Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 207 záznamů.  začátekpředchozí198 - 207  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Deset let umělecké skupiny Rafani
Štroblová, Kateřina ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Po pádu komunistického režimu v roce 1989 vzniklo na našem území mnoho uměleckých skupin (Luxsus, Bezhlavý jezdec, Kamera Skura, Pode Bal, Guma Guar, Ládví ad.). Umělecká skupina Rafani byla založena roku 2000 tehdejšími studenty pražské Akademie výtvarných umění a od počátku se zaměřila na uměleckou reflexi společenských problémů a jevů, zejména lokálního charakteru (nacistický holocaust a Sudety, vzestup radikálních pravicových hnutí, formování a vnímání demokracie apod.). Rafani fungují na základě silné teoretické platformy a jasně daných metodických a principiálních východiscích. Skupina bývá často označována jako politicky angažovaná a její akce vnímány jako kontroverzní. V současné době je jedním z nejznámějších nejrespektovanějších subjektů na české umělecké scéně. Tato diplomová práce monograficky zpracovává desetileté působení skupiny Rafani. Úvodní kapitoly jsou zaměřeny na problematiku politického a angažovaného umění, jeho stručnou historii a nástin vývoje ve světě i na našem území. Na základě teoretických východisek umělecké skupiny Rafani jsou přiblíženy principy a metody její tvorby, stejně jako ideové zakotvení jejich akcí. Z uměleckohistorického hlediska práce zhodnocuje vývoj témat i uměleckých prostředků a pokouší se zařadit skupinu Rafani do kontextu podobných uměleckých aktivit...
Christologické motivy v novodobé české malbě a grafice
Krtička, Jiří ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Hlaváčková, Miroslava (oponent)
Práce mapuje výskyt christologických motivů v české malbě a grafice po roce 1900 a srovnává přístupy umělců různých generací k jejich zobrazení. Vybraná christologická výtvarná díla jsou analyzována ze tří základních hledisek: 1. ikonografie, 2. stylu a formy, 3. filozofických a psychologických východisek. Zvláštní kapitola se zabývá christologickými motivy v novodobém liturgickém umění. Závěr práce hodnotí význam christologického tématu v kontextu vývoje novodobého českého umění.
Řeč světla ve veřejném prostoru
Žaludová, Klára ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Novotná, Eva (oponent)
RESUME V diplomové práci, Řeč světla ve veřejném prostoru, zpracovávám otázku role světla a světelných reklam ve vztahu k architektuře a volnému umění na území dnešní České republiky. Zajímám se o celkovou estetiku, ale i dobové podmínky, které tuto oblast ovlivnily, ať již umělecky, nebo technologicky. Pokouším se situaci v tehdejším Československu uvést do celosvětového kontextu. První část je věnována období největšího rozkvětu světelné reklamy, tedy dvacátým a třicátým letům. Pokouším jsem se o zmapování celkového vývoje světelné techniky a osvětlování vůbec. V uvedené době byla světelná reklama úzce spjata s architekturou. Na konkrétních příkladech staveb poukazuji na roli denního i umělého světla. Zmiňuji zde také dobové příklady volné umělecké tvorby, související se světlem. V druhé, obsáhlejší části, se zabývám světelnými reklamami především v období padesátých a šedesátých let, s ohledem na tehdejší ekonomickou, hospodářskou a politickou situaci, která úzce souvisela s tímto uměleckoprůmyslovým odvětvím. V průběhu výzkumu jsem dospěla k tomu, že role světelných reklam v sedmdesátých a osmdesátých letech klesla na minimum. Popisuji zde, proč se tak stalo a jak v této době vypadaly a v jaké nové formy se přetransformovaly. Závěrem své práce ve stručnosti popisuji situaci devadesátých let, kdy...
