obdélníkového průběhu nebo plynulá změna kmitočtu. Hlavní část práce je věnována implementaci metod postupných integrací pásmově omezeného sledu impulzů a metodě derivací po částech parabolického průběhu v jazyce C++. Implementované metody byly integrovány do plug-in modulu technologie VST generující zvukový signál v reálném čase. Implementované metody jsou porovnány z hlediska výpočetní složitosti a zkreslení generovaného signálu.
Popis a reprezentace dvourozměrných zvukových scén ve vícekanálových systémech reprodukce zvuku
Trzos, Michal ; Balík, Miroslav (oponent) ; Maršálek, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá podněty, které ve sluchové soustavě člověka způsobují prostorové slyšení a polohovacími metodami, které těchto podnětů využívají. Podrobněji se zabývá metodou vektorově bázového amplitudového polohování a metodou ambisonie. Na základě popisu těchto metod byl realizován návrh a implementace ve formě plug-in modulu systému VST. Tato práce také obsahuje poslechový test ambisonie druhého řádu a analýzu získaných dat.
Experimentální softwarový hudební nástroj na platformě Android, kombinující sampler, syntetizér, efektový procesor a sekvencer
Bezůšek, Marek ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a realizovat experimentální softwarový hudební nástroj na platformě Android, kombinující sampler, syntetizér, efektový procesor a sekvencer. Aplikace je navržena pro mobilní telefony. Experimentálnost aplikace spočívá v použití granulární syntézy na nahrané zvuky a s kombinací syntetických zvuků wavetable syntetizéru a efektů.
Interaktivní vyhledávání v on-line archivu obrazových a audiovizuálních děl
Kuře, Dominik ; Myška, Vojtěch (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj webové aplikace, jenž slouží jako archiv pro audiovizuální díla, která jsou opatřena klíčovými slovy. Aplikace pracuje s již vytvořenou databází a serverem, na kterém se tato díla nachází. Databáze byla autorovi předána vedoucím práce. V archivu lze vyhledávat konkrétní díla pomocí vyhledávací lišty a několika druhů filtrů, které jsou vázány na informace o každém díle. Výsledky vyhledávání i databáze jako celek jsou ve vytvořené aplikaci reprezentovány grafy, které se podle stavu aplikace dynamicky mění. Jednotlivá díla lze na stránce přehrávat a na základě shod v klíčových slovech je pro každé dílo vytvořen seznam podobných videí. Aplikace byla realizována pomocí systému Node.js, knihovny React, databáze MariaDB a dalších technologií. Jazykem programu je převážně JavaScript, rozšířený o nemalé množství knihoven, díky kterým je možné ve všech oblastech vývoje tento jazyk používat jako primární. Text bakalářské práce je rozdělen na dvě části. V teoretické části jsou veškeré potřebné technologie a knihovny popsány. Důraz byl kladen zejména na ty části daných knihoven, které jsou v aplikaci opravdu používané. Kromě technologií nutných pro realizaci aplikace jsou také zmíněny knihovny, systémy a rozšíření, které práci programátora ulehčí, např. automatickým formátováním a zálohováním kódu, ukládáním kódu do verzí, přidáním statických datových typů do JavaScriptu pomocí TypeScriptu atd. Přečtení teoretické práce by mělo umožnit čtenáři nahlédnout do základů programování aplikací pro webové prohlížeče. V praktické části je potom rozebrán reálný vývoj takové aplikace od úplného začátku. Aplikace zprostředkovává komunikaci mezi čtyřmi servery - front-end, back-end, databázový server a server obsahující audiovizuální díla. Bakalářská práce se také zabývá možností ovládání prohlížeče pomocí interaktivních ovladačů.
