Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí213 - 222  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Uznávání výsledků předchozího učení - nová cesta k získání kvalifikace
Marinka, Tomáš ; Byčkovský, Petr (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Práce se zabývá problematikou uznávání výsledků předchozího učení, ukazuje její provázanost s evropským konceptem celoživotního učení i to, jak jsou uvedené postupy využívány v ČR. Koncept celoživotního učení vnímá jako hodnotný proces učení bez ohledu na to, kde je realizován (škola, práce, rodina), či v jakém věku učícího se je realizován (celoživotní učení). Uznávání výsledků předchozího učení umožňuje propojit výsledky učení získané v různém čase a v různých situacích; je proto pokládám za základní proces realizace konceptu celoživotního učení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
"Karel Slavoj Amerling a jeho vliv na Budeč"
Děd, Michael ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Tématem mé diplomové práce je osobnost národního buditele, lékaře, chemika, učitele, pedagogického teoretika, vizionáře a neúnavného organizátora z doby sklonku feudalismu a úsvitu kapitalismu - Karla Slavoje Amerlinga. Pří zpracování jeho osobnosti si kladu dva cíle. Prvním cílem je představit ho jako významného účastníka procesu národního obrození, ve kterém se velmi aktivně' angažoval v mnoha rolích a rovinách. Druhým a hlavním cílem je zachytit jeho nejvýznamnější dílo - učitelský a vzdělávací ústav Budeč, kterému věnoval Amerling sedm let života v období 1839 - 1846. Práce se bude snažit postihnout projekt Budče komplexně a synteticky. Bude popsána příprava, financování, průběh, vnitřní organizace, činnost, vliv a dopad na společnost, úspěchy a také se pokusí najít odpověď na příčiny pádu a zániku Budče. Práce se bude snažit postihnout Karla Slavoje Amerlinga v několika rovinách, jež povedou k pochopení interakce mezi ním a společností. Vykreslí tedy jeho podíl na emancipaci národa a zároveň se zaměří na zvraty, které ovlivnily jeho jednání a postoje. Pozornost bude věnována jeho dětství, studiím, buditelské činnosti, angažování v Jednotě pro povzbuzení průmyslu, společenským vazbám a zejména a především pedagogické činnosti. Na všechny tyto životní etapy a role bude nahlíženo v kontextu budování Budče.
Uplatnění absolventů oboru pedagogika v praxi
Kalvodová, Lenka ; Prokop, Jiří (oponent) ; Opekarová, Olga (vedoucí práce)
Práce se zabývá oblastí obecné pedagogiky, konkrétně možností uplatnění absolventů obecné pedagogiky na trhu práce. Teoretická část práce nabízí přehled disciplín pedagogiky, vhled do historie oboru, přehled fakult, kde je možné v současné době obecnou pedagogiku studovat, a také obecné informace o absolventech VŠ a jejich nezaměstnanosti. Praktickou část práce tvoří výzkum, jenž zjišťuje uplatnění absolventů oboru pedagogika z let 1983 - 2006. Pro zjištění informací byla použita explorativní metoda - technika dotazníkového šetření, jejímž cílem bylo zjistit jednak současné uplatnění respondentů na trhu práce, jednak jejich motivaci ke studiu obecné pedagogiky na VŠ a také názor na propojení studia s praxí. Výsledky ukazují, že uplatnění absolventů na trhu práce je obecně dobré, přesto někteří respondenti poukazují na to, že s "čistou" obecnou pedagogikou se lze v současné době na trhu práce uplatnit obtížně. Propojení studia s následnou praxí ("pedagogickou realitou") považuje většina respondentů za nedostatečné.
