Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Trigger pointy v širších souvislostech
Sobotková, Petra ; Pánek, David (vedoucí práce) ; Malá, Jitka (oponent)
Název: Problematika terminologie konceptu myofasciálních spoušťových bodů Cíle: Hlavním cílem této práce je utřídit poznatky v oblasti myofasciálního bolestivého syndromu a myofasciálních trigger pointů a informovat o nejasnostech v používané terminologii. Dalším úkolem je popsat myofasciální trigger pointy s ohledem na jejich etiologii, diagnostiku a terapii. Podružným cílem je zhodnotit vztah mezi myofasciálními trigger pointy, bolestivými body a akupunkturními body. Metody: V této práci byl použit design review. Sběr dat byl prováděn na základě vlastního studia dostupných zdrojů. Shromažďovány byly dostupné informace ze sítě databází se zaměřením na medicínu a alternativní postupy. Výsledky: Prezentace poznatků získaných z dostupných zdrojů na téma myofasciální bolestivý syndrom a myofasciální trigger pointy. Uvedení těchto poznatků v hlavních kategoriích terminologie, etiologie, diagnostiky a terapie. Zároveň je předestřeno krátké zhodnocení vztahu myofasciálních trigger pointů, bolestivých bodů a akupunkturních bodů. Klíčová slova: myofasciální trigger point, spoušťový bod, tender point, bolestivý bod, akupunkturní bod, myofasciální bolestivý syndrom, akupunktura, suchá jehla, aplikace jehel
Formativní hodnocení v přírodovědných předmětech na úrovni ISCED 2 a 3
Sobotková, Petra ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na formativní hodnocení v přírodovědných předmětech, a to zejména předmětů biologie a chemie na úrovni ISCED 2 a 3. Cílem práce je přiblížit formativní hodnocení jako takové a představit návrhy materiálů a aktivit na rozvoj formativního hodnocení v přírodovědných předmětech. Teoretická část se zabývá problematikou školního hodnocení, kdy je velká pozornost věnována právě detailnějšímu popisu formativního hodnocení, včetně metod a technik. Empirická část této práce si kladla za cíl zmapovat materiály pro rozvoj formativního hodnocení v předmětech biologie a chemie a následně je vyzkoušet v praxi. Dalším z cílů bylo zjistit, jak se k zavedení nových metod formativního hodnocení ve výuce staví sami žáci a zda se během toho změní přístup k učení, případně zda se zlepší jejich úspěšnost v těchto předmětech. Výzkumnou metodou byl zvolen akční výzkum, který autorka realizovala ve své výuce. Pro sběr dat byly využity především rozhovory v ohniskových skupinách s žáky ze tříd tercie a kvinta z víceletého soukromého gymnázia. Z výzkumu vyplynulo, že do předmětů biologie a chemie je vhodné zařazovat metody, jako je zpětná vazba, vrstevnické hodnocení, hodnocení dle stanovených kritérií. Autorce se také potvrdily její očekávání, kdy se žáci více zapojovali do procesu výuky, začali...
Ptačí oblast Jaroslavické rybníky a její využití ve výuce přírodopisu
Sobotková, Petra ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Hlavním tématem mé bakalářské práce je Ptačí oblast Jaroslavické rybníky a využití této oblasti při výuce přírodopisu. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V úvodu teoretické části se zabývám popisem okresu Znojmo, ve kterém se Ptačí oblast Jaroslavické rybníky nachází. Ve druhé kapitole se snažím objasnit základní ekologické pojmy, které je nutno znát v návaznosti s další kapitolou, v které popisuji rybník jako ekosystém a jeho význam v přírodě. Rybníky si většina z nás spojí s rybochovným využitím, a proto jsem v páté kapitole stručně shrnula historii rybníkářství na Moravě. Šestou kapitolu jsem věnovala historii Jaroslavických rybníků a v následující kapitole jsem charakterizovala ptačí oblast Jaroslavické rybníky. Další část práce je praktická, kde jsem vytvořila návrhy na terénní cvičení a k nim příslušné pracovní listy, které zahrnují ekologii, zoologii, tak botaniku. Návrhy na terénní cvičení jsou zpracovány pro oblast Jaroslavických rybníků. Pracovní listy jsou určené především pro žáky 2. stupně základních škol, případně mohou z části posloužit i pro opakování základních poznatků z biologie pro gymnázia. Tuto bakalářskou práci jsem se snažila napsat tak, aby byla inspirací a zdrojem informací nejen pro učitele, ale pro všechny, kteří se zajímají o přírodu a biologii...
Trigger pointy v širších souvislostech
Sobotková, Petra ; Pánek, David (vedoucí práce) ; Malá, Jitka (oponent)
Název: Problematika terminologie konceptu myofasciálních spoušťových bodů Cíle: Hlavním cílem této práce je utřídit poznatky v oblasti myofasciálního bolestivého syndromu a myofasciálních trigger pointů a informovat o nejasnostech v používané terminologii. Dalším úkolem je popsat myofasciální trigger pointy s ohledem na jejich etiologii, diagnostiku a terapii. Podružným cílem je zhodnotit vztah mezi myofasciálními trigger pointy, bolestivými body a akupunkturními body. Metody: V této práci byl použit design review. Sběr dat byl prováděn na základě vlastního studia dostupných zdrojů. Shromažďovány byly dostupné informace ze sítě databází se zaměřením na medicínu a alternativní postupy. Výsledky: Prezentace poznatků získaných z dostupných zdrojů na téma myofasciální bolestivý syndrom a myofasciální trigger pointy. Uvedení těchto poznatků v hlavních kategoriích terminologie, etiologie, diagnostiky a terapie. Zároveň je předestřeno krátké zhodnocení vztahu myofasciálních trigger pointů, bolestivých bodů a akupunkturních bodů. Klíčová slova: myofasciální trigger point, spoušťový bod, tender point, bolestivý bod, akupunkturní bod, myofasciální bolestivý syndrom, akupunktura, suchá jehla, aplikace jehel
Syntaktické a diskurzní funkce zájmena "se" ve španělské větě
SOBOTKOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá zájmenem "se" ve španělské větě. V teoretické části je vysvětleno použití prvku ?se? ve španělském jazyce. Teoretická část se zabývá touto problematikou z hlediska několika zdrojů. Jedná se o španělsky psané gramatiky, česky psané gramatiky a česky a španělsky psané učebnice. Teoretická část je zakončena shrnutím daných zdrojů. Následuje část praktická, ve které jsou dosažené poznatky aplikované na rozbor španělských vět. K rozboru bylo použito textů zastupující tři funkční styly. Jedná se o umělecký, publicistický a odborný styl. Závěr práce je věnován rozboru daných výsledků.

Viz též: podobná jména autorů
9 SOBOTKOVÁ, Pavla
9 Sobotková, Pavla
10 Sobotková, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.