Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika čtenářství u neslyšících dětí mladšího školního věku se zaměřením na problematiku upravovaných textů
Ptáčková, Klára ; Klenková, Jiřina (oponent)
NÁZEV: Specifika čtenářství u neslyšících dětí mladšího školního věku se zaměřením na problematiku upravovaných textů AUTOR: Klára Ptáčková OBOR: Speciální pedagogika ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Eva Souralová, Ph.D. Předkládaná dizertační práce se věnuje problematice čtenářství neslyšících dětí se zaměřením na upravené texty, které slouží jako prostředek ke zvýšení čtenářských kompetencí u těchto dětí. Práce shrnuje teoretické poznatky týkající se oblasti komunikace a vzdělávání neslyšících žáků v souvislosti s problematikou čtenářství, jeho specifiky, rozvojem i kritickými místy. Zaměřuje se na modifikované literární texty pro neslyšící, metodikou jejich vytváření a různými přístupy k nim. V empirickém výzkumu bylo použito kvantitativních metod zpracování, které systematicky shromáždily a vyhodnotily údaje v kombinaci s kvalitativním přístupem. Výzkumné šetření v úvodu pomocí analýzy nastínilo jevy v upravených literárních textech užívaných pro slyšící děti mladšího školního věku. V další části je uvedena podrobná analýza upravených textů vzhledem k míře jejich obtížnosti (dle metody Mistríka). Kvalitativní část výzkumu se soustředila na deskripci, definici a konkretizaci specifických rysů a postupů v upravených českých textech pro neslyšící v komparaci s jejich výchozími verzemi. Zjištěné poznatky a...
Specifika logopedické péče u dětí s kochleárním implantátem
Leichtová, Barbora ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Specifika logopedické péče u dětí s kochleárním implantátem" se zabývá problematikou sluchového postižení u dětí a možností jeho kompenzace kochleárním implantátem. Klade si za cíl přinést základní informace o problematice kochleární implantace a následné logopedické péči, uvádí základní metody a zásady pro práci s dětmi, podložené praktickými cvičeními. První část práce, obsahující spíše teoretické informace, shrnuje poznatky týkající se sluchového postižení, kochleárního implantátu, období před implantací a celého rehabilitačního procesu v době po implantaci, včetně následné logopedické péče. Druhá, výzkumná část práce, je zaměřena na výsledky logopedické péče a rozvoj řeči u dětí s kochleárním implantátem a obsahuje případové studie tří dětí zpracované pomocí metod kvalitativního výzkumu, konkrétně metod pozorování a rozhovoru.
Vliv stomie na život člověka
Ptáčková, Klára ; Kutnohorská, Jana (vedoucí práce) ; Hovorková, Veronika (oponent)
Autor: Klára Ptáčková Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Vliv stomie na život pacienta Vedoucí práce: doc. PhDr. Jana Kutnohorská, CSc. Počet stran: 121 Počet příloh: 7 Rok obhajoby: 2020 Klíčová slova: Stomie, historie, kolostomie, ileostomie, stomické pomůcky, životní styl, irigace, organizace stomiků. Bakalářská práce pojednává o vlivu stomie na život pacienta, kdy toto téma zkoumá z pohledu informovanosti pacientů v péči o stomie, dále kvality, dostupnosti a použitelnosti stomických pomůcek a sleduje také, zda mají stomici možnost informovat se o životě se stomií. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol, kde popisujeme anatomii tlustého a tenkého střeva, samotné stomie, kde se zmiňujeme o historii stomie a péčí o ně, rozdělení stomií, indikace k založení, přípravu pacienta k operaci, význam stomasestry v péči o stomika, stomické pomůcky, systémy a komplikace stomie. Dále řešíme životní styl stomiků, kde se zmiňujeme o oblékání a doplňcích, stravování a pitném režimu, pohybové aktivitě, zaměstnání, společenském životě a cestování, partnerském a sexuálním životě stomiků a o irigaci jakožto formě možného vyprazdňování. Věnujeme se také sociálnímu zabezpečení a organizacím stomiků. Empirická část je zaměřena na dotazníkové...