VST Plug-IN pro vodoznačení audio signálů
Henzl, David ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Zezula, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá digitálním zpracováním signálů(DSP), možnostem jejich zpracování a zejména pak vodoznačením audio signálů jako možnost zabezpečení autorských práv audio obsahu. V práci jsou nastíněny základní metody vodoznačení dat a možnosti jejich detekce. Pro vytvoření představy o vodoznačení je zde popsána metoda vodoznačení audio dat známá jako Echo Hiding. Tato metoda provádí vodoznačení audio obsahu v časové oblasti zatímco detekce vodoznaků je prováděna v kepstrální oblasti pomocí Fourierovy transformace a autokorelační funkce. Metoda je implementována jako VST plug-in a společně s ovladači ASIO, které minimalizují latenci signálu je možno provádět vodoznačení audio dat v reálném čase. Cílem první části práce je seznámení se s technologií VST, ASIO ovladači a tvorbou VST plug-in modulů. Druhá část práce se zabývá implementací metod vodoznačení ve spolupráci s technologií VST.
Generátory náhodných čísel
Mikulka, Zdeněk ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami generování pseudonáhodných čísel. Zaměřuje se na softwarové generátory. Jsou zde rozděleny generátory pseudonáhodných čísel podle způsobu generování a popsány jednotlivé typy. Další část popisuje metody testování kvality generátorů náhodných a pseudonáhodných čísel. Jsou rozděleny na teoretické a statistické testy. Některé z těchto testů jsou použity na dostupné generátory. Na základě výsledků těchto testů je provedeno zhodnocení těchto generátorů.
Automatizace měření hluků se zvukoměrem XL2
Švihálek, Filip ; Číž, Radim (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá měřením hluku, charakterizuje používané veličiny a nejistoty způsobené měřením těchto veličin. Cílem je vytvoření aplikace, která zautomatizuje měření hlukoměrem XL2. Automatizace bude využívat textový výstup XL2 a modul Remote Measurement. Aplikace je vytvořena ve vývojovém prostředí Visual Basic for Application.
Mikrofonní pole malých rozměrů pro odhad směru přicházejícího zvuku
Kubišta, Ladislav ; Honzík, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá detekcí směru přicházejícího zvuku pomocí analýzy zvuku v malých mikrofonních polích. Využívá metod založených na časovém zpoždění signálu, dále na energickém poklesu či rozdílné fáze signálu. Práce se zaměřuje na zjišťování úhlu pomocí malých časových diferencích signálu. V závěru jsou shrnuty výsledky měření určování směru zvuku nahraného laboratorních podmínkách a reálném prostředí. Veškeré výpočty byly provedeny pomocí simulačního prostředí Matlab.
Extrakce a modifikace vlastností číslicových zvukových signálů v dynamické rovině
Kramoliš, Ondřej ; Sysel, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá základními metodami měření efektivní a špičkové hodnoty číslicového zvukového signálu, metodami měření úrovně hlasitosti a skutečné špičkové hodnoty dle doporučení ITU-R BS.1770-1 a číslicovými systémy pro změnu dynamiky signálu. Dále ukazuje výsledky metod měření efektivní a špičkové hodnoty a výsledky implementace dynamického procesoru s obecnou po částech lineární neklesající převodní funkcí a metod měření dle doporučení ITU-R BS.1770-1.
3D Audio standardy v prostředí domácího kina
Kováč, Daniel ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá objektově založeným zvukem. Je zde popsán rozdíl mezi kanálově a objektově založeným zvukem a vývoj tohoto zvuku do dnešní podoby. Následně jsou popsány formáty, které pracují s objekty, a ty jsou porovnány mezi sebou. Je zde specifikovaný formát MPEG-3D Audio, který je dnes standardem, a uveden způsob polohování virtuálního zdroje zvuku technikou vektorově amplitudového panorámování založeného na vektorech. Dále je zde popsáno, jakým způsobem byl sestaven kodér a dekodér, podporující reproduktorové konfigurace 5.1.2, 5.1.4 a 7.1.4, podle specifikace standardu MPEG-H 3D Audio. V poslední řadě se práce zabývá problémem při panoramování objektového zvuku na standardní konfigurace a je zde také zmínka o poslechovém testu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 348 záznamů.   začátekpředchozí102 - 111dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.