Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí115 - 124  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukční návrh letounu Avia BH534 v ultralehkém provedení
Kozelský, Martin ; Popela, Robert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na získání podkladů pro realizaci nosných ploch ultralehké repliky dvouplošníku letounu Avia BH534. V úvodní části této práce je porovnána replika letounu s předlohou, další části popisují základní aerodynamické charakteristiky letounu, konstrukci nosných ploch a pevnostní výpočet nosných ploch.
Optimalizace štěrbinové vztlakové klapky letounu
Dvořák, Petr ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je optimalizovat vztlakovou mechanizaci letounu Phoenix Air U-15 tak, aby letoun splňoval požadavky předpisu UL-2 na pádovou rychlost – 65 km/h. Tohoto cíle je dosaženo optimalizací polohy štěrbinové klapky za využití CFD – software Ansys Fluent v6. Práce řeší i optimalizaci klapky pro vzlet a konstrukční řešení vyklápění klapky.
Návrh letounu VUT 022 s proudovým pohonem dle předpisu CS-22
Matěják, Vladimír ; Popela, Robert (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, výpočtem zatížení a pevnostní kontrolou kompozitní konstrukce křídla letounu s využitím konstrukce letounu VUT 001 Marabu, tak aby byly splněny požadavky předpisu CS-22. V rámci práce jsou rovněž řešeny základní hmotové, momentové a aerodynamické charakteristiky letounu. Dále je navržena modifikace střední části trupu tak, aby umožnila zástavbu proudového motoru dovnitř konstrukce.
Návrh bezpilotního rotorového prostředku
Vacek, Maxim ; Popela, Robert (oponent) ; Janíček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aerodynamickým návrhem vrtule v prstenci. Přínosem práce je rozpracování metody výpočtu vlivu prstence na vrtuli. Práce obsahuje statisický rozbor charakteristik srovnatelných rotorových prostředku, který byl použit pro odhad základních dispozičních parametrů. Dále práce obsahuje analýzu praktické využitelnosti, přehled možného platicího zařízení, přehled vhodných pohonných a řídicích jednotek. Hlavní část se zabývá aerodynamickým výpočtem parametrů proudu a vrtule. V závěrečné části jsou spočítané základní parametry letových výkonů.
Určení aerodynamických charakteristik VOP letounu CFD metodou
Šrůtek, Michal ; Pištěcký, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výpočet zatížení ocasních ploch při manévru pomocí CFD programu Fluent V6 a porovnání s výpočtem panelovou metodou v programu AVL.
Analýza teplotního a rychlostního pole za výstupní tryskou jednoproudového motoru
Hradil, Jiří ; Ing.Martin Babák,Ph.D. (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na nalezení vhodné úpravy výstupní trysky jednoproudového motoru, na základě analýzy teplotního a rychlostního pole provedené pomocí CFD programu Fluent V6.
Aerodynamická optimalizace návrhu trupu letounu EV 007 Sportstar
Lajza, Ondřej ; Ing.Martin Drštička (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na aerodynamickou optimalizaci trupu a přechodu křídlo-trup letounu EV 007 kategorie LSA s využitím programu Fluent.
Koncepční návrh letounu VUT 001 Marabu podle předpisu CS-22
Navrátil, Jan ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Práce obsahuje návrh varianty letounu VUT 001 Marabu splňující požadavky předpisu CS-22. Je řešena aerodynamická optimalizace geometrie křídla a VOP na úrovni koncepčního návrhu, aerodynamický výpočet a výpočet základních výkonů a posouzení stability. Dále je provedena základní rozvaha o konstrukčním uspořádání křídla a VOP.
Návrh přítlačných křídel pro vůz Formule Student / SAE
Fryšták, Lukáš ; Lajza, Ondřej (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh přítlačných křídel pro vůz Formula Student/SAE. V úvodu je představena mezinárodní soutěž Formula Student a jsou zohledněna pravidla, která návrh aerodynamických prvků omezují. Je popsán návrh dvouprvkového přítlačného křídla a jeho ověření pomocí dvourozměrného CFD výpočtu. Také jsou analyzovány silové účinky působící na pohybující se vozidlo a je zohledněn vliv přítlačných křídel na dynamiku vozu.
Comparison of panel codes for aerodynamic analysis of airfoils
Bilčík, Adam ; Schoř, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The purpose of this study is to create an overview of currently the most used panel codes for computation of aerodynamic characteristics of 2D airfoils. Description of the basic principles of panel code, comparison of various implementation and evaluation (accuracy, applicability) for typical tasks. In this thesis there were used three different panel codes: Xfoil, JavaFoil and XFLR5. Thesis was enriched by measurement in wind tunnel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí115 - 124  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.