Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 809 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hnací ústrojí nekonvenčního vidlicového vznětového šestiválce s pryžovým tlumičem
Bečka, Petr ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh klikového hřídele nekonvenčního vidlicového šestiválce s přesazenými čepy, jeho momentové vyvážení, modální analýza, rozbor torzního kmitání a navržení tlumiče torzních kmitů, analýza napjatosti pomocí MKP.
Řešení dynamiky pohonné jednotky ve vozidle
Hodas, David ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zhodnocení a volba nejvhodnější možnosti uložení pohonné jednotky ve vozidle kategorie Formule Student. Hodnotí celkové dynamické chování pohonné jednotky, která má být uložena v rámu vozu této třídy vozidel. V závěru práce je provedeno posouzení navržené varianty uložení motoru a studie parametrů, které nejvíce ovlivňují vibrace.
Pětiválcový řadový vznětový motor s viskózním tlumičem
Procházka, Miloslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout hnací ústrojí vznětového řadového pětiválcového motoru se zadanými parametry, vyvážit odstředivé síly a momenty, navrhnout viskózní tlumič torzních kmitů a provést výpočet vynuceného kmitání bez tlumiče a s ním. Navržené ústrojí následně podrobit pevnostní kontrole prostřednictvím MKP. Při návrhu vycházím z obdobné konstrukce čtyřválcového motoru Zetor.
Hnací ústrojí řadového pětiválcového vznětového motoru
Zarambukas, Michalis ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Úkolem bakalářské práce je pro zadaný pětiválcový naftový motor spočítat geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky a poté porovnat se skutečným motorem a zhodnotit výsledky. Dalším krokem je provést výpočet termodynamického cyklu a výsledek zakreslit do p-V diagramu. Výpočet síly působící na píst, který zahrnuje návrh základních rozměrů pístu a pístního čepu, z toho vyplývající hmotnost pístní skupiny, následné maximální zrychlení a setrvačná síla pístní skupiny, výpočet měrného tlaku, napětí v pístním čepu. Stanovení základních rozměrů ojnice a materiálové vlastnosti oka ojnice a bronzového pouzdra, stanovení maximálního napětí v důsledku setrvačných sil od tlaku plynů a bezpečnost vůči mezi kluzu a mezi únavy. V úvodu práce je popsán dieselový motor od jeho vzniku přes princip činnosti, až k jeho uplatnění ve společnosti. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
Vibrace turbodmychadla vznikající buzením od spalovacího motoru
Schulla, Radek ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je problematika vibrací turbodmychadel v důsledku buzení od spalovacího motoru. Rešerše práce se zabývá hlukem a vibracemi, které turbodmychadla a spalovací motory generují. Dále rozebírá vliv vibrací na turbodmychadlo a jeho jednotlivé části, včetně vlivu spalovacího motoru. Následně je sestaven model turbodmychadla v softwaru ADAMS, analyzována odezva rotoru v provozních otáčkách turbodmychadla na různé budicí frekvence a na závěr vyhodnocena bezpečnost kluzných ložisek a navrženy úpravy pro snížení vibrací.
Advanced Solution to Piston Assembly Dynamics
Dlugoš, Jozef ; Furch,, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
The ultimate goal of this work is to develop an advanced computational model of piston assembly dynamics. The piston and the liner are interacting through the lubricant film or the surface asperities. This leads to different lubrication regimes and consequently different forces acting on the surfaces of the contact pair. During the solution to hydrodynamics and asperity contact forces, deformation of the piston and the liner has to be taken into account—the process is necessarily iterative in nature. Since the requirements for computational grid of the contact forces and of deformation differ, robust mapping algorithms are proposed. The results of the developed computational tool are experimentally verified. For this purpose, the measurement of the piston secondary motion by laser displacement sensors is conducted. The measurement is done on the experimental sidevalve engine with transparent cylinder head in order to generate compression pressure in the combustion chamber. Measured piston lateral motion is corrupted. Therefore, only measurement of the piston tilt angle is further used. The agreement of the measured and computed results varies during the operation cycle. Good agreement is achieved for compression and expansion strokes. Oppositely, significant differences occur when the side force is small: intake and exhaust strokes. Major contribution of this work is development of computational tool which implements the above mentioned effects that have a major impact on the piston assembly dynamics. Unfortunately, this leads to long computational times, especially when deformation is considered. For this reason, the parallel solution is developed. It is based on the parallelization of the subroutine during the evaluation of the sensibility analysis. This way, the solution time is reduced in order of magnitude.