Dějiny školství v obci Dřísy
Skala, Libor ; Prokop, Jiří (oponent) ; Rýdl, Karel (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce "Dějiny školství v obci Dřísy" nebyl pouze popis historie jedné školy. Spíše jsem se snažil začlenit vývoj této instituce do celkového kontextu doby a poukazovat na to, jak se doba promítala do dějin tohoto ústavu. Prostý výčet událostí, k nimž během staletí v dřísecké škole došlo, by totiž nebyl dle mého názoru nikterak přínosný. Má práce se skládá ze dvou základních částí. První z nich se zabývá celkovým vývojem českého obecného školství od jeho prvopočátků za vlády Marie Terezie až po současnost. Snažil jsem se zejména co nejpřesněji vystihnout, jak se zlomové okamžiky historie našeho národa promítly právě do dějin elementárního školství a jak se naše vzdělávací soustava s vlivy těchto událostí dokázala vypořádat. V této části jsem vycházel pouze z odborné literatury a výjimečně i z internetu. Druhá část mé práce se týká konkrétně dějin školy v obci Dřísy. Při jejím psaní jsem pracoval téměř výhradně s kronikami, které mapují období mezi roky 1876 - 2003. V samotném závěru se pak budu zabývat současností a také blízkou budoucností dřísecké školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti ZŠ v oblasti primární drogové prevence
Sýkorová, Lucie ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Edukační činnost sestry v předoperační přípravě
PROKOP, Jiří
Edukace, jako výchova, vzdělávání a vyučování, je běžnou {--} samozřejmou součástí {\clqq}profesionální{\crqq} činností sestry a také v současné době převratných reforem ve zdravotnictví, se stává rovnocennou, ale i samostatnou, členkou zdravotnického týmu {--} stále častěji považovanou, za základní zdroj strategií pro reformu. Tím její význam neustále vzrůstá, ale se změnou role sestry v ošetřovatelského procesu, dochází i ke změně role pacienta, z tradiční ({\clqq}víceméně{\crqq}) pasivní na aktivní {--} uvědomováním si odpovědnosti péče o své zdraví a také operace. Jednou z důležitých činností, kterou sestra v předoperační přípravě uskutečňuje, je i edukační činnost, ta by měla přispět k podpoře klientského komfortu a zabránění či minimalizaci vzniku komplikací. Mezi hlavní cíle patří vhodnými metodami a postupy dosáhnout informovanosti v předoperační přípravě a předejít tak dezinformovanosti, nedorozuměním a komplikacím. Kompetence upravuje §23 odst. 1 zákona č. 20/1966 Sb. O péči o zdraví lidu, který říká, že zdravotník může poskytovat informace pouze o zdravotních výkonech, které je sám oprávněn provádět (sestra tedy nejčastěji o výkonech, které jsou součástí ošetřovatelské péče). Dle zákona 424/2004 Sb. sestra poskytuje zdravotní péči v souladu s právními předpisy i standardy a poskytuje informace, tedy i edukuje, v souladu se svou způsobilostí. Rozdíl je pouze mezi všeobecnou sestrou a sestrou se specializovanou způsobilostí, v jejich kompetencích, ale všeobecná sestra se může podílet na vysoce specializované ošetřovatelské činnosti pod dohledem sestry se specializovanou způsobilostí. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, provádí-li se v rámci předoperační přípravy edukace sestrou a mají-li pacienti informace o možnosti předoperační edukace sestrou. Cíl práce byl splněn. Výzkum byl zpracována pomocí kvantitativního výzkumu. Jako technika sběru dat byl použit dotazník, který byl anonymní. Celkem bylo rozdáno 396 dotazníků, z toho 198 pacientům po operaci a 198 sestrám z operačních oddělení v Praze v březnu 2008. Z tohoto celkového počtu mohlo být použito pro výzkum 349 dotazníků, z toho 175 od pacientů a 174 od sester. Byly stanoveny dvě hypotézy. A to - Pacienti před zahájením předoperační přípravy nemají informace o možnosti edukace sestrou v předoperační přípravě a další zní - Pacienti jsou sestrou edukováni v předoperační přípravě. První hypotéza se nepotvrdila, druhá hypotéza byla potvrzena. Z výsledků výzkumu tedy plyne, že převážná část respondentů {--} pacientů ví o možnosti edukace sestrou v předoperační přípravě a že pacienti jsou sestrou edukováni v předoperační přípravě, ale její kvalita není špatná, avšak rozhodně je co zlepšovat. Bohužel podhodnocena byla skupina sester operantů v předoperační přípravě. Proto je třeba veřejnost, ale i sestry, o edukaci v předoperační přípravě více informovat. Práce je sestavena tak, aby se dala využít k edukaci pacientů, ale i sester o tomto tématu a výsledky výzkumu jsou možné publikovat v odborném časopise nebo např. informovat formou přednášky o výsledcích sestry operačních oborů provádějící předoperační edukaci ke zlepšení péče a nebo sestavit nový standard o předoperační péči či poopravit stávající.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí213 - 222  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 PROKOP, Jakub
20 PROKOP, Jan
5 PROKOP, Jiří
4 Prokop, Jakub
20 Prokop, Jan
5 Prokop, Jaromír
3 Prokop, Jaroslav
1 Prokop, Jindřich
1 Prokop, Jonáš
4 Prokop, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.