Specifika čtenářství u neslyšících dětí mladšího školního věku se zaměřením na problematiku upravovaných textů
Ptáčková, Klára ; Klenková, Jiřina (oponent)
NÁZEV: Specifika čtenářství u neslyšících dětí mladšího školního věku se zaměřením na problematiku upravovaných textů AUTOR: Klára Ptáčková OBOR: Speciální pedagogika ŠKOLITEL: Doc. PhDr. Eva Souralová, Ph.D. Předkládaná dizertační práce se věnuje problematice čtenářství neslyšících dětí se zaměřením na upravené texty, které slouží jako prostředek ke zvýšení čtenářských kompetencí u těchto dětí. Práce shrnuje teoretické poznatky týkající se oblasti komunikace a vzdělávání neslyšících žáků v souvislosti s problematikou čtenářství, jeho specifiky, rozvojem i kritickými místy. Zaměřuje se na modifikované literární texty pro neslyšící, metodikou jejich vytváření a různými přístupy k nim. V empirickém výzkumu bylo použito kvantitativních metod zpracování, které systematicky shromáždily a vyhodnotily údaje v kombinaci s kvalitativním přístupem. Výzkumné šetření v úvodu pomocí analýzy nastínilo jevy v upravených literárních textech užívaných pro slyšící děti mladšího školního věku. V další části je uvedena podrobná analýza upravených textů vzhledem k míře jejich obtížnosti (dle metody Mistríka). Kvalitativní část výzkumu se soustředila na deskripci, definici a konkretizaci specifických rysů a postupů v upravených českých textech pro neslyšící v komparaci s jejich výchozími verzemi. Zjištěné poznatky a...
Způsoby terapie při vývojové dysfázii
Rybáčková, Petra ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Práce je zaměřena především na problematiku vývojové dysfázie a její terapii. V první části je popsán vývoj lidské řeči, dále pak ontogenetický vývoj člověka, narušená komunikační schopnost a narušený vývoj řeči. Samostatná kapitola je věnována vývojové dysfázii, její etiologii, symptomatologii a poté i terapii. Druhá část práce se zaměřuje na vytvoření terapeutického materiálu, kde jsou jednotlivé úkoly sestaveny dle individuálních potřeb sledovaného chlapce s vývojovou dysfázií.
Rozsah komplexní péče dítěte s kombinovaným postižením ve vzdělávacím procesu
Tomková, Barbora ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Předkládaná práce se zabývá komplexní péčí o dítě s kombinovaným postižením ve vzdělávacím procesu. Teoretická část se věnuje charakteristice kombinovaného postižení a jeho pojetím z pohledu školství. Dále vzděláváním dětí s kombinovaným postižením, zejména pak oblastí stravovacích návyků a sebeobsluhy. Popisuje nejběžnější obtíže v rámci těchto témat a následně také možnosti intervence. Praktická část práce sleduje dovednosti žáků s kombinovaným postižením v těchto klíčových oblastech.
Technické aspekty u kochleárních implantací u osob s těžkým sluchovým postižením
Vacková, Dagmar ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Cílem práce je vymezení technických aspektů kochleárního implantátu v souvislosti s dopadem na jeho uživatele. Hlavním přínosem této práce je skrze popsání jednotlivých částí implantátu a podstaty jeho fungování poukázat též na dopad jeho užívání na samotné uživatele. Zároveň též popsáním aktuálních novinek v oblasti kochleárních implantátů poukázat na stálý pokrok ve vývoji této neuroprotézy a jejího příslušenství. Bakalářská práce je zaměřena na rozdělení jednotlivých částí kochleárního implantátu a jejich technickou specifikaci. V práci je dále popsána podstata přenosu zvuku a samotného fungování implantátu a jeho nastavování. Pozornost je věnována výběru uživatelů kochleárního implantátu a postoji komunity Neslyšících k této kompenzační pomůcce. Omezení v životě uživatele kochleárního implantátu tvoří další část této práce. Jednotlivé teoretické informace jsou prokládány výpověďmi samotných uživatelek, které vyjadřují postoje a zkušenosti v jednotlivých oblastech běžného života. V závěru práce jsou uvedeny novinky v oblasti kochleárních implantátů. Jedná se hlavně o nejnovější řečové procesory a jejich příslušenství. KLÍČOVÁ SLOVA: Kochleární implantát, vnější část kochleárního implantátu, vnitřní část kochleárního implantátu, řečový procesor, vysílací cívka, komunita Neslyšících, uživatel...
Ergoterapie u žáků praktické třídy
Procházková, Michaela ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce Ergoterapie u žáků praktické třídy se zabývá možnostmi využití ergoterapie pro rozvoj jedince v oblasti sociálních dovedností prostřednictvím rukodělných činností a her u žáků praktické třídy s diagnostikovanou lehkou mentální retardací, specifickými poruchami učení a chování a sociokulturním znevýhodněním. Cílem práce je navrhnout ergoterapeutický program pro žáky praktické třídy, ukázat tak smysluplnost využívání ergoterapie pro rozvoj sociálních dovedností a ověřit jeho úspěšnost prostřednictvím výzkumných metod přímé práce se žáky a pozorováním. Výsledky šetření pak prokazují zlepšení těchto žáků v požadované oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 PTÁČKOVÁ, Kristýna
1 Ptáčková, Karolína
10 Ptáčková, Kateřina
2 Ptáčková, Kristina
3 Ptáčková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.