Modeling the Impact of Piston Rings on Oil Consumption of Internal Combustion Engines
Raffai, Peter ; Pavlov,, Michal (oponent) ; Dr. Dan E. Richardson (oponent) ; Kučera, Pavel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Within the frame of the present work a complex simulation tool was developed, built on strong physical and chemical foundations, supplemented with the appropriate mathematical approaches. The resulting software is capable of determining the performance of a piston ring pack by addressing all key mechanisms and their mutual influence during standard operating conditions of a piston ring. The outputs of the simulation were designed in accordance with industrial interest, like the volumetric gas flow through the piston assembly, the friction power losses and the lubricant oil consumption from the sources, which are affected by the piston ring pack. Besides the development of the simulation model, experiments were conducted with the intention of input data obtainment and results validation on an inline three-cylinder engine. Sample results were shown by applying the model to the parameters of the experimental engine. Possible industrial application of the source code is demonstrated with parameter studies. The work carried out within the frame of this doctoral dissertation was intended to fill the gap in the research area of combined simulation tools, able to support the needs of piston ring manufacturers and engine research centers, to calculate the impact of design parameter changes on friction losses and lubricant oil consumption simultaneously.
Návrh central housingu turbodmychadla pro supernízke uložení - olejový výstup na stranu
Slovák, Jan ; Novotný, Pavel (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se jako celek zabývá snížením instalační výšky turbodmychadla tak, aby nedocházelo k přílišnému zvýšení tlaků ve skříni turbodmychadla na pístních kroužcích. V úvodu práce se nachází rešerše zabývající se obecně přeplňováním, stavbou a díly turbodmychadel, následuje krátký úvod ohledně problematiky CFD. Po rešeršní části pokračuje konstrukční část s úpravami centrální skříně a simulační část, ze které byly získány výsledky.
Hnací ústrojí řadového tříválcového vznětového motoru
Langer, Zdeněk ; Svída, David (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Stále se zvyšující požadavky na kvalitu produktů jako jsou spalovací motory, se současným požadavkem na výrobu co největšího množství kusů vedou i k urychlování vývoje motorů. S vývojem motorů dochází i k rozvoji softwarových prostředků, k urychlení jejich vývoje, snížení nákladů na výrobu prototypů a pomocí naměřených dat z reálných motorů i k ověřování jejich výpočtových modelů. S tímto rozvojem souvisí nasazení prostředků CAE nástrojů, jako jsou CAD systémy, MKP programy a multi-body systémy. Předmětem této práce je právě využití těchto systémů k řešení dynamiky klikového hnacího ústrojí spalovacího motoru. Dále jsou zde prezentovány výsledky dynamické analýzy tohoto ústrojí. Interakce mezi blokem motoru a klikovou hřídelí je řešena pomocí modelu hydrodynamického kluzného ložiska. Všechny výpočtové metody uvedené v této práci jsou aplikovány na řadový tříválcový vznětový motor.
Výpočtové modelování vibrací převodovky
Král, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem modelu pro simulaci převodové skříně. Zaměřuje se hlavně na jeho tvorbu a optimalizací v programech MBS ADAMS a ANSYS. Součástí této práce je i stručný přehled soudobých používaných řešení a základní charakteristika akustických veličin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 809 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 NOVOTNÝ, Patrik
25 NOVOTNÝ, Pavel
76 NOVOTNÝ, Petr
1 NOVOTNÝ, Přemysl
3 Novotný, P.
9 Novotný, Patrik
25 Novotný, Pavel
1 Novotný, Pavel - Jakub
6 Novotný, Peter
76 Novotný, Petr
6 Novotný, Petr,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.