| |
| |
|
Návrh a realizace odometrických snímačů pro mobilní robot s Ackermannovým řízením
Porteš, Petr ; Věchet, Stanislav (oponent) ; Hrbáček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a zkonstruovat odometrické snímače na mobilního robota s Ackermannovým řízením Bender 2 a navrhnout matematický model, který by z dat těchto snímačů vyhodnocoval ujetou trajektorii robota. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky, v druhé, zaměřené na praktickou část, jsou popsány konstrukční úpravy přední nápravy, konstrukce a obslužný software předních enkodérů a použité odometrické modely. Poslední část se zabývá zpracováním a vyhodnocením naměřených dat.
|
|
Návrh stavitelného stabilizátoru přední nápravy vozu Formule student
Ševčík, Jan ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na konstrukci stabilizátoru vozu Formule Student Dragon II vznikajícího na FSI. Práce navazuje na konstrukční návrh stabilizátoru vozu Dragon I Jana Krasuly. Úkolem této práce je analyzovat předchozí návrh, navrhnou efektivní metodu zpracování a navrhnout vlastní konstrukci, jejíž parametry budou převyšovat konstrukci původní. Nedílnou součástí konstrukce je vypracovat výrobní dokumentaci, podle které bude sestava stabilizátoru vyrobena.
|
|
Využití virtuální reality v dynamice vozidel
Mach, Břetislav ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je využití virtuální reality pro analýzu a zobrazení vozidla a veličin charakterizujících dynamické vlastnosti automobilu. Pro simulaci jsou využity programové nástroje Matlab/Simulink a Virtual Reality Toolbox pro ztvárnění virtuálního prostředí. Vstupem pro simulaci budou změřená nebo vypočtená data.
|
|
Konstrukční řešení řízení formulového vozu
Červenka, Filip ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je konstrukční návrh řízení pro vozy Dragon 4 a Dragon 5. Práce analyzuje principy spojené s konstrukcí systému řízení, jako vratný moment, změna odklonu vlivem zatáčení či změna výšky čepu, jakož i vliv geometrie řízených kol na tyto principy. Stěžejní částí je návrh systému řízení pro praktické použití v mezinárodní soutěži univerzitních týmů. Simulace zatížení součástí je zpracována metodou konečných prvků. Nedílnou součástí je problematika přenosu zatížení a datových souborů pneumatik. Na závěr je uvedeno několik příkladů práce s nastavením pro průjezd zatáčkou.
|
| |
|
Development and design of a modular battery box.
Rozinek, Josef ; Buday, Vladimír (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with battery pack problematic. In the first part, battery pack design is described according to cell selection, shape, size, type and interconnection configuration. Further on it describes the influence of these characteristics on battery pack performance and dependability. It covers battery pack thermal management and the influence on battery life cycle. The second part deals with practical battery pack design for Lithium-polymer cells. A calorimetric experiment is used to obtain the cell heat generation under discharging conditions that is subsequently used for CFD battery cooling simulation.
|
|
Pneumatiky a dynamika vozidel
Kusyn, Petr ; Porteš, Petr (oponent) ; Molliková, Eva (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je především seznámení se s vlivy působícími na dynamiku vozidla a vysvětlení, jak se tyto vlivy promítají do požadavků na konstrukci pneumatik. Další části jsou věnovány samotné konstrukci a vlastnostem pneumatiky a také modelům pneumatik, které se staly nezbytnou součástí pro vývoj nových konstrukcí a materiálů při výrobě pneumatik.
|
| |