Pařížská třída, historie a umělecký úděl
Košťálová, Michaela ; Kuthan, Jiří (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
v českém jazyce Hlavním smyslem a posláním této tematicky cílené diplomové práce je především jasné a srozumitelné pojednání, racionálně vyzdvihující relevantní uměleckohistorické hodnoty jedné z nejkontroverznějších a v historii nejvíce diskutovaných ulic hlavního města Prahy - Pařížské třídy. Záměrem této práce je rovněž i rozsáhlejší kulturněhistorické pojednání, vystihující osudy Starého Města pražského od dob Židovského Města, přes období zásahu velké asanace až po vznik oceňovaného i zatracovaného bulváru po vzoru Francie a její nejvýznamnější, světově nejproslulejší pařížské dominanty Champs Élysées, včetně detailního faktografického rozboru vybraných domů a staveb s touto třídou bezprostředně spjatých.
OK 1934-38: Pražské intermezzo Oskara Kokoschky
Foschiová, Regina ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Resumé Tato bakalářská práce pojednává o pražském období významného rakouského malíře Oskara Kokoschky. Ten přišel do Prahy v roce 1934 a strávil zde čtyři roky. Namaloval tu šestnáct pohledů na Prahu - to je nejvíc ze všech pohledů měst, která kdy maloval, portrét prezidenta republiky T. G. Masaryka i svůj autoportrét "zvrhlého" umělce. Práce je rozdělena do tří částí. V první části se věnuji historickému kontextu, převážně politickému vývoji v Rakousku, a zároveň uvádím důležité události Kokoschkova života. Dále se pokouším nastínit situaci na pražské umělecké scéně 30. let. Druhá část práce se zabývá samotným pobytem Oskara Kokoschky v Praze a díly, která tu vznikla. Svoji pozornost soustředím zvláště na pražské krajiny, které jsou jedním z vrcholů Kokoschkovy tvorby, a portrét prezidenta T. G. Masaryka. Samostatnou kapitolu tvoří i díla vzniklá v reakci na politické události v Evropě - bombardování Guernicy či výstavu "Entartete Kunst". Třetí část práce je zaměřena již na válečné období, které Kokoschka strávil v Británii, a to především na díla, která se vztahují k Praze či Československu - Nostalgii a Červenému vejci. Závěrem se zabývám tzv. Školou vidění a vlivem J. A. Komenského na Kokoschkovu osobnost i na metody výuky, které v ní uplatnil.
Artuš Scheiner
Martinovská, Zuzana ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Resumé Zuzana Martinovská Artuš Scheiner Téma této bakalářské práce vychází z mého zájmu o umění na přelomu 19. a 20. století. Většina umělců, kteří žili v tomto období, jsou často zmiňováni a ve většině případů, byla jejich tvorba již zpracována. Proto jsem se ve své práci zaměřila na osobnost Artuše Scheinera (1863-1938), který ač byl ve své době velice ceněným kreslířem a ilustrátorem, nebyla jeho rozsáhlá tvorba doposud zpracována. V jednotlivých kapitolách se zaměřuji nejprve na problematiku knižní tvorby na přelomu 19. a 20. století a okrajově zmiňuji některé secesní ilustrátory a tedy vrstevníky A. Scheinera. Dále píši o životě Artuše Scheinera, jak se ze samouka stal uznávaným umělcem, o jehož kresby byl zájem i v daleké cizině. V další kapitole se zaměřuji na Scheinerovu rozsáhlou tvorbu pro tehdejší české časopisy jako byl Světozor, Švanda dudák a další. Ve své práci jsem se zaměřila pouze na Scheinerovu ranou tvorbu a jeho vrcholnou tvorbu, což byly početné ilustrace knih, jsem zde nastínila pouze okrajově. Jedná se o velice rozsáhlou problematiku, které se chci věnovat dále v budoucnu. Tato práce se snaží poukázat na Scheinerovu ranou tvorbu z let 1888-1902, která mu otevřela dveře k další tvorbě, a kterou vešel do podvědomí společnosti. Pět klíčových pojmů Knižní tvorba Secese Ilustrace...
