Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Load State of an Aircraft with an Elastic Wing
Schoř, Pavel ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Slavík, Svatomír (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
This thesis proposes a methodology, how to calculate the load state of an aircraft with an elastic wing by first-order panel panel method according to Katz and Plotkin, Low-Speed Aerodynamics, 2001 coupled to a struc- tural analysis method according to Píštěk et al., Pevnost a životnost letadel I, 1988 and Lebofsky,Numerically Generated Tangent Stiffness Matrices for Geometrically Non-Linear Structures, 2013. For a flow, which is similar to a potential flow, panel methods can provide an accurate information about all characteristics required for a calculation of aerodynamic load. Unlike the CFD based methods, this method can be used on an average personal computer.
Pevnostní analýza nosníku s tenkou stojinou - vliv otvorů a tahového pole
Horák, Marek ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Při návrhu konstrukce letounu je kladen velký důraz na dosažení vysoké hmotnostní efektivity. Tato práce je zaměřena na pevnostní analýzu nosníků s tenkou stojinou s otvory i bez otvorů, které jsou jednou z nejdůležitějších součástí konstrukce každého letounu. Návrh nosníku s tenkou stojinou je v porovnání s klasickými nosníky, používanými např. ve všeobecném strojírenství nebo stavebnictví, komplikovanější. Práce obsahuje soubor podkladů pro analytický výpočet nosníků s tenkou stojinou a jejich ověření pomocí metody konečných prvků a experimentálního měření.
Návrh letounu pro zástavbu hybridní pohonné jednotky
Kapoun, Tomáš ; Bencalík, Karol (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce „Návrh letounu pro zástavbu hybridní pohonné jednotky“ je zaměřena na návrh letounu vhodného pro hybridní pohon. Současně se zabývá i nejvhodnějším umístěním jednotlivých komponent nutných pro tento pohon. Mezi tyto komponenty patří: spalovací motor, elektromotor, převodovka i uspořádání pohonné skupiny. Součástí závěrečné práce je i řešení uložení a uchycení navržených komponent: umístění a počet kontejnerů s bateriemi, návrh nového motorového lože vhodného pro hybridní pohonnou jednotku. V dílčí části diplomové práce je proveden i jednoduchý výpočet ekonomické návratnosti investice z pohledu koncového uživatele letounu s hybridní pohonnou jednotkou.
The Landing Gear design for RAPID 600 aircraft
Chren, Tibor ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with design of retractable landing gear for Rapid 600 aircraft. The main purpose of this thesis is to analyze different retraction options for front and main landing gear and resulting selection of suitable variants. The thesis is consequently concerned with design of selected options including proposal of automatic landing gear control system and specifying the features and characteristics of this system. In the thesis there is also included the analysis of critical flight conditions which could be detected by this system.
Zástavba pohonné jednotky LYCOMING do letounu Bristel UL
Kročil, Petr ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zástavby motorové jednotky typu Lycoming do dvoumístného letounu kategorie VLA (velmi lehké letouny). V první části práce jsou popsány charakteristiky dosavadně vyráběných letounů Bristell. Následně je pomocí vícekriteriálního rozhodování proveden rešeršní výběr nově zastavované pohonné jednotky. Pro vybranou jednotku je vypočten hmotový a centrážní rozbor a letové výkony. Dále je navržena konstrukce lože pro zavěšení motoru na drak letounu. Dle přepisu CS-VLA a CS-23 je stanoveno zatěžování lože, pro následné provedení pevnostní kontroly. Poté je v práci navržena kapota vhodná pro chlazení motoru a klimatizování kabiny. V další části je navržena kompletní palivová soustava. Celou práci uzavírá finanční nákladnost remotorizace a provozu letounu.
Jednomotorový víceúčelový dopravní letoun v kategorii CS/FAR 23
Fiala, Luboš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem jednomotorového letounu určeného pro přepravu až devíti cestujících. V práci je naznačeno technické řešení několika konstrukčních uzlů. Je proveden základní aerodynamický výpočet, hmotnostní rozbor a jsou spočteny některé letové výkony.
Návrh wingletu na křídlo letounu Z 143 LSi
Venerová, Zora ; Navrátil, Jan (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou koncepčního návrhu wingletu na letoun ZLIN Z 143 LSi. V první části je čtenář uveden do problematiky wingletů a seznámen s letounem a stávajícím řešením. Následně jsou přestaveny návrhy konstrukčního řešení, je proveden výběr materiálů a technologie výroby. V poslední části je provedena kontrola nosníků a jsou shrnuty výsledky práce.
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - základní rozměry - technologie
Lipková, Alica ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Cílem této práce je připravit podklady k realizaci repliky letounu L-40 „Meta Sokol“ splňující požadavky předpisu CS-VLA (Certification Specification for Very Light Aeroplanes). Úvodní část pojednává o odlišnostech a změnách provedených vůči původnímu letounu, nutné k plnění požadované předpisové báze. Jednou z hlavních náplní první části práce je definice základních rozměrů repliky a příprava aerostatických podkladů, včetně kontroly podélné stability. Dalším řešeným úkolem je výběr vhodné pohonné jednotky a výpočet odpovídajících výkonů. Práce dále obsahuje podrobný hmotový rozbor a výpočet centráží, které jsou důležité při řešení stability letounu. Poslední kapitola je věnována stručnému popisu výrobního postupu jednotlivých dílů a pojednává také o možnosti ovlivnění technologičnosti výroby leteckých komponent.
Návrh využití letounu Z 143 Lsi pro akrobatický provoz
Hub, Pavel ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá dopadem daných konstrukčních úprav na letoun firmy Zlín Aircraft Z 143 Lsi, jejichž cílem je umožnit provoz letounu v akrobatické kategorii dle předpisu FAR-23. Zásadní částí práce je definice rozmezí letových konfigurací s ohledem na pevnostní omezení a letové výkony letounu. Práce se dále zabývá vlivem těchto změn na provoz v kategoriích normální a cvičná. Poskytnut je také přehled o certifikačních procedurách nutných k umožnění provozu. Cílem práce je poskytnout firmě podklady potřebné k rozhodnutí o vhodnosti konceptu.
Přestavba letounu L-410 pro potřeby hašení požárů
Hlavačka, Miroslav ; Píštěk, Antonín (oponent) ; Kouřil, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá přestavbou letounu L 410UVP-E20 pro potřeby hašení požárů. Je zde představena činnost letecké hasičské služby v České republice. Práce také řeší využití modifikace pro hlídkovou činnost a pro převoz raněných.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.