Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 221 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přestavba zavěšení předních kol automobilu
Chaura, Václav ; Porteš, Petr (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh přestavby zavěšení předních kol automobilu pro závodní účely. Je popsáno stávají řešení zavěšení s analýzou statických a kinematických veličin. Dále je navržena změna zavěšení za účelem zlepšení jízdních vlastností vozu, kde je provedena kinematická, dynamická a pevnostní analýza nově navrženého zavěšení. V závěru je shrnuto porovnání výchozí a nové konstrukce zavěšení.
Geometrie rejdové osy osobních automobilů
Straka, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zbývá geometrií rejdové osy nápravy osobních automobilů. Z databáze vozidel Bosch ESI [tronic] byli zjištěny hodnoty sbíhavosti kol, úhel odklonu kola, záklonu rejdové osy a příklon rejdové osy u 74 vozidel. Je zde uvedeno jejich vzájemné porovnání, zjištění lineárních závislostí a vliv poháněné nápravy na pozorované hodnoty.
Měřící systémy závodních automobilů
Job, Štefan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá měřicími systémy závodních automobilů. Cílem této práce je popsat v současné době používané dataloggery, určit jaké veličiny se snímají a jakou informaci poskytují řidiči nebo závodnímu inženýrovi. Dále zmínit firmy vyrábějící dataloggery a porovnat jejich výrobky. Samotná práce je rozdělena do čtyř základních částí. Jedná se o základní pojmy používané v dané problematice, popis součástí záznamových zařízení a popis firem zabývajících se výrobou dataloggerů. V závěru je celkové zhodnocení této práce
Návrh přední nápravy formule SAE
Honzík, Tomáš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci se budu zabývat návrhem přední nápravy. Sestavu budu navrhovat v programu od MSC s názvem ADAMS. Budu sledovat kinematické změny vozu (např. změna polohy bodu klopení, odklon kola, nastavení geometrie, měření sbíhavosti nápravy a další potřebné hodnoty). Zpráva bude také obsahovat pevnostní výpočet jednotlivých částí nápravy. Také budu řešit stabilizátor nápravy včetně pevnostního výpočtu.
Zařízení na měření a seřízení závodního automobilu
Andrys, Michal ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Práce pojednává o zařízeních a přístrojích používaných pro seřizování a měření závodních automobilů. Vytváří stručný přehled nejpoužívanějších přístrojů pro základní a nejdůležitější nastavení vozu a měření důležitých prvků. Obsahově zahrnuje pneumatiky, kola, motor i podvozek.
Koncept závodního vozu pro autokros
Dobrovolný, Ondřej ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a simulační analýzu torzní tuhosti rámu závodního vozu pro autokros. Při návrhu rámu byl kladen důraz na dodržení předpisů mezinárodní automobilové federace, na výslednou torzní tuhost a hmotnost. První část práce je zaměřena na konstrukci vozidel pro autokros a jeho předpisy. Hlavní částí práce je samotný konstrukční návrh rámu, následná simulační analýza pomocí metody konečných prvků, na kterou navazují výpočty torzní tuhosti. Na závěr práce jsou zhodnoceny výsledky a je uveden návrh dalšího vývoje.
Matematický model hnacího ústrojí motorového vozidla
Marek, Petr ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje vytváření matematického modelu hnacího ústrojí motorového vozidla v prostředí softwarových programů MATLAB / Simulink. Výsledky jsou prezentovány v grafech průběhů získaných ze simulace průjezdu vozidla zvolenou tratí. Parametry vstupující do modelu pochází z příslušného souboru a lze je kdykoli změnit, aby odpovídaly konkrétnímu vozidlu.
Konstrukční řešení mechanismu přepínání turistické clony projektoru světlometu automobilu
Škývara, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout mechanismus turistické clony, který by mohl nahradit současný mechanismus na projektoru společnosti Visteon-Autopal. Práce byla zaměřena na rešerši současně používaných řešení a především na návrh mechanismu. Návrh byl zpracován především po mechanické stránce a vytvořené varianty byly určeny pro získání konstrukčních doporučení pro konstrukci turistické clony v projektoru.
Design of alignment and chassis setup equipment
Vajdák, Martin ; Bradávka, Marek (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with a design of a device for measuring of chassis parameters of a race car (toe angle, camber angle, ground clearance, weight distribution) and which is afterward used for the chassis alignment. The introductory theoretical part introduces the most important chassis parameters, which have a significant influence on the behavior and maneuverability of the car and therefore they are most frequently the point of interest. The following chapter summarizes methods and equipment which are used for measurement of chassis parameters today and presents their advantages and disadvantages. The penultimate chapter of theoretical part is devoted to the general recommendation for measuring of vehicle’s chassis parameters and chassis alignment. The last chapter of the theoretical part introduces requirements for the equipment, whose design is the topic of this master’s thesis. The introduction of the practical part is devoted to a description of the design of two designed variants for measuring the chassis parameters of the vehicle. The following chapter describes the preparation and measurement procedure using the designed equipment. The next chapter is devoted to the selection of sensors and measuring devices. The conclusion of this chapter summarizes the approximate total cost of manufacturing of both designed variants. The last chapter consists of the stress and deformation analysis of the designed stands that are used to supports the car instead of its wheels. The conclusion of the master’s thesis summarizes the achieved goals and presents suggestions and recommendations for further development of the designed equipment.
Studie konstrukce spojek pro ovládání aktivních diferenciálů
Cupák, Václav ; Porteš, Petr (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem řešení ovládání systému řízeného dělení momentu u hnacího ústrojí těžkého užitkového vozidla. Začátek práce je zaměřen na popis systému aktivního diferenciálu a na spojky které se v automobilovém průmyslu používají. Dále jsou definovány základní parametry experimentálního vozidla a je proveden výběr koncepce spojek. Následně jsou provedeny výpočty geometrický parametrů spojek a ověření jejich tepelné únosnosti. Koncepčním návrhem ovládacího mechanismu se zabývá poslední kapitola. Cílem práce je především návrh možného typu ovládání zadaného systému s možností využití získaných informací pro další vývoj tohoto systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 221 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.