Karel Štika, malíř a grafik
Svatušková, Anna ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám životem a životním dílem grafika, malíře, publicisty a pedagoga Karla Štiky. K údajům o výtvarníkově vzdělání na Akademii připojuji informace o možnostech výuky grafiky před založením grafické speciálky na pražské Akademii. Sleduji Štikovu životní pouť závislou od místa učitelského povolání. Zabývám se jeho uměleckou činností, pozornost věnuji zejména grafice a tvorbě ilustrací. Sleduji jeho publicistickou činnost výtvarného teoretika a jeho působení v uměleckých spolcích, především v pražském Sdružení umělců grafiků Hollar. V mé práci nechybí kapitola o umělcově zaměření na ztvárnění české krajiny, zejména v okolí Petrovic na Sedlčansku. Práci doplňuji seznamem Štikou ilustrovaných knih a seznamem jeho výtvarně teoretických příspěvků.
Josef Holub. Život a dílo
Obrazová, Martina ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
RESUMÉ Josef Holub. Život a dílo. Téma této bakalářské práce vychází z mého zájmu o krajinomalbu a o umění na přelomu 19. a 20. století. V současnosti se historikové umění hlouběji zabývají žáky Julia Mařáka. Josef Holub zůstává nadále ve stínu svých slavnějších spolužáků. Proto jsem se rozhodla svou prací poukázat na život a tvorbu tohoto malíře. Součástí mé práce je soupis děl Josefa Holuba v pozůstalosti Městského muzea v Kralupech nad Vltavou. Josef Holub se narodil v roce 1870 ve Slaném a tento kraj byl častým námětem obrazů Josefa Holuba. Kvůli finančním problémům své rodiny nemohl ihned nastoupit na Akademii výtvarných umění v Praze. Nejdříve se vyučil malířem pokojů a teprve v roce 1889/1890 nastoupil na Akademii výtvarných umění. Studoval u profesora Julia Mařáka (1832-1899) do roku 1894, ale roku 1893 obdržel absolutorium a na Akademii čestně zůstal do roku 1896. Téhož roku obdržel Hlávkovo stipendium, za které se vypravil do Dalmácie a Černé Hory. Během studia se účastnil pražských výstav, kde na sebe upozornil. Vystavoval na výstavách Krasoumné jednoty pro Čechy v Praze, Umělecké besedy a Spolku výtvarných umělců Mánes. Se svými spolužáky jezdil malovat do přírody i po ukončení studií. Zde vznikla díla, která si byla podobná jednak tématicky tak i technicky. V roce 1899 se oženil a odešel do...
Otto Gutfreund
PECH, Milan
Tato práce se zabývá psychosociálními souvislostmi díla českého sochaře Otty Gutfreunda. Autor určuje na základě vzpomínek současníků, rodinné anamnézy a jeho raného psychického vývoje Gutfreundovy osobnostní rysy a dynamickou strukturu jeho osobnosti. Poté sleduje sochařův stylový vývoj na pozadí prožívaných životních událostí, přičemž soustřeďuje pozornost na okamžiky radikálních proměn Gutfreundova výtvarného projevu. Z textu vyplývá, že důvody sochařova obratu ke kubismu (1910-1919), k sociálnímu civilismu (1919-1926) a opět ke kubistickým zobrazovacím principům (1926-1927) jsou podmíněny nejen uměleckohistorickým, ale také psychosociálním kontextem.
Adaptace marketingové strategie mezinárodně operující společnosti
Bílá, Veronika ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Diplomová práce v teoretické části popisuje působení zahraničně operujících firem na mezinárodních trzích a možnosti adaptace jejich marketingového mixu. Praktická část je věnována působení konkrétní nadnárodní společnosti a adaptaci jejího marketingového mixu podle potřeb trhů, na kterých je přítomna, se zaměřením na trhy střední a východní Evropy. Závěr práce hodnotí přístup společnosti a navrhuje změny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 207 záznamů.   začátekpředchozí198 - 207  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 PECH, Martin
8 PECH, Michal
4 PECH, Milan
2 Pech, Marek
11 Pech, Martin
8 Pech, Michal
4 Pech, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.